یک آژانس تبلیغاتی از شبکه اجتماعی توییتر به‌دلیل تغییر نام شکایت کرد

جنجالی تازه برای ایکس

شماره روزنامه: ۵۸۳۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ...

این آژانس تبلیغاتی در شکایت خود ادعا کرده است که شبکه اجتماعی ایکس به دلیل رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه، قانون فلوریدا را نقض کرده است. از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک این شبکه اجتماعی با چالش‌های بسیاری مواجه شد. در واقع تصمیمات هیجانی ماسک از زمان به دست گرفتن سکان رهبری این شبکه اجتماعی باعث شد تا این شرکت ارزش بازار خود را به میزان قابل توجهی از دست بدهد. البته از بدو تصمیم ماسک برای تغییر نام توییتر، اخبار و شایعات مختلفی درباره ثبت برند ایکس توسط بعضی از دیگر شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و احتمال شکایت آنها از توییتر و ماسک به این دلیل شنیده می‌شد و حالا آن‌طور که پیداست شکایت علیه این شرکت به واقعیت پیوسته است.

آغاز موج شکایت‌ها

تصمیم ایلان ماسک مالک توییتر برای تغییر نام و هویت این شبکه اجتماعی چالش‌ها و مشکلات بسیاری را برای پرنده آبی به‌همراه داشت. یک روز بعد از اعلام تغییر برند توییتر توسط ایلان ماسک، لوگوی معروف پرنده آبی این شرکت از مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو برداشته و ایکس سیاه جایگزین آن شد. چند روز بعد هم این شرکت لوگوی پرنده آبی خود در اپلیکیشن‌های اندروید را با ایکس سیاه جایگزین کرد.

در حالی که اخبار و شایعات مختلفی درباره ثبت برند ایکس توسط بعضی از دیگر شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و احتمالا شکایت آنها از توییتر و ماسک به این دلیل شنیده می‌شد، اما این شرکت اطلاعات اپلیکیشن خود در فروشگاه گوگل‌پلی را هم به‌روزرسانی کرد و تصاویری از این اپلیکیشن با لوگوی ایکس را در این فروشگاه اپلیکیشن قرار داد. حالا این اخبار و شایعات در خصوص شکایت علیه توییتر به واقعیت پیوسته است و به‌تازگی یک آژانس تبلیغاتی که X Social Media LLC نام دارد، از شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک یا همان توییتر سابق به دلیل تغییر نام در دادگاه فدرال فلوریدا شکایت کرده است. این شرکت تبلیغاتی در شکایت خود ادعا کرده که شبکه اجتماعی ایکس به دلیل رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه قانون فلوریدا را نقض کرده است. به گزارش رویترز، این شرکت در شکایت خود آورده است که از سال 2016 به‌طور مداوم از علامت تجاری ثبت شده خود، یعنی X SOCIALMEDIA استفاده کرده است. علاوه بر این، ظاهرا تغییر نام توییتر به X Corp و استفاده از علامت تجاری X باعث شده این شرکت تبلیغاتی ضرر مالی قابل‌توجهی را متحمل شود. این شرکت همچنین اذعان کرده است که ایلان ماسک تغییر نام تجاری توییتر به X را از ماه جولای آغاز کرده و این موضوع باعث سردرگمی مشتریان این شرکت شده است.

به نظر می‌رسد این شکایت نخستین مورد از مواردی است که می‌تواند اختلافات بیشتری را برای شرکت ایلان ماسک برای استفاده از حرف ‌X به‌همراه داشته باشد. شرکت X Social Media مستقر در ویندرمیر، فلوریدا، یک آژانس تبلیغاتی است که طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت آن در سال 2015 توسط جیکوب و روزانا مالهرب تاسیس شده است. هدف این شرکت ارتباط ساکنان فلوریدا با وکلا به دلیل مساله نشت نفت سکوی حفاری شناور دیپ‌واتر هاریزون (Deepwater Horizon) توصیف شده است. این شرکت همچنین ادعا کرده که برای دستیابی به مشتریان بالقوه خود بیش از 400 میلیون دلار روی تبلیغات فیس‌بوک سرمایه‌گذاری کرده است و اکنون تغییر نام تجاری توییتر مشتریانش را سردرگم کرده و بر درآمد آن تاثیر گذاشته است. در حال حاضر X Social Media از دادگاه درخواست کرده است شرکت متعلق به ماسک را مجبور کند که دیگر از نام X استفاده نکند و مبلغی را به عنوان خسارت مالی پرداخت کند که هنوز میزان آن نامشخص است. در دادخواست این آژانس تبلیغاتی آمده است: «شبکه اجتماعی X از نفوذ رسانه‌های اجتماعی، منابع بازاریابی و شهرت خود استفاده کرده است تا بر درک مصرف‌کننده از علامت X خود تسلط پیدا کند.»

ایلان ماسک با تغییر هویت توییتر چالش‌های بسیاری را برای این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد کرد. این تغییر برند نه‌تنها به نفع این شبکه اجتماعی تمام نشد، بلکه کاهش چشمگیر ارزش بازار آن را هم به‌ همراه داشت. حالا ماسک علاوه بر تمام مشکلات قبلی این شرکت، باید با شکایت‌های متعددی نیز دست‌وپنجه نرم کند؛ چرا که حرف X در نام بسیاری از برندها استفاده شده و این تازه نخستین شکایت از شبکه اجتماعی ایکس است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان