هوندا پرولوگ: کراس اوور الکتریکی که منتظرش بودید

هوندا پرولوگ ۲۰۲۴ با برد تخمینی ۳۰۰ مایل و قیمت پایه ۴۰ هزار دلار رونمایی شد.این خودروی الکتریکی پلتفرم Ultium خود را با شورولت بلیزر به اشتراک می‌گذارد و سرعت شارژ DC آن ۱۵۵ کیلووات است.

هوندا پرولوگ: کراس اوور الکتریکی که منتظرش بودید

هوندا پرولوگ 2024 با برد تخمینی 300 مایل و قیمت پایه 40 هزار دلار رونمایی شد.این خودروی الکتریکی پلتفرم Ultium خود را با شورولت بلیزر به اشتراک می‌گذارد و سرعت شارژ DC آن 155 کیلووات است.

هوندا که از اواخر دهه 1990 خودروهای هیبریدی می‌سازد، در حرکت خود به سمت خودروهای سازگار با محیط زیست، کمی در پذیرش الکتریکی کامل کند بوده است. اما اولین تلاش جدی این خودروساز در زمینه EV سال آینده با معرفی هوندا پرولوگ 2024، یک کراس اوور به اندازه پاسپورت با برد هدف 300 مایل محقق خواهد شد.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، هوندا از پلتفرم و باتری Ultium مشترک با خودروهای الکتریکی GM مانند شورولت بلیزر EV استفاده می‌کند، اما این خودروساز مطمئن است که تنظیمات منحصر به فرد سیستم تعلیق، سبک و کابین آن برای اطمینان از راحتی مشتریان تکراری کافی خواهد بود. این باتری 85.0 کیلووات ساعت اندازه خواهد داشت و به کارآمدترین نسخه های پرولوگ برد 300 مایلی را می‌دهد. این کراس اوور الکتریکی در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره عرضه خواهد شد و اگرچه مشخصات کامل پیشرانه منتشر نشده است، اما نسخه چهار چرخ متحرک دارای 288 اسب بخار قدرت و 333 پوند فوت گشتاور خواهد بود.

مینیمالیسم با تأثیرگذاری حداکثر

هوندا پرولوگ 2024 تقریباً به همان اندازه پاسپورت طول و عرض دارد، اما بر روی یک فاصله بین دو محور گسترده 121.8 اینچی قرار می‌گیرد – تقریباً یک فوت بیشتر از شاسی بلند با احتراق داخلی. این به پرولوگ یک حالت کاشته شده با چرخ‌هایی می‌دهد که تا گوشه‌ها کشیده شده و اورهنگ‌ها را به طرز خوشایندی کوتاه نگه می‌دارند. نمای بیرونی صاف و صیقلی به نظر می‌رسد، با ظاهری زیبا – اگرچه کمی ناشناس. چراغ‌های جلوی باریک، پنل جلوپنجره مشکی براق و پرده‌های هوای ظریف روی گوشه‌های سپر مدرن و صیقلی هستند و فاصله بین دو محور گسترده به یک قسمت عقب مرتب و مرتب منتهی می‌شود که دارای حروف جدید Honda:e روی دریچه به جای نشان لوگو است.

این خودروساز ضریب درگ پرولوگ را فاش نکرد، اما گفت که چرخ‌های 19 اینچی مدل‌های EX و Touring و چرخ‌های 21 اینچی Elite برای کاهش آشفتگی بهینه شده‌اند. در همین حال، این آلیاژهای بزرگ‌تر بزرگ‌ترین آلیاژهای نصب شده تا کنون روی یک هوندا تولیدی هستند که قوس‌های گلگیر را به زیبایی پر می‌کنند.

(بدون آلایندگی) قدرت در دستان مردم

پرولوگ با تک موتور دیفرانسیل جلو خواهد بود، و اگرچه هوندا خروجی قدرت آن را مشخص نکرده است، اما این خودروساز گفت که پایه‌ترین پیشرانه به احتمال زیاد بهترین برد و کارایی را خواهد داشت، به خصوص در ترکیب با چرخ های کوچکتر EX و Touring. با 288 اسب بخار قدرت و 333 پوند فوت گشتاور از نسخه چهار چرخ متحرک، پرولوگ باید عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد، اگرچه Ioniq 5 دو موتوره با 320 اسب بخار قدرت و 446 پوند فوت گشتاور و ID.4 با 330 اسب بخار قدرت و 339 پوند فوت گشتاور قدرت بیشتری دارند.

در مورد کارآمدترین پیکربندی پرولوگ، هوندا تخمین می‌زند که باتری 85.0 کیلووات ساعتی برای برد 300 مایلی مناسب است – چهار چرخ متحرک و چرخ های بزرگتر ممکن است این عدد را به حدود 260 کاهش دهد. هنگامی که باتری تمام می‌شود، مالکان می‌توانند با استفاده از یک ایستگاه خانگی که 11.5 کیلووات را تامین می‌کند، آن را شارژ کنند، که به پرولوگ زمان 0 تا 100 درصد کمتر از هشت ساعت می‌دهد. یک کیت شارژ قابل حمل 7.6 کیلووات نیز موجود است.

مالکان عجله‌ای نیز می‌توانند از سرعت شارژ DC 155 کیلووات استفاده کنند – یک عدد ناامید کننده با توجه به اینکه ID.4 می‌تواند به 170 کیلووات و Ioniq 5 می‌تواند 220 کیلووات را بپذیرد. Blazer EV و Cadillac Lyriq می‌توانند با سرعت 195 کیلووات شارژ شوند، بنابراین ممکن است GM در حال ذخیره کردن چشمگیرترین فناوری Ultium برای خود باشد. پرولوگ هنگام استفاده از شارژ سریع DC می‌تواند در عرض 10 دقیقه 65 مایل برد اضافه کند.

هوندا یکی از سه راه حل شارژ مختلف را به خریداران پرولوگ ارائه می‌دهد. اولین مورد شارژر خانگی 11.5 کیلوواتی همراه با مشوق نصب 500 دلاری و اعتبار شارژ 100 دلاری است. مورد دوم شارژر قابل حمل 7.6 کیلوواتی، همراه با مشوق نصب 250 دلاری و اعتبار شارژ عمومی 300 دلاری است. در نهایت، افرادی که نیازی به شارژر خانگی ندارند می‌توانند به جای آن از اعتبار شارژ 750 دلاری استفاده کنند. به هر حال، هوندا و شش خودروساز دیگر بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک هستند که هدف آن ساخت 1350 ایستگاه شارژ پرقدرت در سراسر کشور تا سال 2030 است که اولین مورد آنها اوایل سال آینده راه اندازی خواهد شد.

اولین نفر از بسیاری

هوندا قصد دارد تا سال 2040 به فروش 100 درصدی خودروهای بدون آلایندگی دست یابد، بنابراین واضح است که پرولوگ تنها آغاز کار است. در واقع، در سال 2025، این خودروساز از یک خودروی الکتریکی دیگر بر اساس پلتفرم “e: Architecture” ویژه برند خود رونمایی خواهد کرد که ممکن است در کارخانه جدید EV Hub در Marysville، Ohio ساخته شود.

اولین عرضه EV از اوایل سال آینده، پرولوگ با طراحی جذاب و جذاب است، با قیمت اولیه هدف در محدوده بالای 40000 دلار که آن را درست در شکار فولکس واگن ID.4 Pro 45290 دلاری و هیوندای ایونیک 5 Long Range 46835 دلاری قرار می‌دهد. با این قیمت، مالک پرولوگ به طور استاندارد Honda Sensing را دریافت می‌کند، از جمله کروز کنترل تطبیقی ​​با توقف و حرکت و مرکز فرمان، نظارت بر نقاط کور، جلوگیری از خروج از خطوط و نظارت بر ترافیک متقاطع با سرعت کم. سایر استانداردها شامل مجموعه Google Built-In، صندلی های جلوی گرم شونده و شارژ بی سیم دستگاه است.

فضای داخلی متوسط ​​و سرعت شارژ کم ممکن است پرولوگ را تا حدودی در برابر Ioniq و ID.4 جادارتر عقب نگه دارد، اگرچه ارگونومی عالی هوندا ممکن است چندین معامله VW را به دست آورد. و اعتبار EV آن بسیار چشمگیرتر از Toyota bZ4X است که تلفن همراه (اگرچه ارزان تر) است. با این حال، مشخصات اولیه هوندا به طور قطع احساس می‌شود که در میانه راه قرار دارد، نه پیشرو در کلاس.

با این حال، معرفی پرولوگ ما را برای آن EV 2025 که در بالا ذکر شد هیجان زده تر می‌کند، که هوندا می‌گوید یک وسیله نقلیه متوسط ​​تا بزرگ خواهد بود. با توجه به سابقه گذشته این خودروساز در زمینه مهندسی و بسته بندی عالی، به علاوه طراحی مدرن اولین EV با برد بلند این شرکت، این محصول بعدی پتانسیل جدی دارد. تا آن زمان، پرولوگ قلعه را نگه می‌دارد و در نهایت یک خودروی کراس اوور محکم با آلایندگی صفر را به هوندا ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

آیا پرولوگ 2024 اولین خودروی الکتریکی هوندا است؟

خیر. در سال 1997، هوندا EV Plus را به خریداران کالیفرنیا عرضه کرد و یک باتری هیدرید فلز نیکل 28.7 کیلووات ساعتی با برد EPA 81 مایل به آن داد. این اولین خودروی باتری الکتریکی از یک خودروساز بزرگ بود که از باتری‌های سرب اسید استفاده نمی‌کرد.

چه زمانی پرولوگ 2024 هوندا به فروش می رسد؟

فروش پرولوگ 2024 باید از اوایل سال آینده آغاز شود و اولین تحویل به مشتریان در ژانویه انجام شود.

قیمت پرولوگ 2024 هوندا چقدر است؟

هوندا می‌گوید پرولوگ قیمت اولیه ای در محدوده بالای 40000 دلار خواهد داشت، احتمالاً حدود 48000 دلار. اطلاعات کامل قیمت تا پایان سال در دسترس خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان