ماهان شبکه ایرانیان

متن لایحه عفاف و حجاب : جریمه‌ برای پلتفرم‌ های متخلف در صورت پخش محتوای مروج بدحجابی

براساس لایحه عفاف و حجاب هرگونه کوتاهی در اجرای این مصوبات از سوی پلتفرم‌ ها، محتواهای بی‌حجابی از سوی خود این نهادها ظرف ۲۴ ساعت حذف می‌شود. ضمن اینکه پرونده را جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

دیجیاتو نوشت: ماده 24 لایحه عفاف و حجاب به تشریح جزئیات مجازات‌های پلتفرم‌های مروج بی‌حجابی و بدحجابی پرداخت.
 
براساس ماده 42 لایحه عفاف و حجاب تمام پلتفرم‌های آنلاینی که به هر نحوی محتواهای مروج بدحجابی، بی‌حجابی و یا بدپوششی را ترویج داده و یا تبلیغ کنند مشمول جرایم نقدی و غیر نقدی می‌شوند.
 
لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» امروز به تصویب مجلس رسید و قرار است به مدت سه سال و به صورت آزمایشی اجرا شود.
 
براساس ماده 42 این لایحه همه پلتفرم‌های کاربرمحور موظف‌اند سازوکارهای تعدیل محتوا را مطابق مصوبات شورای عالی فضای مجازی وسازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اجرا کنند. طبق این مصوبات، پلتفرم‌ها باید مانع انتشار محتوای مروج یا مبلغ برهنگی، بی‌حجابی و یا بدپوششی شوند. همچنین در صورت انتشار چنین محتواهایی باید حداکثر تا 12 ساعت آن‌ها را حذف کنند.
 
همچنین براساس این لایحه هرگونه کوتاهی در اجرای این مصوبات از سوی پلتفرم‌ ها، محتواهای بی‌حجابی از سوی خود این نهادها ظرف 24 ساعت حذف می‌شود. ضمن اینکه پرونده را جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.
 
متن لایحه عفاف و حجاب: جریمه‌ برای پلتفرم‌های متخلف در صورت پخش محتوای مروج بدحجابی
 
البته ماجرا تنها به اینجا ختم نمی‌شود. بلکه جرایم نقدی و غیر نقدی دیگری نیز برای این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شده است. طبق ماده یاد شده، پلتفرم متخلف موظف است سه تا ده درصد سود حاصل از درآمد سالانه خود را به عنوان جریمه پرداخت کند. ممنوعیت از تبلیغات به مدت یک تا سه ماه دیگر مجازات در نظر گرفته شده برای پلتفرم‌های متخلف است. این درحالی است که پلتفرم‌ها در صورت تکرار به جزای نقدی معادل هفت تا پانزده درصد سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت تبلیغات محکوم می‌شوند.
 
تبصره این ماده نیز بیان می‌کند، چنانچه در پلتفرم‌هایی که کاربر محور نیستند، محتوایی منتشر شود که به نحوی برهنگی، بی عفتی، بی حجابی یا بدپوششی را ترویج یا تبلیغ کند، پلتفرم متخلف به جزای نقدی معادل هفت تا پانزده درصد سود حاصل از درآمد سالانه و ممنوعیت از تبلیغات از یک تا سه ماهه محکوم می‌شود. البته در صورت تکرار این عدد به به جزای نقدی پانزده تا بیست و پنج درصد نیز می‌رسد.
 
صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مکلف‌اند از پخش محتواهای گفته شده پرهیز کنند. پلتفرم‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت دوازده ساعت محتوای مذکور را حذف کنند؛ در غیر این صورت مرجع قضائی موظف است با اعلام دستگاه‌های مذکور حداکثر ظرف مدت یک هفته قرار توقف پخش را صادر کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان