ماهان شبکه ایرانیان

تاکید مجلسی‌ها بر قانون‌گریزی شهروندان در ساختمان پلاسکو/مسئولان هم در اجرای قانون سهل‌انگاری کردند

سخنگوی کمیسیون بهداشت در صحن علنی مجلس درباره حادثه پلاسکو گفت: درست است که ۱۶ نفر را از دست دادیم اما در حوادث ترافیک هر شبانه روز نزدیک به ۴۰ نفر کشته داریم.

تاکید مجلسی‌ها بر قانون‌گریزی شهروندان در ساختمان پلاسکو/مسئولان هم در اجرای قانون سهل‌انگاری کردند

به گزارش خبرآنلاین، محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش در حادثه پلاسکو گفت: آخرین آماری فوتی و مجروحین، 235 نفر بودند که درمان در محل برای 185 نفر انجام شد، برای ‌انتقال به محل درمانی 54 نفر بودند که  یک نفر فوت و 53 نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند و 15 نفر هم به شهادت رسیدند.

وی افزود: کمیسیون بهداشت جلسه مشخصی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه داشت که چند نکته از نظر کمیسیون مورد توجه قرار گرفت. ‌مسئله مهم این است که سهل انگاری و اغماض مسئولین در اجرای قانون و عدم برخورد در تغییر کاربری ها متعدد و بیمه نبودن ساختمان باید یک درس برای ما باشد.

امینی فرد با اشاره به گزارش، ادامه داد: مسئله بعدی مسئله قانون گریزی پاره ای از شهروندان در ساختمان پلاسکو است و مسئله کمبود آموزش های لازم به مردم در این امر موثر بود. حالا که وجدان عمومی بیدار شده است لازم است که صدا و سیما حضور جدی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت در پایان گریزی هم به حوادث جاده ای و تعداد جانباختگان در جاده‌ها زد و تصریح کرد: کشور ما حادثه خیز است و کافی است که به حوادث ترافیکی نیز بپردزایم. درست است که 16 نفر را از دست دادیم اما در حوادث ترافیک هر شبانه روز نزدیک به 40 نفر کشته داریم،‌ لازم است که سطح کیفیت اورژانس پیش بیمارستانی اقدامات جدی شود.

 

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان