نسل جدید پژو ۳۰۰۸

شماره روزنامه: ۵۸۲۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ...

به گزارش BBC پژو 3008 الکتریکی روی پلتفرم جدید گروه خودروسازی استلانتیس، مالک پژو، ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ تا 700کیلومتر حرکت کند. این مسافت بسیار بیشتر از  توانایی رقبای این خودرو در بازار است و خودروساز فرانسوی امیدوار است با این برتری مشتریان زیادی جلب کند. پژو یک مدل با باتری ضعیف‌تر و یک مدل با دو موتور الکتریکی هم از 3008 تولید خواهد کرد. ظاهر 3008 جدید اسپرت است و با الهام از دو مدل 408 و 2008 طراحی شده که به‌تازگی به بازار عرضه شده‌اند. جلوی خودرو با جلوپنجره‌‌ بزرگ، آرم جدید پژو و چراغ‌هایی شکل گرفته که با الهام از جای پنجه شیر طراحی شده‌ است.

اتاق 3008 با داشبوردی کاملا جدید عرضه می‌شود که نمایشگری بزرگ روبه‌روی راننده دارد. فرمان خودرو کوچک است و کمی‌ پایین‌تر از این نمایشگر گذاشته شده تا حسی اسپرت به راننده بدهد و جلوی دیدش را نگیرد. روکش داشبورد پارچه‌ای است و پشتش نواری با لامپ‌های ال‌ای‌دی قرار دارد که راننده می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.

پژو 3008 اولین خودرویی است که روی پلتفرم جدید الکتریکی گروه استلانتیس ساخته می‌شود. این گروه که شامل 14 خودروساز از جمله فیات، سیتروئن و اپل است می‌خواهد سالانه دو‌میلیون خودرو با این پلتفرم بسازد. 3008 همچنین یکی از پرسود‌ترین مدل‌های پژو است که در سال‌های گذشته همیشه جزو خودرو‌های پرفروش در اروپا بوده است. موفقیت نسل جدید این مدل برای آینده خودروساز فرانسوی حیاتی است. پژو نسل جدید 3008 را به امکاناتی لوکس مجهز کرده تا بتواند هم آن را گران‌تر بفروشد و هم با محصولات لوکس‌تر بازار رقابت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان