دمنوش‌هایی که شما را در پاییز بیمه می‌کند

یک محقق طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بیماری‌های سوداوی مثل انواع گرفتگی، واریس، بواسیر، گرفتگی عروق، سکته‌های قلبی و مغزی افزایش می‌یابد

دمنوش‌هایی که شما را در پاییز بیمه می‌کند

ایسنا نوشت: یک محقق طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بیماری‌های سوداوی مثل انواع گرفتگی، واریس، بواسیر، گرفتگی عروق، سکته‌های قلبی و مغزی افزایش می‌یابد، گفت: خوردن دمنوش برگ به، مصطکی، بسفایج که ضد گرفتگی عروق و ضد سودا هستند توصیه می‌شود.

سید ابوالفتح شیرمردی با اشاره به اینکه طبع فصل پاییز سرد و خشک و سودازا است، اظهار کرد: در این فصل خوردن غذاهای سرد و خشک مانند گوشت گاو، غذاهای مانده، عدسی باید محدود شود و خوردن غذاهای گرم مانند گوشت گوسفند،گوشت شتر، لبو و چغندر، هویج، خاکشیر ناشتا با آب گرم، ماءالجبن آفتیمونی،ترشی‌یاشوری لگجی و خوردن دمنوش‌های گرم مثل دمنوش اسطوخودوس ، بادرنجبویه، مرزنجوش توصیه می‌شود، البته افرادی که فشارخون بالا دارند باید تحت نظر طبیب سنتی مصرف کنند.

وی افزود: پوشیدن البسه گرم، پیشانی بند،گذاشتن کلاه به سر و شال دور گردن و در شرایط خیلی سرد صبحگاهی زدن ماسک، روغن مالی داخل بینی، دور گردن و ملاج سر با روغن‌های گرم و خشک مثل کنجد برای سرد مزاجان توصیه می‌شود.

شیرمردی ادامه داد: در صورتی که افراد با طبع سوداوی شدید باشند، گذاشتن زالو تحت نظر طبیب سنتی پیشنهاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از هر گونه سرماخوردگی و آنفلوآنزا (از هر نوعی) حجامت ماه اول پاییز حتی‌المقدور انجام گیرد.

دمنوش‌هایی که شما را در پاییز بیمه می‌کند

محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افسردگی ناشی از فصل پاییز که به دلیل سرد و خشک بودن فصل، طولانی شدن شب‌‎ها و باد سرد و خشک عارض می‌شود حتی‌المقدور از گیاهان دارویی فرح‌بخش مانند نسترن، فرنجمشک، گل گاوزبان، زعفران، عنبر الشهب و شربت مفرح ابریشمی استفاده شود.

شیرمردی بیان کرد: میوه اصلی فصل پاییز انار است که خاصیت ضد سودا و رقیق‌کننده خون دارد و تمام گروه‌های خونی به جز گروه خونی B می‌توانند به وفور میل کنند و مرکبات و سیب هم در کنار آن اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سوداوی دارند خوردن شربت معتدل سودا که هم منضج و هم مسهل سوداست توصیه می‌شود.

محقق طب سنتی گفت: در این فصل به دلیل افزایش سودای مغز و افزایش وسواس فکری خوردن یک نخود مصطکی روزانه بخصوص برای افراد وسواس فکری، وسواس بهداشت و وسواس نجاست الزامیست.

وی با اشاره به اینکه سعی شود در فصل پاییز وعده اصلی غذا شب باشد و صبح و ناهار سبک میل شود، گفت: خوابیدن به موقع حدود 10 الی 11 شب توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: در همه مزاج‌ها به خصوص سوداوی‌ها که مستعد ابتلا به صرع و تشنج هستند زیاد نگاه کردن به صفحه بسیار روشن موبایل که تحریک کننده صرع و اعصاب مغزیست مضر است و حتی المقدور باید با عینک‌های مخصوص طبی از مانیتور و صفحه موبایل یا لپ تاپ استفاده کنند.

شیرمردی خاطرنشان کرد: یکی از عوارض فصل پاییز افزایش یبوست مزاجی است که با خوردن خاکشیر و آب جوش با کمی شیرینی صبح( ناشتا) بهبود پیدا می کند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان