خوزستان/ تلف شدن ۵۷۰ گوسفند بخاطر استفاده از آب آلوده

بر اساس بازدید کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شوش از بروز تلفات گسترده در گوسفندان دو دامدار در روستای فرحان کبر شهرستان پس از انجام معاینات بالینی و اخذ تاریخچه تلفات از دامداران مشخص شد که تلفات ناشی از استفاده آب کشاورزی آلوده به اوره بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی شوش خوزستان گفت: دفن بهداشتی 570 لاشه گوسفند به علت مسمومیت شدید با آب کشاورزی آلوده به کود اوره با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان انجام شد.
 
به گزارش فارس، محمدرضا مشکی‌زاده رئیس اداره دامپزشکی شوش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بازدید کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شوش از بروز تلفات گسترده در گوسفندان دو دامدار در روستای فرحان کبر شهرستان پس از انجام معاینات بالینی و اخذ تاریخچه تلفات از دامداران مشخص شد که تلفات ناشی از استفاده آب کشاورزی آلوده به اوره بوده است.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی بین بخشی با فرمانداری، جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست جهت پیشگیری از آلودگی‌های ثانویه و انتشار بیماری‌های واگیردار دامی نسبت به تهیه لودر جهت دفن لاشه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفت.
 
رئیس اداره دامپزشکی شوش بیان کرد: پس از اعزام یک دستگاه لودر اقدام به معدوم سازی و دفن بهداشتی 570 لاشه گوسفند مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان صورت پذیرفت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان