۶۰ هزار ایمیل وزارت خارجه آمریکا هک شد

در متن یک جلسه توجیهی سنا روز گذشته (چهارشنبه) ادعا شده است که هکرهای وابسته به دولت چین اوایل تابستان امسال بعنوان بخشی از عملیات بزرگ سایبری، حدود ۶۰ هزار ایمیل را از صندوق های ورودی ناشناس ۱۰ نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را به سرقت بردند.

در گزارش جلسه توجیهی سنا آمده است که حدود 60 هزار ایمیل از صندوق‌های ورودی 10 نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در جریان عملیات هکری به سرقت رفته است.
 
به گزارش فارس، در متن یک جلسه توجیهی سنا روز گذشته (چهارشنبه) ادعا شده است که هکرهای وابسته به دولت چین اوایل تابستان امسال بعنوان بخشی از عملیات بزرگ سایبری، حدود 60 هزار ایمیل را از صندوق های ورودی ناشناس 10 نفر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را به سرقت بردند.
 
پایگاه خبری پولتیکو گزارش کرد که جزئیات جدید از این عملیات سایبری که در تابستان صورت گرفته است و «گینا ریموندو» وزیر بازرگانی نیز در این حمله هکری هدف گرفته شده است، احتمالاً تنها نگرانی‌های کنگره درباره اقدامات هکری چین علیه ایالات متحده را تشدید می‌کند.
 
بنا به گفته یکی از کارکنان دفتر«اریک اشمیت» سناتور آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مقام‌های ارشد وزارت خارجه ایالات متحده، جزئیات جدیدی از این عملیات هکری در جریان جلسه توجیهی برای کارکنان سنا فاش کردند.
 
این مقام‌های وزارت خارجه که شامل «کلی فلچر» یکی از کارکنان بخش اطلاعات وزارت خارجه می‌شود، گفته است که تمرکز این هک بر تلاش‌های دیپلماتیک هند و اقیانوسیه بوده است به طوریکه 9 مورد از 10 حساب کاربری ایمیلی در وزارت خارجه آمریکا مورد حمله هکری قرار گرفته است، مربوط به افرادی بوده است که بر روی موضوعات هند و اقیانوسیه کار می‌کردند و دیگر مقام وزارت خارجه آمریکا که حساب ایمیلی وی مورد حمله هکری قرار گرفته است، مسئول بخش اروپا در وزارت خارجه آمریکا بوده است.
 
این مقام آمریکایی گفته است که حساس‌ترین اطلاعات به سرقت رفته، برنامه سفر و مذاکرات دیپلماتیک افرادی بوده که مورد هدف قرار گرفته بودند.
 
بر اساس این گزارش، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا می‌گویند که هکرها با استفاده از یک توکن امنیتی به سرقت رفته از یک مهندس مایکروسفات به 10 حساب کاربری نفوذ کرده بودند و در مجموع 25 نهاد تحت تأثیر این اقدام هکری قرار گرفتند.
 
یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود در بیانیه‌ای تصریح کرد که این ارگان، «با جدیت مسئولیت حفاظت از اطلاعات را برعهده می‌گیرد و به طور مداوم، گام‌هایی را به منظور تضمین حفاظت از اطلاعات برمی‌دارد. همچون هر سازمان بزرگی با حضور جهانی، از نزدیک بر شرایط امنیت سایبری نظارت داریم».
 
وزارت خارجه ایالات متحده به طور رسمی، چین را مسئول این عملیات هکری نداشت اما ریموندو در سفر اخیر خود به چین از دولت چین به دلیل هک کردن حساب کاربری خود انتقاد کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان