معرفی و بررسی انیمه سریالی Shangri-La Frontier

انیمه سریالی مرز شانگری لا (Shangri-La Frontier) یکی از جدیدترین انیمه‌هایی که در پاییز سال ۲۰۲۳ میلادی پخش می‌شود و قسمت ابتدایی آن نیز شروع شگفت‌انگیزی را برای این اثر رقم زده است

معرفی و بررسی انیمه سریالی Shangri-La Frontier

انیمه سریالی مرز شانگری لا (Shangri-La Frontier) یکی از جدیدترین انیمه‌هایی که در پاییز سال 2023 میلادی پخش می‌شود و قسمت ابتدایی آن نیز شروع شگفت‌انگیزی را برای این اثر رقم زده است. این انیمه داستان پسری به نام راکورو هیزوتومه را دنبال می‌کند که با انجام بازی‌های وحشتناک و بد VRMMO برای خودش یک سرگرمی ایجاد می‌کند تا از این طریق بتواند در آن‌ها استاد شود، آن هم با وجود اینکه این بازی‌ها مشکلات متعددی دارند.

یک روز،‌ راکورو تصمیم می‌گیرد تا یک بازی خوب را پس از مدتی طولانی بازی می‌کند و آن بازی نیز Shangri-La Frontier نام دارد و از طریق آواتاری به نام سانراکو، او فرصت آن را پیدا می‌کند تا یک بازی بدون مشکل را تجربه کند و در حقیقت، تجربه او از انجام بازی‌های بد سبب شده تا او سطح متفاوتی نسبت به دیگر گیمرهای متوسط داشته باشد.

تاکنون تنها یک قسمت از انیمه سریالی «مرز شانگری لا» منتشر شده اما با همین قسمت نیز می‌توان گفت که این اثر انیمه بسیار خوبی در بین آثار پاییز امسال است. فرض داستان بازی VRMMO ممکن است چندان منحصربه‌فرد نباشد اما کاراکترها و به طور کلی، نحوه ارائه داستان باعث شدند تا جان بسیار خوبی به داستان اضافه شود و به آن کمک کند تا در بین همتایانش برجسته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که این انیمه سریالی در ادامه چه مسیری در پیش می‌گیرد اما حداقل با همین قسمت ابتدایی می‌توان گفت که این انیمه به کسانی که به دنبال تماشای انیمه جدید هستند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

داستانی بدون خطر

یکی از برجسته‌ترین نکات درباره انیمه سریالی «مرز شانگری لا» این است که این اثر هیچ خطری درون خودش ندارد. در انیمه VRMMO و به‌خصوص انیمه Sword Art Online، معمولاً برخی از جنبه‌های بازی خطراتی را برای افراد در پیش دارند که شخصیت اصلی باید جلوی آن‌ها را بگیرد و اغلب اوقات نیز راهی پیدا می‌کند تا همه افراد را از درون بازی خارج کند. با این حال، انیمه سریالی «مرز شانگری لا» به طور کامل درباره سانراکو و دیگر افرادی است که بازی را انجام می‌دهند و این به معنای آن است که این اثر می‌تواند فقط روی ارائه اوقات خوش تمرکز کند، آن هم بدون اینکه خودش را با جنبه‎‌های داستانی آشنا و تکراری درگیر کند.

اینکه سازندگان سریال تصمیم گرفتند تا هیچ خطری را درون داستان آن جای ندهند، واقعاً به نفع آن بوده و این موضوع به لطف شخصیت‌سازی سانراکو نیز است. سانراکو به‌عنوان شخصی به نمایش گذاشته می‌شود که به دنبال داشتن اوقات خوش است و مهم نیست که چقدر باید برای دست یافتن به این اوقات خوش تلاش کند. در صورتی که انیمه رویکرد جدی‌تری را در پیش می‌گرفت، نمی‌توان این نوع شخصیت‌سازی را به نمایش بگذارد. از طریق همین شخصیت سانراکو است که فضای دلنشین و جذاب انیمه سریالی «شانگری لا» می‌تواند بدرخشد و در مقایسه با همتایانش برجسته باشد. علاوه بر این، اینکه سانراکو در انجام بازی‌های بد بسیار ماهر می‌شود نیز چرخش جالبی در داستان ایجاد کرده است. این موضوع ریشه در توانایی‌ها و تلاش‌های شخصیت اصلی دارد و مربوط به شانس نیست و همین نیز برای بیننده تازه است.

انیمیشن سازی و کارگردانی عالی

یکی دیگر از نکات برجسته درباره انیمه سریالی «مرز شانگری لا» انیمیشن‌سازی و کارگردانی عالی و درخشان آن است. هر صحنه در قسمت اول این انیمه سریالی پر از انیمیشن‌های روان و خارق‌العاده است که در کنار فیلم‌برداری و هنر بسیار جذابی قرار گرفته‌اند. همین نیز باعث شده تا از نظر جلوه‌های بصری و زیباشناختی یکی از بهترین انیمه‌های این فصل باشد. کارگردان این انیمه سریالی یعنی توشیوکی کوبوکا نیز به‌خاطر ساخت انیمه‌هایی همچون Gunbuster، Giant Robo و Berserk: The Golden Age Arc شناخته می‌شود و از همین رو، اصلاً جای تعجب ندارد که چرا این انیمه سریالی از انیمیشن بسیار خوبی برخوردار است.

جدای از انیمیشن، کارگردانی کلی انیمه سریالی «مرز شانگری لا» واقعاً خوب بوده است. نورپردازی باعث جذاب‌تر هر صحنه شده و آن‌ها را زنده کرده است. موسیقی متن ساخته ریوچی تاکادا، کونیوکی تاکاهاشی و کیچی هیروکاوا نیز در این زمینه بسیار مفید بوده و تأثیر فوق‌العاده‌ای روی انیمه داشته است. سازندگان انیمه سریالی «مرز شانگری لا» تلاش بسیار زیادی کردند تا نمایش این اثر را به بهترین نحو ممکن انجام بدهند و با توجه به این فرض داستانی جالبی، مطمئناً این اثر یکی از بهترین آثار پاییز سال 2023 میلادی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان