واکنش نماینده مجلس به ابقای تحریم ها : در تاریخ ۲۶ مهرماه فروش سلاح ما آغاز می‌شود

ذوالنوری نایب رئیس مجلس: هر چه جلوتر می‌رویم بار تحریم‌ها کمتر خواهد شد، در نتیجه زندگی و معیشت مردم بهبود خواهد یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: نگاه دولت سیزدهم به موضوعات مختلف، سیاسی نیست و در تمکین به قوانین، بهتر از دولت قبلی عمل می‌کند و مقاومتی در دولت برای عدم اجرای قانون وجود ندارد.
 
به گزارش ایرنا،  مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» در ارتباط با برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم به موضوعات مختلف، سیاسی نیست و در تمکین به قوانین، بهتر از دولت قبلی عمل می‌کند و مقاومتی در دولت برای عدم اجرای قانون وجود ندارد.
 

مجلس در جلسات علنی و سه نوبت به بررسی برنامه هفتم می‌پردازد

 
نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: به مدت 2 ماه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، لایحه‌ دولت بررسی و پیشنهاد نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت، مجلس هفته‌های بسیار جدی در پیش دارد؛ روز دوشنبه صبح (27 شهریور ماه) رأی اعتماد به وزیر ورزش را داریم و بعد از آن به بررسی پیشنهاد نمایندگان و گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم خواهیم رسید.
 
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: تلاش داریم که زودتر به نتیجه برسیم، به همین منظور مجلس در سه نوبت به بررسی برنامه هفتم خواهد پرداخت، تا دست دولت برای تدوین بودجه 1403 باز باشد و سریع‌تر اقدامات خود را عملی کند.
 
وی افزود: در برنامه هفتم توسعه، احکام، تدوین و در آن تکالیفی برای دولت و دستگاه‌های مختلف صادر می‌شود، دستگاه‌هایی که در خط مقدم جنگ نرم هستند نیز مانند وزارت ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفتند و برنامه زیادی در این دوره برای آنها داریم.
 
ذوالنوری گفت: تلاش ما بر این است که در بخش فرهنگ و مدلی که در خور توجه باید باشد، کسری‌ها و عقب افتادگی‌های را با سرعت بیشتری حل کند.
 
وی با بیان اینکه در تدوین لایحه بودجه 1403 تاثیر منابع آزاد شده در تدوین منابع لحاظ می‌شود، گفت: اجرایی شدن بودجه سال جاری و رسیدن منابع اگر اتفاق بیفتد با سرعت متمم دولت انجام می‌شود و در نتیجه شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود.
 

شفافیت در مجمع متوقف شده است

 
نایب رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: در حال حاضر موضوع شفافیت قوای سه گانه در مجمع تشخیص متوقف شده لذا در تلاشیم و تسریع این قانون را پیگیری می‌کنیم. مشکل آن است که دوستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقدند طبق آیین نامه داخلی مجمع باید به موضوع شفافیت این نهاد بپردازند و مجلس نمی‌تواند برای مجمع تعیین تکلیف کند و اگر مجلس انعطافی نشان ندهد، مجمع تشخیص هم روی نظر خود اصرار خواهد کرد.
 
ذوالنوری افزود: ما معتقدیم تمامی قوا و شوراها باید شفاف باشند، دولت مشابه مجمع تشخیص مقاومت نکرده است البته مجمع شاید به دلیل قوانین داخلی حق توقف این قانون را داشته باشد اما امیدواریم به زودی مشکلات‌ این قانون حل شود.
 
وی درباره قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: در این قانون امتیازهایی برای خانواده‌هایی که به جوانی جمعیت کمک می‌کنند تعیین شده اند. اکنون حدود 4 میلیون نابارور داریم و هزینه‌ای باروی بسیار سنگین است، اکنون بیمه آن تصویب شد و این می‌تواند مشکل 4 میلیون نفر را رفع کند و کمک به رشد جمعیت داشته باشد. افزایش مرخصی خانم‌های باردار و اعطای وام‌های 150 و 240 میلیونی به زوج‌های جوان از دیگر کارهای است که انجام شده است. افرادی که 3 فرزند دارند به هیچ وجه نباید در ادارات تعدیل شوند و اقدامات بسیاری دیگر نیز حتما انجام خواهد داد.
 

جمهوری اسلامی ایران سر جنگ ندارد

 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران و تمدید این تحریم، افزود: رأی ما همیشه روشن بوده که آن‌ها به برجامی که خودشان تصویب کرده اند، پایبند نیستند و صحبت‌ها درباره تمدید این تحریم باز هم نگاه آنها را برای ما مشخص می‌کند. مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی ریل حرکت دولت را تعیین کرد و دست دولت را برای اقدام مقابل باز کرد. آن‌ها اگر ببینند ما در بحث غنی سازی کار خود را انجام می‌دهیم برای آن ها دلیلی می‌شود که به تعهدات خود بازگردند.
 
وی تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی آن ها را مجبور کرد که با ما کنار بیایند، دولت نیز راهی را دنبال کرد و میز مذاکره را ترک نکرد و تاکید کرد منافع ما را باید تامین کنید زیرا جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است اما غربی‌ها به دنبال موضوعات دیگری هستند. آنها می‌دانند چه کشورهایی منتظر رسیدن 26 مهر که موعد عادی شدن خرید و فروش تسلیحاتی است، هستند البته باید بدانید جمهوری اسلامی هیچ گاه از منافع خود کوتاه نمی‌آید.
 
ذوالنوری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سر جنگ ندارد و از برجام کوتاه نیامده و میز مذاکره را ترک نمی‌کند. در تاریخ 26 مهرماه هم فروش سلاح ما آغاز می‌شود البته با توجه به بومی سازی شدن توان تسلیحاتی در کشور ما نیازی به واردات نداریم و در تولید سلاح‌ها 90 درصد خودکفا هستیم و نیاز به امکاناتی نداریم و تکیه ما به خودمان است و با توجه به توانمندی های خود می‌توانیم موشک‌های دوربُرد بسازیم و در جنگ افزارهای توپخانه‌ای و پهبادها توانمندی داریم و کشورهایی هستند که می‌دانند اگر همراه با ایران باشد با توجه به آن که کشور ما نگاه سلطه گرانه به آن ها ندارندسود خواهند برد. دشمنان ما نگران هستند که منافعشان به خطر بیفتد و بازار برای آن‌ها محدود شود.
 

سیاست کلی نظام ارتباط با تمامی دنیاست

 
وی افزود: سیاست کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری بر ارتباط با تمامی دنیا است. دنیا تنها به چند کشور خلاصه نمی‌شود و اولویت اول ما کشوهای همسایه است و به دلیل آن که منافع ما تاثیر پذیری و تاثیرگذاری دارد و اولویت دوم کشورهای منطقه است و اولویت سوم هم پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی مانند بریکس است. در این دولت و این مجلس توانستیم توهم‌هایی که ایجاد شده بود که باید با آمریکا باشیم، ابطال شود و به لطف خدا مردم آثارش را به زودی خواهند دید. ارتباطات شکل می‌گیرد و آن وقفه‌ای که در گذشته با نگاه به غرب و آمریکا ایجاد شد بود، در حال ترمیم است و تدریجا نیز اثر خود را خواهد گذاشت. ما بر آنیم ارتباطمان را با کشورهای دیگر بیشتر کنیم تا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 

زندگی و معیشت مردم بهبود خواهد یافت

 
ذوالنوری یادآور شد: با علم و به استناد تجربیاتی که دارم، عرض می‌کنم؛ این دولت اراده لازم را دارد و با توجه به زیرساخت‌هایی که به واسطه توسعه روابط با کشورهای دیگر به خصوص همسایگان فراهم شده، هر چه جلوتر می‌رویم بار تحریم‌ها کمتر خواهد شد، در نتیجه زندگی و معیشت مردم بهبود خواهد یافت.
 
این نماینده مردم در یازدهم عنوان کرد: یک روز از نشست‌های صحن علنی مجلس در هر هفته معطوف به نظارت است؛ جلسات کمیسیون‌های تخصصی هم هر هفته برگزار و تمام گزارش‌ها به کمیسیون‌ها داده می‌شود؛ برگزاری این جلسات موثر بوده و در تعاملات با دولت و رفع مشکلات نتایج خوبی داشته است.
 
نایب رییس مجلس تاکید کرد: نگاه این دولت سیاسی نیست و در تمکین به قوانین بهتر از دولت قبلی عمل می‌کند با توجه به نگاه های نزدیک به هم شرایط خوبی را داریم. در این مجلس در ابعاد سیاست خارجی و معیشت و وسایر ابعاد دولت و مجلس نظرات نزدیکی دارند و مقاومتی در دولت برای عدم اجرای قانون در این دولت وجود ندارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان