چرا باید به برلین سفر کرد؟

پایتخت آلمان یعنی شهر برلین اغلب اوقات به‌عنوان یکی از نوآورترین، مدرن‌ترین و پویاترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود و از آن به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین و منحصربه‌فردترین شهرهای جهان یاد می‌کنند و از جمله مقاصد گردشگری به شمار می‌رود که باید حتماً از آن دیدن کرد

چرا باید به برلین سفر کرد؟

پایتخت آلمان یعنی شهر برلین اغلب اوقات به‌عنوان یکی از نوآورترین، مدرن‌ترین و پویاترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود و از آن به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین و منحصربه‌فردترین شهرهای جهان یاد می‌کنند و از جمله مقاصد گردشگری به شمار می‌رود که باید حتماً از آن دیدن کرد. گشت‌وگذار در این شهر واقعاً هر فردی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و پر از جاهای دیدنی خیره‌کننده و تماشایی است. در ادامه همراه با ما باشید تا به دلایلی بپردازیم که چرا باید به برلین سفر کرد؟

1. تاریخچه برجسته برلین

یادبود دلخراش هولوکاست، یادبود شوروی در پارک ترپتوور، بقایای دیوار برلین در گالری سمت شرقی، میدان کتاب‌سوزی و موزه استاسی تنها برخی از نمونه آشفتگی‌هایی است که این شهر در طول تاریخ دراز خودش تجربه کرده است. در سفر به برلین، بازدید از دیوار برلین از جمله کارهایی است که باید حتماً انجام بدهید. گالری ایست ساید اکنون طولانی‌ترین بخش دست نخورده دیوار برلین است که روی آن گرافیتی‌های مختلفی به چشم می‌خورند.

2. پایتخت جشن و سرور اروپا

شهر برلین فرهنگ شب‌نشینی خارق‌العاده‌ای دارد که به دلیل نوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه و همچنین بارها و کلاب‌های متعدد، مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می‌گیرد. در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپایی مهم، گشت‌وگذار شبانه در برلین چندان گران تمام نمی‌شود و این در حالی است که برخی از کلاب‌های این شهر به‌صورت شبانه‌روزی هستند.

3. فضاهای سبز متعدد

برلین با فضاهای سبز احاطه شده است و بیش از دو هزار و پانصد پارک شهری و فضای طبیعی در این شهر وجود دارند که مکان‌های ایده‌آلی برای دور شدن از هیاهوی شلوغ زندگی شهری و استراحت کردن و ارتباط مجدد با طبیعت است. در این پارک‌ها می‌توان به پیاده‌روی پاییزی، پیک‌نیک یا پختن کباب مشغول شد و این در حالی است که در اکثر پارک‌های آن تجهیزات مناسب برای پخت‌وپز کباب وجود دارد.

4. غذاهای محلی خوشمزه

اگرچه غذاهای آلمانی به اندازه غذاهای فرانسوی یا ایتالیایی مشهور نیستند اما برلین یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای گیاه‌خواران به شمار می‌رود و در آنجا غذاهای کلاسیک آلمانی، غذاهای خیابانی بین‌المللی و خوراکی‌های گیاهی متعدد به چشم می‌خورد و همین نیز آن را به بهشتی برای علاقه‌مندان به غذا تبدیل کرده است. در برلین بازارهای خیابانی متعددی وجود دارند که در آن‌ها انواع غذاها به فروش می‌رسند و گشت‌وگذار در این بازارها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

5. معماری برجسته و موزه‌های فراوان

برلین تنوع گسترده‌ای از موزه‌ها و مکان‌ها معروف دارد که علاقه‌مندان به فرهنگ را بسیار خشنود می‌کند. یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌های برلین نیز دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate) است که حتماً باید آن را دید. رایشستاگ (Reichstag) نیز محل سابق پارلمان آلمان بوده و یکی دیگر از مکان‎‌های مشهور برلین است. فرنسترم (Fernsehturm) یا برج تلویزیونی در برلین، بلندترین سازه در آلمان است و تقریباً از هر نقطه شهر به‌وضوح قابل مشاهده است.

6. گرافیتی‌های خارق‌العاده

برلین به‌خاطر گرافیتی‎‌های دیدنی‌اش معروف است و در نقاط مختلف شهر می‌توان این گرافیتی‎‌ها را مشاهده کرد. این شهر به افتخار و ابراز وجود شهرت دارد و صحنه هنری آن نیز نمونه‌ای از این نگرش است. برجسته‌ترین نمونه از گرافیتی‌های شهر برلین نیز گالری ایست ساید (East Side) است که قبلاً دیوار برلین بوده و در حال حاضر نیز طولانی‌ترین گالری فضای باز جهان به شمار می‌رود.

7. مناطق دیدنی در اطراف شهر

یکی دیگر از دلایلی که باید به برلین سفر کنید، گزینه‎‌های گشت‌وگذار متعددی است که پیرامون آن وجود دارد. در سفرهای یک روزه می‌توان به این مناطق دیدنی رفت یا اینکه سفرهای چند روزه را برنامه‌ریزی کرد. از جمله این مناطق دیدنی در اطراف شهر برلین نیز می‌توان به درسدن، هامبورگ و پوستدام اشاره کرد. بازدید از یکی از دریاچه‌های برلین یا تپه ساخت دست بشر به نام تیوفلسبرگ نیز از جمله دیگر کارهایی هستند که می‌توانید به هنگام سفر به برلین انجام بدهید.

8. فستیوال‌ها و رویدادهای متعدد

در فصل تابستان شهر برلین پر از رویدادهای موسیقی می‌شود و در آنجا می‌توان موزیسین‌ها و گروه‌های موسیقی سرشناسی را مشاهده کرد. علاوه بر این، فستیوال‌های موسیقی در شهر برلین بسیار تماشایی و خارق‌العاده هستند و مطمئناً شرکت در آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب و دلنشین باشد. جشنواره برلین اکتبرفست و فستیوال نور که در آن آسمان‌خراش‌ها، بناها و یادبودهای شهر با نور تزیین می‌شوند، به ترتیب در اکتبر و نوامبر برگزار می‌شوند و حس و حال درخشانی به برلین می‌دهند.

9. مقرون‌به‌صرفه بودن

برلین یکی از شهرها و پایتخت‌های مقرون‌به‌صرفه در اروپای غربی به شمار می‌رود و در نتیجه، دانشجویان، کوله‌گردان و افرادی که بودجه محدودی دارند، بدون اینکه هزینه بسیار زیادی را از خود به جای بگذارند، می‌توانند از حضور در شهر برلین لذت ببرند. برلین از نظر هزینه پرواز و قطار نیز مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند با بودجه منطقی از گشت‌وگذار در اینجا اوقات خوشی را سپری کرد.

10. سبک زندگی متفاوت و تنوع فرهنگی

برلین یکی از متفاوت‌ترین و آزادانه‌ترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می‌رود و هر کس در آنجا می‌تواند هر چی می‌خواهد باشد و دلیل آن نیز فرهنگ بسیار بالا و قوی مردم این شهر است. این شهر دوازده محله دارد که برای اینکه بتوانید به‌خوبی فرهنگ متنوع این شهر را درک کنید، بهتر است که از تمام مناطق آن بازدید کنید. هر کدام از این مناطق سرزنده و متفاوت هستند و در عین حال، حس و حال برلین سنتی را درون خودشان حفظ کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان