طراح Polestar ۳ از خودروهای شکل سیب زمینی را انتقاد کرد

طراح Polestar ۳ انتقاداتی را در مورد خودروهایی که به شکل سیب‌زمینی طراحی شده‌اند به دلیل بهره‌گیری از دینامیک هوا انتقاد می‌کند. وی همچنین فکر می‌کند نورپردازی محیطی بیش از حد داخل خودرو، داخل خودرو را شبیه یک دیسکوهای مینی لاس وگاس می‌کند.

طراح Polestar 3 از خودروهای شکل سیب زمینی را انتقاد کرد

طراح Polestar 3 انتقاداتی را در مورد خودروهایی که به شکل سیب‌زمینی طراحی شده‌اند به دلیل بهره‌گیری از دینامیک هوا انتقاد می‌کند. وی همچنین فکر می‌کند نورپردازی محیطی بیش از حد داخل خودرو، داخل خودرو را شبیه یک دیسکوهای مینی لاس وگاس می‌کند.

روش‌های مختلفی برای افزایش کارایی یک خودروی برقی وجود دارد، و در حالی که کاهش وزن سخت‌ترین کار است، ایجاد شکلی باریک‌تر آسان‌تر است و به افزایش برد کمک می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از خودروهای برقی امروزی دارای لبه‌های گرد و شکل‌های چاق هستند. ناهوم اسکوبدو، مدیر طراحی خارجی Polestar 3، طرفدار بزرگی از اعتماد زیاد به دینامیک هوا برای به حداکثر رساندن برد نیست.

در یک مصاحبه با مجله استرالیایی WhichCar در مراسم معرفی محلی Polestar 3، او به صداقت نسبت به برخی از روند‌های طراحی خودروهای امروزی پاسخ داد. وی فکر می‌کند که تمرکز بر دینامیک هوا به حدی که به ضرر جزئیات جذاب طراحی، برای بهبود برد انجام می‌شود، راه صحیحی نیست. وقتی از او پرسیده شد که چه چیزی او را در طراحی خودروها ناراحت می‌کند، اسکوبدو پاسخ داد: “گردی خودروها که تقریباً شکل سیب‌زمینی دارند یا شبیه به یک آب نبات برای دینامیک هوا مناسب هستند. به وضوح ما می‌خواهیم کاری متفاوت انجام دهیم.”

یکی دیگر از نقدهای وی، نورپردازی محیطی بیش از حد است: “تعداد زیادی چراغ در همه جا وجود دارد به حدی که احساس می‌کنم در یک مینی وگاس کوچک هستم! اینقدر دکمه‌ها و چراغ‌ها وجود دارد: این بنفش است، این سبز است، این نارنجی است.” وی ادامه داد که شرکت‌های خودروسازی هم در بیرون از خودرو نیز زیاده‌روی می‌کنند و به برخی خودروها به عنوان “چراغ‌های کریسمس در خیابان” اشاره کرد.

در طول همان مصاحبه، اسکوبدو اشاره کرد که خودروساز متعلق به جیلی نشان های بزرگی را روی خودروهای خود قرار نخواهد داد، زیرا هدف این است که طراحی آن را یک Polestar به جای یک “برچسب بزرگ” نشان دهد. به عبارت دیگر، برند خودروهای برقی مستقر در گوتنبرگ علاقه‌ای به ارائه طرح‌های فریاد برانگیز ندارد تا همه از برند این مدل مطلع شوند.

Polestar چند مدل جالب در افق دارد، عمدتاً گرن تورر 5 درب براق که سال آینده عرضه می‌شود و رودستر 6 محدود که در سال 2026 عرضه می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر