طرز تهیه دمنوش سیاهدانه با ۴ طعم معرکه

دمنوش ها پر از فواید برای بدن انسان هستند که به همین خاطر و همچنین طعم دلچسب آنها از سوی افراد انتخاب می شوند. تنوع دمنوش ها نیز بالا بوده و با یادگیری انواع دمنوش می توانید از تکرار طعم در آن جلوگیری کنید. در این مطلب طرز تهیه دمنوش سیاهدانه را با ۴ روش کاربردی آموزش می دهیم.

طرز تهیه دمنوش سیاهدانه با 4 طعم معرکه

سیاه دانه که با اسم های زیره سیاه، سیاه تخمه و نیز شونیز معروف است از جمله ادویه های پرکاربرد در تهیه ترشیجات محسوب می شود. سیاه دارای خاصیت های بسیاری است که از آن علاوه بر تهیه انواع ترشی در تهیه املت یونانی با سیاه دانه، پنیر با سیاه دانه، نان سیاه دانه ای و حتی کیک و کلوچه ها استفاده می شود. شاید جالب باشد که بدانید از آن حتی در تهیه نوشیدنی ها از جمله دمنوش ها بهره برده می شود. در این مطلب شما را با طرز تهیه دمنوش سیاهدانه آشنا می کنیم.

در تکمیل حرف های خود در رابطه با خواص سیاه دانه می توان از فواید آن برای بیماری سرماخوردگی، جلوگیری و درمان خستگی، مشکل های گوارشی، فشار خون بالا، مشکلات کبدی، سرطان روده بزرگ، ناراحتی های قاعدگی و … نام برد. در ادامه مطلب آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه دمنوش سیاهدانه به 4 روش و با طعم دهنده های مختلف آشنا می کنیم.

شیوه تهیه دمنوش سیاهدانه با دارچین، زنجبیل، آویشن و عسل

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری سیاهدانه
  • 1 تکه چوب دارچین دارچین
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • لیمو

طرز تهیه دمنوش سیاهدانه خوش طعم با دارچین

ابتدا کمی سیاهدانه را بی کوبیدن، مانند چای درون قوری ریخته و یک عدد چوب دارچین درون آن قرار دهید و سپس بر روی آبجوش ریخته و مانند چای دم نمایید. پس از آنکه دمنوشتان دم کشید، درون لیوان خود بریزید و با یک برش لیمو و کمی عسل آن را طعم دار کرده و میل نمایید.

مراحل تهیه دمنوش سیاهدانه در خانه

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری سیاه دانه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

دمنوش سیاهدانه با عسل

ابتدا سیاهدانه را درون قوری بریزید و به مدت بیست دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را داخل لیوان مورد نظر بریزید و بعد از کمی خنک شدن، 1 قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید. دمنوش سیاه دانه و عسل را پیش از صبحانه نوش جان نمایید.

آموزش دستور تهیه دمنوش سیاهدانه به 4 روش

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری آویشن
  • 1 قاشق مرباخوری سیاهدانه

دمنوش سیاهدانه با آویشن

ابتدا سیاه دانه و آویشن را درون قوری بریزید و آبجوش بر روی آن بریزید. به مدت یک ربع ساعت – بیست دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم (بر روی حرارت کتری) بگذارید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را درون لیوان بریزید و بنوشید. در صورت تمایل می توانید با نبات طعم دار و شیرین کنید.

مراحل تهیه دمنوش سیاهدانه در خانه

مواد لازم

  • 1 قاشق مرباخوری زنجبیل
  • 1 قاشق غذاخوری سیاهدانه

دمنوش سیاهدانه با زنجبیل

ابتدا داخل یک قوری سیاه دانه و زنجبیل را همراه آبجوش بریزید. مانند روش های قبلی قوری را حدودا به مدت بیست دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن یک لیوان از آن برای خود بریزید و با عسل شیرین کنید.

طرز تهیه دمنوش سیاهدانه خوشمزه و سودمند

دمنوش ها در دسته نوشیدنی های گرم محسوب می شوند که نه تنها انتخاب روزهای سرد، بلکه به دلیل خواص ارزشمند و بسیار آن انتخاب فوق العاده برای تمام روزها و فصول محسوب می شود، چرا که بدن انسان بیش از هر چیزی به مایعات نیاز دارد. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع نوشیدنی گرم که آرگا برای آشنایی شما جمع آوری کرده، می توانید به لینک مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر