ماه نورد تویوتا با الهام از طراحی FJ۴۰ Land Cruiser

تویوتا یک ماه نورد کوچک طراحی کرده است. این خودروساز امروز برای اولین بار به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس کالتای دیزاین ریسرچ، مرکز طراحی آمریکایی خود، آن را به نمایش گذاشت.

ماه نورد تویوتا با الهام از طراحی FJ40 Land Cruiser

تویوتا یک ماه نورد کوچک طراحی کرده است. این خودروساز امروز برای اولین بار به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس کالتای دیزاین ریسرچ، مرکز طراحی آمریکایی خود، آن را به نمایش گذاشت.

تویوتا Baby Lunar Cruiser (BLC) یکی از چندین مفهومی بود که این خودروساز برای این سالگرد معرفی کرد. این خودرو برای فتح زمین‌های ناهموار در زمین و فراتر از آن طراحی شده است.

این مفهوم نشانه‌های سبکی را از FJ40 Land Cruiser به عاریت گرفته است، با نوشته برجسته «TOYOTA» در جلو تا به مریخی‌ها نشان دهد که قابلیت آفرود واقعی چگونه به نظر می‌رسد. این خودرو برای دید رو به جلو بهینه، دارای یک سایبان شیشه جلو گسترده است که در اطراف جلوپنجره امتداد می‌یابد.

در داخل، BLC دارای یک داشبورد دیجیتال با واقعیت افزوده، دو جوی استیک برای کنترل لاستیک‌های بدون هوا، پنل‌های MOLLE و صندلی‌های قابل تنظیم است. دارای مجموعه کاملی از دوربین‌ها و سنسورها، درب عقب تقسیم‌شده و موتورهای داخل چرخ است.

این مفهوم همچنین از لندکروزر واقعی که در حال توسعه است الهام گرفته شده است. تویوتا در سال 2019 با آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) برای ساخت یک ماه نورد جدید قرارداد امضا کرد. این طرح برای طراحی یک وسیله نقلیه سرنشین‌دار و دارای فشار است که قادر به کاوش سطح ماه است.

این شرکت گفت که می تواند یک ماه نورد با استفاده از فناوری سلول سوختی طراحی کند که قادر به پیمودن بیش از 10 هزار کیلومتر (6213 مایل) باشد. این کمتر از 1000 کیلومتر از عبور از کل محیط استوایی ماه فاصله خواهد داشت. این باید هر گونه نگرانی در مورد اضطراب برد را برطرف کند، اما موفق باشید در سوخت گیری آن.

ممکن است تویوتا تنها خودروسازی نباشد که یک روز در اطراف ماه می چرخد. اوایل سال جاری، گروه هیوندای موتور (HGM) اعلام کرد که ساخت یک ماه نورد توسعه‌ای اکتشافی را آغاز کرده است. این شرکت قصد دارد در سال 2027 نسخه ای آماده پرتاب داشته باشد.

HGM گفت که از قطعات برندهای خودروی هیوندای و کیا استفاده خواهد کرد و موتورهای الکتریکی، باتری ها، قطعات تعلیق، دوربین ها، سنسورها و موارد دیگر را از خودروهای سواری این شرکت قرض خواهد گرفت.

جنرال موتورز ساخت moonshot خود را در اوایل سال 2022 آغاز کرد و اعلام کرد که برای طراحی یک وسیله نقلیه ماه مینیمالیستی برای پروژه Artemis، پروژه بازگشت ایالات متحده به ماه، با لاکهید مارتین همکاری خواهد کرد. این شرکت یک پلتفرم ساده و آفرود را برای دو فضانورد و محموله آنها به نمایش گذاشت.

ماه نورد جنرال موتورز با لاستیک های گودیر که در حال توسعه هستند، در اطراف ماه حرکت خواهد کرد. باید در برابر محیط سخت ماه مقاومت کند و بدون هوا باشد. این شرکت تایرساز قبلاً در ماموریت آپولو 11 سال 1969 مشارکت داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان