طرز تهیه مارمالاد کامکوات با دو روش متفاوت

مارمالاد کامکوات دارای طعم ترش و شیرین به بیانی ملس است که خیلی هم چسبنده می باشد. این مارمالاد از میوه کامکوات که شبیه پرتقال است تهیه می گردد. در این مطلب طرز تهیه مارمالاد کامکوات را آموزش می دهیم.

طرز تهیه مارمالاد کامکوات با دو روش متفاوت

کامکوات میوه یا به بیان صحیح تر از مرکبات خوشمزه و لذیذ است که از آن با پرتقال های مینیاتوری نیز یاد می شود، کامکوات عطر و طعم دلچسبی داشته که در فصول بهار و زمستان یافت می شود. این میوه که از نظر شکل ظاهری نیز مانند پرتقال می باشد، دارای پوستی نارنجی رنگ بوده که از نظر خواص و ارزش غذایی در رده بالا قرار می گیرد و برای بدن مفید می باشد. از این میوه می توان در تهیه مربا و مارمالاد و بسیاری از دسرها بهره برد که در این مطلب آرگا طرز تهیه مارمالاد کامکوات را آموزش می دهد.

بسته به اینکه می خواهید از کامکوات برای تهیه مربا و یا مارمالاد بهره ببرید، روش های مختلفی پیش رو قرار می گیرد، طرز تهیه مربا با مارمالاد متفاوت می باشد. مثلا برای تهیه مربا کامکوات ها را سالم و مقداری سفت آماده کرده از آن برای تهیه دسرها می توانید به کار ببرید. همچنین می توانید با چای و یا همراه نان در وعده صبحانه نوش جان نمایید. و اما مارمالاد که محبوبیتی فراگیر دارد درست کردن آن در منزل در مقایسه با آماده آن از نظر سالم بودن و کم هزینه بودن ارجحیت دارد.

روش تهیه مارمالاد کامکوات خوش طعم

مواد لازم

  • میوه کامکوات نیم کیلو
  • آب پرتقال تازه یک دوم پیمانه
  • آب یک دوم پیمانه
  • شکر گرانول 400 گرم
  • آب لیمو تازه دو قاشق غذاخوری
  • هل شش غلاف
  • دارچین یک چوب

مراحل طرز تهیه مارمالاد کامکوات با طعمی خاص و سنتی

ابتدا کامکوات ها را درون آب گرم شسته و تمامی کامکوات ها را درون قابلمه ای مناسب بریزید. روی سطح آن را آب پوشانده و بر روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد، بعد از پنج دقیقه جوشیدن اکنون کمی از آب چشیده و در صورت تلخ نبودن آب، آب موجود را بکشید. و اما در صورتی که آب آن طعم تلخی نداشت پس از خالی کردن آب قابلمه، به همان میزان آبجوش بر روی کامکوات ها بریزید به طوری که روی سطح آن را پوشش دهد. این عمل را چندین مرتبه انجام دهید و سپس بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد آب آن را تخلیه نمایید. (در صورت علاقه مند بودن به طعم تلخی کامکوات ها، تنها آن را در آب گرم شستشو داده و از انجام سایر مراحل برای کم کردن و یا از بین بردن تلخی آن صرف نظر کنید، این نکته را هم اضافه کنیم که کمی تلخ بودن مارمالاد کامکوات طبیعی و عادی است اما اگر با  آن مشکل دارید می توانید از بین ببرید.

حالا آن ها را در ابعاد نازک برش داده و دانه های آن را جدا کنید، آب و آب پرتقال و نیز دارچین و شکر را درون قابلمه ای قرار دهید، غلافه هل را نیز داخل کیسه ای چای خالی همراه قطعه ای پارچه خراطین ریخته و با کمک نخ به یکدیگر متصل کنید و درون قابلمه بگذارید تا طعم آن خارج شود. بر روی حرارت بگذارید تا به مدت پنج دقیقه بجوشد و دانه های شکر در آن به خوبی حل گردد.

در این مرحله میوه های کامکوات را بیفزایید و زمان دهید برای یک ربع ساعت الی بیست دقیقه با کمک حرارت نه خیلی کم و نه خیلی زیاد بجوشد و هر چند وقت آن را هم بزنید. وقتی کمی قوام یافت دیگر مراحل تهیه این مارمالاد تمام است. در نهایت هم آب لیمو را افزوده و مجددا مارمالاد را بهم بزنید و حرارت زیر آن را قطع نمایید. به همین سادگی مارمالاد کامکوات خوشمزه شما آماده است.

رسپی مارمالاد کامکوات یک مارمالاد خوش مزه

نکات کاربردی

برای تعیین غلظت این مارمالاد می توانید کمی از آن درون یخچال برای پنج دقیقه بگذارید تا میزان غلیظ بودن آن را بسنجید و اینکه آیا غلظت آن به حد دلخواه شما رسیده است.

در صورت تمایل برای طولانی نگهداشتن این مارمالاد، از شیشه های استریل بهره ببرید، شیشه و سایر وسایل مورد نیاز را داخل آبجوش برای تقریبا یک دقیقه استریل نموده و با کمک وسایل آشپزخانه استریل گردیده و از آب بیرون بیاورید و بر روی حوله آشپزخانه و یا پارچه تمیز بگذارید.

اگر از کامکوات شیرین و رسیده استفاده کنید نیاز به گرفتن تلخی نیست.

تهیه مارمالاد با پودر ژلاتین و حرفه ای

این مارمالاد طعمی خاص و متفاوت با روش قبلی دارد که ممکن برخی این را بیشتر بپسندند. در ادامه مراحل تهیه آن را آموزش می دهیم

مواد لازم

  • یک کیلو و 200 گرم شکر
  • یک چهارم پیمانه آب سرد
  • یک کیلوگرم کامکوات تازه و رسیده
  • یک قاشق چای خوری پودر ژلاتین
  • یک پیمانه آب پرتقال
  • یک عدد لیمو ترش

روش تهیه

ابتدا کامکوات ها را بشویید و سپس آن را به صورت حلقه ای برش بزنید. سپس آن ها را درون مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب مخلوط شوند، می توانید پوست آن را بگیرید و یا همراه پوست این کار را انجام دهید.

مخلوط به دست آمده را درون قابلمه ریخته و آب پرتقال و شکر را نیز به آن بیفزایید. پوست لیموترش را هم رنده کرده و به این ترکیب می افزاییم.

حالا قابلمه را بر روی شعله بلند قرار دهید و پس از جوشیدن بر روی شعله ملایم بگذارید تا برای 30 دقیقه پخته شده و نرم و غلظت دار شود. وقتی نسبتا قوام یافت در لحظه پایانی پودر ژلاتین را بر روی آب بپاشید و بگذارید بر روی بخار تا حل شده و شفاف و خوش رنگ گردد و در نهایت به مارمالاد کامکوات بیفزایید و پس از پنج دقیقه حرارت زیر آن را قطع کنید.

مارمالاد را داخل شیشه ها ریخته و بگذارید خنک شود.

آموزش طرز تهیه مارمالاد کامکوات به روشی ساده

برخی از مرباها و مارمالادها مانند مربای هویج، مربای آلبالو، مارمالاد پرتقال و مارمالاد هندوانه و مارمالاد سیب  نسبت به سایر مربا و مارمالادها همچون مارمالاد کامکوات خوشمزه تر است. اما خب تنوع دادن به برنامه غذایی هم بد نیست، می توانید از مارمالاد کامکوات که طعمی ترش و شیرین و خاص دارد برای این منظور بهره ببرید، با استفاده از طرز تهیه مارمالاد کامکوات که در این مطلب آموزش دادیم، می توانید به سادگی یک مارمالاد لذیذ خانگی تهیه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان