دلایل و مزایای اروپا گردی با قایق

تصور گردش روی آب‌های نیلگون همراه با زمزمه ملایم امواج و گرمای نور خورشید روی صورت سبب شده تا قایق سواری بسیار دلنشین و جذاب باشد. در کنار این موارد نیز تماشای زیبایی‌ها و شهرهای باستانی نیز می‌تواند اروپا گردی با قایق بادبانی را بسیار مهیج و ماندگار کند.

دلایل و مزایای اروپا گردی با قایق

تصور گردش روی آب‌های نیلگون همراه با زمزمه ملایم امواج و گرمای نور خورشید روی صورت سبب شده تا قایق سواری بسیار دلنشین و جذاب باشد. در کنار این موارد نیز تماشای زیبایی‌ها و شهرهای باستانی نیز می‌تواند اروپا گردی با قایق بادبانی را بسیار مهیج و ماندگار کند.

اروپا قاره‌ای مملو از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی است و همین نیز سبب شده تا گشت‌وگذار در آنجا از طریق قایق بادبانی تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد. سفر با قایق بادبانی به مسافران این امکان را می‌دهد که در زیبایی‌های ساحلی و جزیره‌های پنهان اروپا توقف کنند و اوقات خوشی را پشت سر بگذرانند.

بسیاری از افراد بیان کردند که اروپا گردی با قایق بادبانی احتمالاً بهترین راه برای تجربه واقعی اروپا است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی دلایل و مزایای اروپا گردی با قایق بپردازیم.

1. دسترسی به جزایر و سواحل دورافتاده

در حالی که بسیاری از سواحل اروپا مقاصد گردشگری مشهوری هستند اما سفر با قایق این امکان را به شما می‌دهد تا خلیج‌های پنهان، سواحل بکر و دست نخورده را به‌دور از گردشگران زیاد پیدا کنید و از گشت‌وگذار در آنجا لذت ببرید.

مجمع‌الجزایر کیکلادها – یونان

با قایق‌رانی در قلب دریای اژه، مجمع‌الجزایر کیکلادها را مشاهده خواهید کرد که همانند صورتی فلکی از شگفتی‌های طبیعی به نظر می‌رسد. با اینکه جزایری همچون سانتورینی و مایکونوس بسیار شناخته شده هستند اما جزایر کوچک و سواحل پنهانی نیز وجود دارند که با گشت‌وگذار در آن‌ها می‌توان سفری دلنشین را تجربه کرد. ساحل کلفتیکو در میلوس با غارهای مسحورکننده و صخره‌هایش، پر از زیبایی‌های طبیعت است.

ساردینی – ایتالیا

خط ساحلی ناهموار ساردینی ایتالیا مجموعه‌ای از صخره‌ها، خلیج‌ها و سواحل خیره‌کننده است. فراتر از کوستا اسمرالدای برجسته، مکان‌های متعددی وجود دارند که در انتظار کشف هستند. به‌عنوان مثال، کالا گولوریتز ساحلی درخشان و خارق‌العاده است که از رانش زمین در دهه 1960 میلادی پدیدار شد و اکنون یک اثر طبیعی حفظ شده است.

مجمع‌الجزایر الند – فنلاند

مجمع‌الجزایر الند در بین فنلاند و سوئیس واقع شده و شامل بیش از 6500 جزیره است که فقط مقدار اندکی از آن‌ها مسکونی هستند. علاوه بر تعداد بسیار زیاد، زیبایی بکر این جزایر سبب شده تا چنین مسحورکننده باشند. گشت‌وگذار در میان این جزیره‌های کوچک می‌تواند تجربه سفری بکر و دلنشین به دل طبیعت را برای شما رقم بزند.

2. آزادی و اختیار تام برای سفر

یکی از بهترین بخش‌های انتخاب سفر با قایق بادبانی در سراسر اروپا، آزادی در تصمیم‌گیری برای مسیر سفر است. به جای تورهای ثابت و مشخص، شما می‌توانید بهترین مقاصد را با توجه به آب‌وهوا، حس و حال خود و همچنین فستیوال‌های محلی انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید در مکانی که بیشتر شما را به خودش جذب می‌کند، اقامت طولانی‌تری داشته باشید و از تاریخ، زیبایی و مهربانی مردم آن لذت ببرید. از سوی دیگر، می‌توانید از نقاط شلوغ گردشگری دوری کنید و به مناطق کمتر شناخته شده بروید و تجربه منحصربه‌فردی حین سفر داشته باشید.

3. تجربه شهرهای ساحلی متنوع اروپا

در حالی که بسیاری از پایتخت‌های اروپا در سرزمین‌های داخلی هستند، شهرهای ساحلی اروپا از جذابیت بسیار خاصی برخوردار هستند. هنگامی که در حال سفر با قایق هستید، این شهرها فقط مقصد نیستند بلکه بخشی از سفر محسوب می‌شوند.

بارسلون – اسپانیا

پایتخت کاتالونیا ترکیبی مسحورکننده از باستان و مدرن است. همان‌طور که قایق بادبانی خود را در بندر پر جنب‌وجوش ول لنگر می‌اندازید، تاریخ دریایی شهر شما را غرق خودش می‌کند. اما این معماری منحصربه‌فرد و مدرنیستی است که واقعاً بارسلون را متمایز کرده است. آثار آنتونی گائودی به ویژه ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل، تلفیقی از فرم‌های گوتیک و هنر نو را به نمایش می‌گذارند که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

دوبرونیک – کرواسی

با حرکت به سمت دریای آدریاتیک، دیوارهای سنگی باشکوه دوبرونیک به استقبال شما برمی‌خیزند، دیوارهایی که نمادی از تاریخ غنی دریایی این شهر هستند. شهر دوبرونیک به‌عنوان مروارید آدریاتیک شناخته می‌شود و یک سایت میراث جهانی یونسکو است که گواهی بر قدرت و نفوذ جمهوری باستانی راگوزا است.

نیس – فرانسه

شهر نیس در ریویرای فرانسه واقع شده و با سواحل سنگ‌ریزه و آب‌های نیلگون خودش توجه ملوانان را جلب می‌کند. در حرکت به سمت خلیج فرشتگان (Baie des Anges) یک مسیر طولانی در کنار ساحل مزین به درختان نخل و هتل‌های تاریخی است که شما را به خودش فرا می‌خواند. با این حال، جذابیت‌های شهر نیس تنها به زیبایی‌های ساحلی ختم نمی‌شود.

4. شرکت در فعالیت‌ها و تفریحات دریایی مختلف

به هنگام سفر به اروپا با قایق، ماجراجویی شما تنها محدود به قایق نیست. خط ساحلی وسیع اروپا فرصت‌های فراوانی را برای تفریح فراهم می‌کند. غواصی و اسنورکلینگ این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شگفتی‌های زیر آب دریاهای اروپا از کشتی‌های غرق شده تا حیات دریایی پر جنب‌وجوش را شاهد باشید.

ماهیگیری نیز یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌توان در اروپا گردی با قایق تجربه کرد. با استفاده از صید روز خود نیز می‌توانید یک وعده غذایی تازه و کبابی را تهیه کنید و از خوردن آن روی آب لذت ببرید. کایاک سواری و پادلبوردینگ نیز دیگر فعالیت‌ها و تفریحاتی هستند که آمادگی جسمانی شما را به چالش می‌کشند و فرصت برای لذت بردن از زیبایی‌های اطراف ایجاد می‌کنند.

5. سفری مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست

اجاره قایق بادبانی ممکن است لوکس به نظر برسد اما در کل وقتی دقیق وارد جزئیات هزینه‌ها می‌شوید، متوجه خواهید شد که به طرز شگفت‌آوری مقرون‌به‌صرفه است. با سفر به همراه دوستان یا خانواده می‌توان هزینه‌ها را اشتراکی کرد و کاهش داد. از سوی دیگر، از آنجا که برای سواری با قایق بادبانی باید از نیروی باد کمک گرفت، بنابراین، در مقایسه با سایر وسایل حمل‌ونقل، این قایق ردپای کربنی بسیار کمتری از خودش به جای می‌گذارد. علاوه بر این، قایق شما هم وسیله حمل‌ونقل و هم محل اقامت شما است و همین نیز باعث می‌شود تا از دردسرهای ورود و خروج از هتل‌ها و همچنین باز و بسته کردن چمدان دوری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر