ماهان شبکه ایرانیان

بهترین نسخه‌های فرعی از انیمه‌های کلاسیک

محبوبیت انیمه در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است و سازندگان محتواها نیز سعی در گسترش داستان‌های اورجینال خود و ساخت نسخه‌هایی فرعی بر محوریت کاراکترها یا موضوع‌های خاص دارند، نسخه‌های فرعی که در ادامه توانستند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند و به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کنند.

بهترین نسخه‌های فرعی از انیمه‌های کلاسیک

محبوبیت انیمه در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است و سازندگان محتواها نیز سعی در گسترش داستان‌های اورجینال خود و ساخت نسخه‌هایی فرعی بر محوریت کاراکترها یا موضوع‌های خاص دارند، نسخه‌های فرعی که در ادامه توانستند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند و به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کنند.

مطمئناً تأثیر ابتدایی انیمه اصلی و همچنین نگاه انتقادی طرفداران انیمه اصلی نسبت به نسخه‌های فرعی سبب شده تا این آثار به‌سختی بتوانند از زیر سایه انیمه اصلی خارج شوند. با این حال، برخی از آثار موفق به انجام این کار شدند و به انیمه‌های برجسته‌ای تبدیل شدند. در ادامه به معرفی بهترین نسخه‌های فرعی از انیمه‌های کلاسیک می‌پردازیم.

10. انیمه سریالی پلوتو

Pluto

Pluto

انیمه سریالی پلوتو (Pluto) بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است، مانگایی که قوس داستانی «بزرگترین ربات روی زمین» از انیمه آسترو بوی (Astro Boy) را اقتباس کرده و آن را از داستانی مهیج و چالش‌برانگیز از تقابل ربات‎‌ها به درام جنایی جذابی تبدیل کرده است. در این انیمه، یکی از ربات‌های بزرگ به نام گسیشت توسط قاتلی ناشناس تحت تعقیب قرار می‌گیرد. این نسخه فرعی توانسته مقدار کافی از حس و حال اثر اصلی را درون خودش حفظ کند تا آشنا به نظر برسد و در عین حال، داستان را طوری پیش ببرد که به نوبه خودش متفاوت باشد.

9. انیمه سریالی یو گی اوه جی‌اکس

Yu-Gi-Oh! GX

Yu-Gi-Oh! GX

انیمه سریالی یو گی اوه جی‌اکس (Yu-Gi-Oh! GX) ساخته هاتسوکی سوجی یکی دیگر از نمونه‌های عالی نسخه‌های فرعی بر محور موضوعی خاص است. جدای از ملاقات خاطره‌انگیز در ابتدای انیمه بین شخصیت‌های اصلی یوگی موتو و جیدن یوکی، این انیمه سریالی تازه با حضور شخصیت‌هایی کاملاً جدید بوده است. با این حال، طرفداران به‌خوبی فضا و محیط آشنای انیمه سریالی اصلی Yu-Gi-Oh! را در این انیمه نسخه فرعی شاهد هستند.

8. انیمه سریالی پوکمن اوریجینز

Pokémon Origins

Pokémon Origins

برند پوکمن از جمله برندهای بسیار مشهور به شمار می‌رود و از همین رو، غلبه بر میراث انیمه سریالی اصلی آن دشوار است اما انیمه سریالی پوکمن اوریجینز (Pokémon Origins) با بازگشت به منشأ همه چیز توانسته به اثری موفق تبدیل شود. در همین راستا نیز این اثر به داستانی می‌پردازد که حول محور شخصیت اش نیست و در عوض روی شخصیت رد متمرکز است.

7. انیمه سریالی یاشاهیمه: شاهدخت نیمه اهریمن

Yashahime: Princess Half-Demon

Yashahime: Princess Half-Demon

انیمه سریالی اینویاشا (Inuyasha) اثری بسیار محبوب به شمار می‌رود که ساخت نسخه‌ای فرعی از آن چندان دور از انتظار نبود. ساخت این نسخه فرعی خواسته طرفداران بود و سازندگان نیز به‌خوبی به این خواسته پاسخ دادند. انیمه سریالی یاشاهیمه: شاهدخت نیمه اهریمن (Yashahime: Princess Half-Demon) توانست به اثری برجسته و درخشان تبدیل شود که برداشتی متفاوت از داستان اصلی را به تصویر می‌کشد.

6. انیمه سریالی دراگون بال زد: تاریخچه ترانک‌ها

Dragon Ball Z: The History of Trunks

Dragon Ball Z: The History of Trunks

نسخه‌های فرعی راهی برای عمق بخشیدن به کاراکترها، موضوعات و موقعیت‌هایی است که نمی‌توان آن‌ها را در انیمه اصلی به تصویر کشید و باید گفت که انیمه سریالی دراگون بال (Dragon Ball) از جمله آثاری است که فرصت‌های بسیار زیادی برای ساخت نسخه فرعی از آن وجود دارد. تنوع کاراکترها، جهان و موقعیت‌ها سبب شده تا محتواهای زیادی برای نسخه‌های فرعی وجود داشته باشد و یکی از این نسخه‌های فرعی نیز انیمه سریالی دراگون بال زد: تاریخچه ترانک‌ها (Dragon Ball Z: The History of Trunks) است.

5. انیمه سریالی حمله به تایتان: دبیرستان

Attack on Titan: Junior High

Attack on Titan: Junior High

انیمه سریالی حمله به تایتان: دبیرستان (Attack on Titan: Junior High) نسخه فرعی هوشمندانه و جالبی به شمار می‌رود که داستان دلخراش انیمه اصلی را بر می‌دارد و آن را به داستانی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند. با انجام این کار نیز سبب شده تا علاقه نسبت به انیمه اصلی بسیار زیادتر شود. اتفاقات این اثر درون یک دبیرستان جریان دارد و همین نیز سبب شده تا رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به انیمه اصلی داشته باشد.

4. انیمه سریالی مدرسه شیطان کش

Demon Slayer Academy

Demon Slayer Academy

شاید انیمه شیطان کش (Demon Slayer) به‌عنوان اثری کلاسیک شناخته نشود اما محبوبیت بسیار زیاد آن سبب شده تا از آن بتوان به‌عنوان یک کلاسیک مدرن نام برد. نسخه فرعی آن به نام مدرسه شیطان کش (Demon Slayer Academy) نیز رویکردی شبیه به انیمه «حمله به تایتان: مدرسه» دارد و حس و حال انیمه اصلی را می‌توان درون آن احساس کرد.

3. انیمه سینمایی وان پیس: قرمز

One Piece Film: Red

One Piece Film: Red

همانند فرنچایز «دراگون بال»، جهان‎‌سازی گسترده‌ای که اودا ایچیرو در انیمه وان پیس (One Piece) و در طول 25 سال گذشته انجام داده است، سبب شده تا داستان‌های متعددی درون خودش برای بازگو کردن داشته باشد. انیمه سینمایی وان پیس: قرمز‌ (One Piece Film: Red) نیز یکی از بهترین نسخه‌های فرعی از این مجموعه و احتمالاً بهترین فیلم این فرنچایز است چراکه درون خودش جذابیت انیمه اصلی را با محتواهای جذاب و جدید ترکیب کرده است.

2. انیمه سریالی بروتو: ناروتو نسل‌های بعدی

Boruto: Naruto Next Generations

Boruto: Naruto Next Generations

با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که انیمه بروتو: ناروتو نسل‌های بعدی (Boruto: Naruto Next Generations) دنباله‌ای برای انیمه اصلی است اما باید گفت که این اثر در واقع یک نسخه فرعی است که کاراکترها و موضوعات معرفی شده در انیمه اصلی را گسترش می‌دهد و در عین حال، همان حس و حال انیمه اصلی را حفظ می‌کند.

1. انیمه موبایل سوت گاندام: جادوگری از عطارد

Mobile Suit Gundam: The Witch From Mercury

Mobile Suit Gundam: The Witch From Mercury

انیمه موبایل سوت گاندام: جادوگری از عطارد (Mobile Suit Gundam: The Witch From Mercury) یکی از بهترین و محبوب‌ترین انیمه‌های سال گذشته به شمار می‌رود که می‌توان گفت به همان اندازه انیمه اصلی «گاندام» جذاب و خوب است. با اینکه داستان این نسخه فرعی ممکن است بدون پس‌زمینه و محتوای انیمه اصلی جذاب نباشد اما باید گفت این اثر توانسته این فرنچایز را به‌خوبی گسترش بدهد و داستانی جذاب را برای طرفداران به نمایش بگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان