سانگ یانگ کوراندو را باید یکی از محبوب ترین خودروهای سانگ یانگ دانست که چه در بازار جهانی و چه در بازار داخلی کشورمان توانسته نظر مثبت بسیاری از شاسی بلند سواران را به خود جلب کند. این خودرو که از سال 1983 تا کنون روی خط تولید سانگ یانگ کره قرار دارد وتوانسته است نام خود را به عنوان با قدمت ترین نام خودرویی که تا کنون در کشور کره ی جنوبی روی خط تولید قرار داشته به ثبت برساند. نام کوراندو نیز به روایتی در زبان کره ای به معنای "کره ای ها می توانند" است.
سانگ یانگ کوراندو
اولین نسل این خودرو در سال 1983 به بازار عرضه شد. خودرویی که همانطور که در تصویر می بینید بیشتر به یک جیپ شبیه بود. در حقیقت نسل اوب کوراندو همان خودروی جیپ CJ-7 دهه هفتادی بود که تحت لیسانس جیپ در کره و با نام سانگ یانگ به ولید می رسید. سانگ یانگ از سال 1986 حتی صادر کردن این خودرو به بازار ژاپن را نیز آغاز کرد و از سال 1988 کوراندو به اروپا نیز صادر شد. این خودرو که حتی نسخه های 9 نفره از آن نیز به تولید رسید تا سال 1996 روی خط تولید قرار داشت.
سانگ یانگ کوراندو
نسل دوم سانگ یانگ کوراندو در سال 1996 به بازار معرفی شد و تولید آن در کشور کره تا سال 2006 ادامه یافت البته این خودرو تا سال 2014 همچنان در کشور روسیه به تولید می رسید. این خودرو اولین مدلی از کوراندو بود که به بازار ایران راه پیدا کرد و به لطف قوای فنی قابل توجه خود و البته ظاهری که باب میل آفرود سواران بود توانست محبوبیت نسبی را به دست بیاورد. نسل دوم این خودرو، اتومبیلی کاملا متفاوت با نسل اول آن بود و از قوای فنی مرسدس بنز استفاده می کرد. یک موتور دیزلی 2.9 لیتری و دو موتور بنزینی برای این خودرو وجود داشت که هر دو در بازار ایران موجود هستند. موتور اول که ضعیف تر است یک موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر است که می تواند 140
اسب بخار قدرت و 204 نیوتون متر گشتاور را تولید کند که از طریق گیربکس 5 دنده ی دستی ساخت بورگ وارنر آلمان و یا 4 سرعته ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. مدل قوی تر مجهز به موتوری شش سیلندر به حجم 3.2 لیتر است که 220
اسب بخار قدرت و 295 نیوتون متر گشتاور دارد. این موتور قدرتمند شش سیلندر خطی می تواند این خودرو 1860 کیلوگرمی را در عرض 10.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.
سانگ یانگ کوراندو
اما نسل سوم کوراندو امروز آماده تر همیشه آماده ی رقابت با رقبای خود در سگمنت کراس اوورها است. نسل سوم کوراندو از سال 2010 معرفی شد و از این نسل دیگر سانگ یانگ تصمیم گرفت تا کوراندو را تبدیل به یک خودروی کراس اوور خانوادگی با طراحی بروز و زیباتری کند. این نسل از کوراندو در کلاس خودروهایی چون کیا اسپرتج و هیوندای توسان قرار می گیرد. این مدل در دو نوع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسل به تولید می رسد. طراحی این خودرو از نظر فنی کاملا جدید و منطبق بر علم روز است به طوری که برخلاف نسل های قبلی، در این نسل از شاسی مونوکوک و گیربکس شش دنده ی خودکار استفاده شده است. به تازگی نیز سانگ یانگ مدل فیس لیفت این خودرو را معرفی کرده است که در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد. این مدل با امکانات و طراحی بروز خود دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر است که می تواند 150
اسب بخار قدرت و 197 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت این خودرو تنها 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن نیز در مدل اتوماتیک معادل 10 ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر نیز دست پیدا کند. از امکانات این خودرو نیز می توان به سیستم کنترل پایداری، ده عدد ایربگ، تعویض دنده از روی فرمان، تهویه ی خودکار، سانروف برقی، فرمان برقی، چراغ های روشنایی در روز، گرمکن صندلی های جلو و سردکن صندلی راننده اشاره کرد.
سانگ یانگ کوراندو
این خودرو قیمت نقدی این خودرو در حال حاضر 145 میلیون تومان بدون احتساب مالیات است. اما رامک خودرو به عنوان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات سانگ یانگ موتورز جشنواره ی تابستانی فروش را نیز آغاز کرده است که شرایط آن را در جداول مربوط در گالری تصاویر می توانید مطالعه کنید.