پیام آمریکا به اسرائیل برای انتقال وجوهات به تشکیلات خودگردان فلسطین

آمریکا با ارسال پیامی از کابینه اسرائیل خواسته است، وجوهات وعده داده شده را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند.

آمریکا با ارسال پیامی از کابینه رژیم صهیونیستی خواسته است، وجوهات وعده داده شده را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از i24 news، رژیم صهیونیستی وعده کرده وجوهات کسب شده را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند اما وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند.

در همین راستا، در روزهای اخیر مقامات ارشد دولت آمریکا با ارسال پیامی به مسوولان کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند از اینکه این رژیم همه معافیت‌های اقتصادی فلسطینی‌ها را تکمیل نکرده است، ناامید و عصبانی هستند.

رژیم صهیونیستی در دو نشست عقبه و شرم الشیخ و نیز در چندین مذاکره دیگر با نمایندگان آمریکایی قول داده بود که پول را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند اما بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم که باید امتیازات را امضا کند، از انجام این کار خودداری می‌کند.

این ناامیدی در میان نمایندگان کشورهای عربی میانه‌رو از جمله اردن و امارات نیز شنیده شد که از کانال‌های رسمی پیام‌هایی را به کابینه رژیم صهیونیستی فرستاده و درباره تصمیم به تعویق انداختن دو ساله پرداخت بدهی تشکیلات خودگردان فلسطین به این رژیم صحبت کردند.

مسوولان رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که برخی از تسهیلات اقتصادی به دلیل مخالفت مقامات کابینه از جمله وزیر اسموتریچ اجرا نشد اما وعده‌ها باید عملی شوند و این امر مستلزم تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. یک مقام ارشد سیاسی هم وعده داد که فرایندهای اقتصادی که تکمیل نشده است به زودی تکمیل خواهد شد.

آمریکا این پیام را چند روز پیش از عزیمت نتانیاهو به مجمع عمومی سازمان ملل به تل آویو فرستاد که قرار است برای نخستین بار از زمان تصدی پست نخست وزیری با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند. این در حالی است که مشاور امنیت ملی آمریکا قول داده بود این دو رهبر در کاخ سفید باهم دیدار کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان