بهترین زمان سفر به اتریش

اتریش از جمله کشورهای بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که در آنجا می‌توان در میان کوهستان‌های آلپ به پیاده‌روی و کوهنوردی مشغول شد یا در دریاچه‌های یخچالی آن شنا کرد

بهترین زمان سفر به اتریش

اتریش از جمله کشورهای بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که در آنجا می‌توان در میان کوهستان‌های آلپ به پیاده‌روی و کوهنوردی مشغول شد یا در دریاچه‌های یخچالی آن شنا کرد. علاوه بر این، در آنجا می‌توان گشت و گذار در شهرهای زیبا با معماری‌های درخشان و همچنین اسکی‌سواری در کوه‌های برفی را تجربه کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به اتریش بپردازیم.

فصل‌های گردشگری در اتریش به شرح زیر هستند و بسته به اینکه سفر شما چه گونه است و چه هدفی از سفر خود به اتریش دارید، می‌توان یکی از این فصل‌ها را برای زمان سفر خود انتخاب کنید.

  • فصل اوج: از ماه مه تا اوت
  • فصل میانه: آوریل تا مه – سپتامبر تا اکتبر
  • فصل رکود: نوامبر تا مارس
  • فصل اسکی: اواخر نوامبر تا آوریل

بهترین زمان سفر به اتریش برای اجتناب از شلوغی

ماه‌های فصل میانه یعنی ماه آوریل، اوایل ماه مه، ماه سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای سفر به اتریش هستند، اگر می‌خواهید که از شلوغی و جمعیت زیاد اجتناب کنید. شهرهای اصلی اتریش یعنی وین و سالزبورگ در فصل تابستان از ماه مه تا سپتامبر بسیار شلوغ می‌شوند. البته جمعیت زیاد در وین چندان مسئله مهمی در مقایسه با دیگر شهرها نیست. در اینجا با وجود فصل اوج گردشگری همچنان می‌توان از بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها و همچنین جاهای دیدنی مختلف لذت برد.

بهترین زمان سفر به اتریش برای آب‌وهوای خوب

بسته به فصل و نظر شما آب‌وهوای خوب در اتریش می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. زمستان‌ها در دامنه‌های کوهستانی برف‌های خوب و درخشانی وجود دارند و برای انجام فعالیت‌های تفریحی فضای باز همچون اسکی سواری یا بازدید از بازارهای کریسمسی بسیار مناسب است. البته باید توجه داشت که در هنگام سفر در فصل زمستان، لوازم و وسایل مناسب را به همراه آورد چراکه این موقع از سال بسیار سرد می‌شود و کوهستان‌ها بسیار سردتر از شهرها هستند.

اگر آب‌وهوای گرم‌تر را ترجیح می‌دهید، پس باید در ماه ژوئن، ژوئیه یا اوت به اتریش سفر کنید که در آن، هوا به مراتب گرم‌تر است و خورشید تا ساعت هشت بعدازظهر غروب نمی‌کند. روزهای طولانی باعث می‌شوند تا بتوانید از جاهای دیدنی بیشتری دیدن کنید. فصل تابستان برای لذت بردن از استخرهای فضای باز، گشت و گذار در پارک‌های وین و همچنین کوهنوردی و دوچرخه‌سواری در میان کوهستان‌ها عالی است.

بهترین زمان سفر به اتریش برای قیمت‌های پایین

قیمت هتل‌ها در اتریش بسته به اینکه چه زمانی به اتریش سفر می‌کنید و در کجای آن اقامت می‌کنید، متغیر است. در ماه‌های ژوئن، سپتامبر یا اکتبر کنفرانس‌ها و مجمع‌های مختلف و بزرگی برپا می‌شوند و همین نیز باعث می‌شود تا قیمت هتل‌ها در شهر وین بسیار زیاد باشد. به هنگام فصل فستیوال سالزبورگ نیز که از اواخر ژوئیه تا اوت برگزار می‌شود، تقاضا برای هتل در سالزبورگ نیز بسیار افزایش پیدا می‌کند. به هنگام فصل کریسمس و فستیوال‌ها نیز قیمت‌ها افزایش قابل‌توجهی دارند.

بهترین زمان سفر به اتریش برای اسکی و بازارهای کریسمسی

در زمستان‌های اتریش ممکن است روزها کوتاه‌تر باشند و خورشید در حدود ساعت 4 بعدازظهر غروب کند اما همچنان یکی از مهیج‌ترین زمان‌ها برای بازدید از این کشور به شمار می‌رود. برای گشت و گذار در سرزمین یخی و زمستانی اتریش، بهتر است که از اوایل ماه دسامبر تا اوایل ژانویه را برای سفر خود انتخاب کنید تا بتوانید از بازارهای کریسمسی نیز لذت ببرید.

بازارهای کریسمسی وین بزرگ‌ترین و یکی از زیباترین بازارها در اروپا هستند. ماه فوریه نیز زمان رقص است و رویدادهای مختلفی در شهرها برگزار می‌شود که در آن، همه افراد به جشن و پایکوبی می‌پردازند. همزمان با فصل تعطیلات کریسمسی نیز می‌تواند از فصل اسکی نیز لذت برد. برای اسکی‌سواری بهترین زمان ماه مارس است که در آن، روزها طولانی‌تر و گرم‌تر هستند.

بدترین زمان سفر به اتریش

اتریش رویدادها و تجربه‌های مختلفی را برای همه افراد ارائه می‌دهد و از همین رو، هیچ زمان بدی برای سفر به آنجا وجود ندارد. با این حال، باید از اوج تابستان دوری کرد، آن هم اگر آب‌وهوای خنک‌تری را ترجیح می‌دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان