روز جهانی گیاهخواری ۲۰۲۳: تاریخچه روز و مزایای گیاهخواری

روز جهانی گیاهخواری هر سال در اول اکتبر برای ترویج آگاهی در مورد مزایای گیاهخواری و نقش مهم آن در کاهش ردپای زیست محیطی برگزار می‌شود

روز جهانی گیاهخواری 2023: تاریخچه روز و مزایای گیاهخواری

روز جهانی گیاهخواری هر سال در اول اکتبر برای ترویج آگاهی در مورد مزایای گیاهخواری و نقش مهم آن در کاهش ردپای زیست محیطی برگزار می‌شود. گیاهخواری در دهه‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا مطالعات مزایای رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهان و چگونگی تأثیر مثبت آن بر سلامت را تأیید می‌کنند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی یا وگان می‌تواند خطر بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. همچنین می‌تواند خطر چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. بسیاری از افراد مشهور به این گرایش رو به رشد پیوسته‌اند که رژیم غذایی غیر گیاهی را کنار گذاشته و وگانیسم یا گیاهخواری را بپذیرند. از سر پل مک کارتنی، زندایا، آریانا گرانده، کریستین بل گرفته تا Kangana Ranaut، Shahid Kapoor، Anushka Sharma، Aamir Khan، Sonam Kapoor و Alia Bhatt، بسیاری از افراد مشهور نیز به غذاهای غیر گیاهی نه گفته‌اند.

تاریخ روز جهانی گیاهخواری

روز جهانی گیاهخواری هر سال در اول اکتبر در سراسر جهان برگزار می‌شود.

تاریخچه

روز جهانی گیاهخواری توسط انجمن گیاهخواری شمال آمریکا در سال 1977 تأسیس شد و در سال 1978 توسط اتحادیه بین‌المللی گیاهخواری به تصویب رسید تا شادمانی، مهربانی و امکانات زندگی آفرین گیاهخواری را ترویج کند. ایده گیاهخواری حتی در عصر رنسانس و عصر روشنگری نیز مورد توجه مردم بود، زمانی که افراد مختلفی گیاهخواری را تمرین می‌کردند. اولین انجمن گیاهخواری در انگلستان در سال 1847 و در سال 1908 اتحادیه بین المللی گیاهخواری تأسیس شد. در حالی که اولین جامعه وگان در سال 1944 تأسیس شد.

اهمیت

حدود 22 درصد از جمعیت جهان گیاهخوار هستند و این تعداد ممکن است در حال افزایش باشد. بیشترین تعداد گیاهخواران در هند زندگی می‌کنند، جایی که 38 درصد از کل جمعیت رژیم غذایی بدون گوشت دارند.

مزایای رژیم غذایی گیاهی

یک رژیم غذایی گیاهی متعادل می‌تواند به کاهش خطر چاقی کمک کند که می‌تواند از بروز بیماری‌های مزمن جلوگیری کند.

یک رژیم غذایی گیاهی همچنین می‌تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

افرادی که غذای گیاهی می‌خورند، احتمال کمتری دارند که به اختلالات متابولیکی مانند دیابت و برخی از انواع سرطان مبتلا شوند.

آجیل، حبوبات، توفو، غلات کامل، محصولات لبنی، سبزیجات برگ تیره و سویا همگی اجزای ضروری یک رژیم غذایی متعادل برای کسانی هستند که رژیم غذایی گیاهی دارند.

سخن پایانی

روز جهانی گیاهخواری فرصتی است برای یادآوری مزایای بسیاری است که رژیم غذایی گیاهی برای سلامتی ما و محیط زیست دارد. اگر به دنبال بهبود سلامت خود و کاهش ردپای زیست محیطی خود هستید، گیاهخواری می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخهنرمند | 1402/07/10 - 15:22
مطلب جالبی بود ممنون
ارسال نظر
پیشخوان