بهترین زمان برای سفر به هندوستان

هندوستان کشوری بزرگ است که درون آن بیش از یک میلیارد نفر انسان زندگی می‌کنند. این کشور یکی از مقاصد گردشگری برجسته در جنوب آسیا است و قبل از اینکه به آنجا سفر کرد، باید موارد متعددی را در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید بهتر زمان برای سفر به هندوستان را متوجه شوید، در ادامه مطلب همراه با ما باشید.

بهترین زمان برای سفر به هندوستان

هندوستان کشوری بزرگ است که درون آن بیش از یک میلیارد نفر انسان زندگی می‌کنند. این کشور یکی از مقاصد گردشگری برجسته در جنوب آسیا است و قبل از اینکه به آنجا سفر کرد، باید موارد متعددی را در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید بهتر زمان برای سفر به هندوستان را متوجه شوید، در ادامه مطلب همراه با ما باشید.

بهترین زمان سفر به هندوستان برای شلوغی کمتر

با توجه به جمعیت بسیار زیادی که در هندوستان زندگی می‌کنند و همچنین 20 میلیون گردشگری که سالانه از این کشور دیدن می‌کنند، در تمام طول سال و در جاهای دیدنی مختلف این کشور، جمعیت بسیار زیاد و شلوغی به چشم می‌خورند. با این حال، در برخی از مواقع جمعیت کمتری وجود دارند که زمان بسیار خوبی برای سفر به هندوستان به شمار می‌روند.

به‌عنوان مثال، برای بازدید از تاج محل بهتر است که صبح زود به آنجا بروید. در این موقع، جمعیت بسیار کمتری در تاج محل حضور دارد و شما می‌توانید زودتر به داخل آن بروید و عکس‌های بسیار خوب و بدون مزاحمتی را بگیرید.

بهترین زمان سفر به هندوستان برای آب‌وهوای خوب

برای تعیین کردن بهترین زمان سفر به هندوستان، باید منطقه‌ای که در این کشور از آن بازدید می‌کنید را ابتدا مشخص کنید. این کشور هفتمین کشور بزرگ در جهان از نظر اندازه به شمار می‌رود و از همین رو، از بخشی به بخش دیگر، آب‌وهوا در اینجا متغیر است.

شمال هندوستان فصل‌هایی شبیه به اروپا و آمریکا دارد و در آنجا، فصل اکتبر بسیار دلنشین است و دمای هوای بسیار مناسبی دارد که نه گرم و نه سرد است. ماه نوامبر نیز همانند اکتبر است اما دمای هوا اندکی کاهش پیدا می‌کند. در ماه دسامبر نیز در این بخش شمالی هندوستان هوا سردتر شده و به لباس گرم نیاز دارید. با شروع فصل بهار نیز ماه فوریه و مارس زمان بسیار خوبی برای سفر هستند.

جنوب هندوستان آب‌وهوای گرمسیری دارد و خط ساحلی آن همچون گوآ، چنای و بانگالور هوای رطوبتی بیشتری دارد و باید گفت که تفاوت دمای هوای چندانی بین ماه‌ها و فصل‌های سال در این بخش از کشور هندوستان وجود ندارد و آب‌وهوا در طول سال تقریباً یکسان است.

بهترین زمان سفر به هندوستان برای قیمت‌های پایین

بین میانه ماه آوریل و میانه ماه سپتامبر، هندوستان فصل موسمی خودش را دارد و دمای هوا در آنجا بسیار زیاد می‌شود و اگر به دنبال آن هستید که به هنگام سفر به اینجا هزینه‌های بسیار کمی را صرف کنید، پس این موقع از سال زمان مناسبی است. با این حال، این موقع از سال اصلاً از نظر آب‌وهوایی مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد چراکه گرمای شدید و باران‌های طوفانی اغلب اوقات باعث می‌شوند تا نتوانید از سفر خود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به هندوستان برای دیدن ببرها

فصل موسمی یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به هندوستان برای تماشای ببرهای ساکن این کشور است. ببرها حیواناتی بسیار زیبا و تماشایی هستند و زمانی که هوا گرم است، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در داخل حیات‌وحش مشاهده کرد چراکه آن‌ها در جستجوی آب هستند.

بهترین زمان سفر به هندوستان برای فستیوال‌ها

همیشه در هندوستان فستیوال‌ها و جشن‌های متعددی وجود دارند و این کشور همیشه دلیلی برای جشن گرفتن دارد. دو تا از بزرگترین فستیوال‌ها در هندوستان نیز دیوالی و هولی هستند. این تعطیلات بر طبق تقویم قمری هستند و تاریخ آن هر سال تغییر می‌کند اما به طور معمول، دیوالی در زمستان است و هولی در بهار جشن گرفته می‌شود.

دیوالی جشنواره نور است و در آن، نورهای بسیار زیادی وجود دارد، مردم به یکدیگر هدیه می‌دهند و همچنین آتش‌بازی بسیار زیادی را در آسمان به راه می‌اندازند. هولی نیز جشنواره خوشامدگویی به بهار است. این جشنواره‌ای از رنگ‌ها است که در آن، همه رنگ‌ها را به یکدیگر می‌پاشند و چهره‌ها، لباس‌ها و موهای خودشان را رنگی می‌کنند.

فستیوال دوسهرا نیز یکی دیگر از فستیوال‌های جذاب هندوستان به شمار می‌رود که معمولاً در اکتبر برگزار می‌شود و جشنواره پیروزی خیر بر شر است. فستیوال راکشا باندهان نیز در ماه اوت جشن گرفته می‌شود و بزرگداشتی برای پیوند خواهر و برادران است.

بدترین زمان برای سفر به هندوستان

همان‌طور که انتظار می‌رود، بدترین زمان برای سفر به هندوستان، بهترین زمان برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه و با قیمت‌های پایین است اما باید در نظر گرفت که آیا این قیمت‌ها ارزش آب‌وهوای بد و شدید را دارند یا خیر. بین آوریل و سپتامبر، دمای هوا به‌شدت بالا است و باران‌های موسومی متعددی رخ می‌دهند که سفر کردن را بسیار دشوار می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان