چرا باید برای پرواز بعدی خود کرم ضد آفتاب بزنید؟

کارشناسان؛ اعم از مهمانداران هواپیما یا متخصصان پوست، بر این باورند که مسافران باید در پرواز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

چرا باید برای پرواز بعدی خود کرم ضد آفتاب بزنید؟

کارشناسان؛ اعم از مهمانداران هواپیما یا متخصصان پوست، بر این باورند که مسافران باید در پرواز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

در واقع، اشعه‌های UV در هواپیماها از زمانی که در زمین هستید، شدیدتر هستند. این به این دلیل است که شما حتی به لایه ازن نزدیک‌تر هستید.

همانطور که Insider قبلاً گزارش داده بود، دکتر جویس پارک، متخصص پوست، به همه مسافران، صرف نظر از اینکه مسافر، خلبان یا مهماندار هواپیما هستند، توصیه می‌کند که قبل از پرواز، کرم ضد آفتاب بزنند.

پارک در یک ویدیو TikTok که بیش از 2.7 میلیون بازدید داشته است، گفت: «شما باید حتماً در هواپیما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا پنجره‌ها را ببندید.» او به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد پرواز مکرر بدون محافظت در برابر اشعه UV، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

هواپیماها می‌توانند مردم را در معرض اشعه‌های UV آسیب‌رسان قرار دهند

پارک در TikTok خود به یک مطالعه سال 2015 منتشر شده در JAMA Dermatology اشاره کرد که به بررسی خطرات سرطان پوست برای خلبانان و خدمه کابین پرداخت.

طبق این مطالعه، پنجره‌های هواپیما و شیشه جلو معمولاً از پلاستیک پلی کربنات یا شیشه چند لایه مرکب ساخته می‌شوند که از انتقال UVB جلوگیری می‌کند، اما از UVA جلوگیری نمی‌کند. همانطور که Insider قبلاً گزارش داده بود، اشعه UVB می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شود، در حالی که اشعه UVA با پیری پوست مرتبط است. با این حال، هر دو با سرطان پوست مرتبط هستند.

این مطالعه نشان داد که پرواز در کابین خلبان برای حدود یک ساعت در ارتفاع 30،000 پا، خلبانان را در معرض همان مقدار اشعه UVA قرار می‌دهد که یک جلسه 20 دقیقه‌ای درازمدت دراز کشیدن در تخت آفتاب است.

این اشعه‌ها همچنین می‌توانند به مسافران نشسته در صندلی کنار پنجره و مهمانداران هواپیمایی که به طور مکرر پرواز می‌کنند، آسیب برسانند.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب با استفاده از کرم ضد آفتاب، بستن پنجره و پوشیدن لباس‌های آستین بلند

چندین مهماندار هواپیما به Insider گفته‌اند که به دلایلی مانند سرطان پوست و پیری پوست، همیشه در پرواز از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند.

Beth Windsor، یک مهماندار هواپیما که یک دهه در این صنعت کار کرده است، به Insider گفت: «بعد از سال‌ها مبارزه با اثرات پرواز بر پوستم، همیشه در پروازهای طولانی مدت به خودم یک ماسک صورت کوچک می‌دهم. من از یک ماسک ورقه‌ای مرطوب کننده شدید و پد ژل زیر چشم استفاده می‌کنم، سپس مرطوب کننده و SPF50 خود را می‌زنم.»

Arina Bloom نیز با او موافقت کرد و به Insider گفت: «در آسمان، آفتابی که از پنجره می‌آید بسیار قدرتمند است و می‌تواند باعث شود که در معرض اشعه ماورای بنفش بیشتری از حد معمول قرار بگیرید. مهم است که قبل و در طول پرواز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و دوباره آن را تجدید کنید.»

پارک همچنین به مسافرانی که در صندلی کنار پنجره نشسته‌اند توصیه می‌کند که در نظر بگیرند پنجره را ببندند.

اما اگر مناظر فقط برای شما خیلی خوب هستند که از دست بدهید، لباس‌های آستین بلند بپوشید و SPF بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان