ماهان شبکه ایرانیان

کدامیک برای من بهتر است؟ هیبریدی، الکتریک، بنزین یا دیزل

روش شما برای حرکت از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید در انتخاب خودروی بعدی خود بگیرید. مناطقی با آلودگی هوا، ممنوعیت بنزین و دیزل تا سال ۲۰۳۰ و به طبع، هزینه به ازای هر استفاده از خودرو، تمامی عوامل مهمی هستند که در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار هستند. اما آیا باید به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود یک خودروی هیبریدی، الکتریکی، بنزینی یا دیزلی انتخاب کنید؟

کدامیک برای من بهتر است؟ هیبریدی، الکتریک، بنزین یا دیزل

روش شما برای حرکت از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید در انتخاب خودروی بعدی خود بگیرید. مناطقی با آلودگی هوا، ممنوعیت بنزین و دیزل تا سال 2030 و به طبع، هزینه به ازای هر استفاده از خودرو، تمامی عوامل مهمی هستند که در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار هستند. اما آیا باید به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود یک خودروی هیبریدی، الکتریکی، بنزینی یا دیزلی انتخاب کنید؟

خودروهای هیبریدی

سه نوع هیبرید وجود دارد. هیبرید استاندارد (گاهی به عنوان هیبرید خودشارژی نیز شناخته می‌شوند) دارای یک موتور بنزین یا دیزل معمولی است که به همراه یک باتری و موتور الکتریکی کار می‌کند. این خودرو می‌تواند از برق یا سوخت یا هر دو استفاده کند، که آن را اقتصادی‌تر نسبت به خودروهای بنزینی معمولی می‌کند. باتری خودرو توسط بازیابی انرژی تجدید تولیدی که از ترمز زدن یا از خود موتور از دست رفته است، شارژ می‌شود.

خودروهای هیبریدی پلاگین (قابل شارژ) اساساً به همان روش کار می‌کنند، اما باتری آنها بسیار بزرگتر است و می‌توان آن را از طریق پلاگین شارژ کرد. این خودروها به طور معمول تقریباً معادل 30 مایل (48 کیلومتر) مسافت الکتریکی ارائه می‌دهند.

در سمت دیگر از تکنولوژی هیبرید، هیبرید سبک وجود دارد. این مدل‌ها از یک موتور الکتریکی بسیار کوچک و باتری استفاده می‌کنند که قادر به تأمین نیروی الکتریکی برای رانندگی خودرو مانند هیبریدهای سنتی نیستند. بهتر است این مدل‌ها را به عنوان یک نوع سیستم پیشرفته راه‌اندازی و توقف در نظر بگیرید.

خودروهای هیبریدی به طور معمول اقتصادی‌تر و انتشار کمتر CO2 نسبت به مدل‌های بنزینی معمولی ارائه می‌دهند، اما با پیچیدگی و هزینه اضافی همراه هستند. خودروهای هیبرید قابل شارژ با مزایای مالی همراه می‌آیند و هنگام استفاده صحیح، ممکن است مقرون به صرفه‌تر از دیزل باشند، اما در ابتدا بیشتر هزینه می‌برند.

خودروهای الکتریکی

به نظر می‌آید که خودروهای الکتریکی به طور کلی آسان به فهم هستند. در واقع، حتی ساده‌تر از خودروهای بنزینی و دیزلی هستند. خودروهای الکتریکی توسط یک باتری که شما آن را شارژ می‌کنید، قدرت می‌گیرند. این می‌تواند از یک پلاگ سه‌پین، شارژر خانگی یا شارژر سریع/تند باشد. هر چه شارژر سریع انجام شود، هزینه تان بیشتر خواهد شد.

خودروهای الکتریکی آلایندگی صفر محلی دارند و به عنوان مثال برای ورود به منطقه محدودیت ترافیک لندن، معاف و از 100٪ تخفیف می‌شوند. همچنین موتور بزرگی که مکان زیادی در جلو یا عقب را اشغال نمی‌کند، بنابراین کارآمدی در فضا دارند و برای افرادی که خودروی شرکتی رانندگی می‌کنند، مالیات کمی دارند.

نقطه ضعف این خودروها زمانی است که باید شارژ شوند. آنها ساعت‌ها به جای دقایق برای شارژ شدن نیاز دارند. علاوه بر این، معمولاً به مسافت طولانی نمی‌روند مثل خودروهای بنزینی یا دیزلی. البته تعدادی خودروی الکتریکی وجود دارند که با یک شارژ کامل بیشتر از 300 مایل می‌روند، اما موارد بیشتری وجود دارند که این کار را نمی‌کنند.

خودروهای بنزینی

برای بسیاری از افراد، خودروهای بنزینی به اندازه کافی ساده هستند. به طور کلی آنها اقتصادی‌ترین انتخاب در این میان هستند، اما معمولاً ارزان‌ترین خرید و نگهداری را دارند.

آنها به طور کلی در میان پایدارترین انواع خودروها قرار دارند و موتورهای بنزینی معمولاً ارزان‌تر در بیمه نسبت به مدل‌های دیزلی یا هیبرید هستند. مهم به نظر آوردن است که هزینه‌های سوخت در اینجا، چون بنزین به اندازه قابل توجهی ارزان‌تر از دیزل در پمپ‌ها است.

خودروهای دیزلی

سریعاً در حال سقوط از میان خودسازهای خودرو به دلیل انتشارات آلاینده بالاتر. به طور معمول آنها مقدار بیشتری از اکسید نیتروژن کارسینوژنیک (NOx) تولید می‌کنند.

با این حال، دیزل‌ها به خاطر اعداد اقتصادی بالا و هزینه‌های کمتر بهره‌بری مشهور هستند، به ویژه مدل‌های مصرف کم‌تری با کنترل‌های کمتر انتشار روی آنها.

فروش خودروهای جدید بنزین و دیزل تا سال 2030 ممنوع خواهد شد، در حالی که فروش خودروهای جدید هیبرید تا سال 2035 متوقف خواهد شد. شما همچنان می‌توانید خودروهای دیزل، بنزین و هیبریدی مورد استفاده، فروش و رانندگی خود را پس از این زمان انجام دهید، اما هنوز هم نامشخص است که با خودروهای “کمتر تمیز” چگونه رفتار خواهد شد، به ویژه با گسترش مناطق کم‌گاز در سراسر کشور.

آیا باید یک خودروی هیبریدی، الکتریکی، بنزینی یا دیزلی بخرید؟

جواب تک‌گانه‌ای برای این سوال وجود ندارد. بنابراین ما این جدول مفید را ایجاد کرده‌ایم.

مزایا الکتریکی هیبرید بنزینی دیزلی
آلایندگی محلی صفر معمولاً قابل اعتمادتر ارزان‌ترین گزینه برای خرید اقتصادی‌تر از بنزین
کارایی ارزانتر از مابقی اقتصادی‌تر از بنزین آلایندگی کمتر نسبت به دیزل مناسب برای  یدک کشی
معایب الکتریکی هیبرید بنزینی دیزلی
بیشترین زمان برای شارژ کردن آلایندگی محلی بیشتر از الکتریک معمولاً کمتر اقتصادی گران‌تر در مقایسه با هیبرید
بیشتر خودروهای الکتریکی 300 مایل را با یک شارژ پوشش نمی‌دهند اقتصادی کمتر از دیزل آلایندگی محلی بیشتر از هیبرید بیشترین آلایندگی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان