تست و بررسی ۱روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو (+عکس)

در تست و بررسی ۱روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

پس از معرفی خودرو "دیگنیتی پرام" توسط بهمن موتور این شرکت برای افزایش کارایی خودرو در اردیبهشت 1401  در نمایشگاه خودرو تهران برای نخستین‌ بار از دیگنیتی پرستیژ که نسخه به روز شده پرام بود رونمایی کرد.
 
شاید در نگاه اول به دو محصول دیگینتی پرایم و پرستیژ خیلی متوجه تفاووت ها نشوید اما یکی از بزرگترین تغییرات دیگنیتی پرستیژ  نسبت به نسخه قبلی تغییر کامل موتور و گیربکس آن است. تغییر رینگ‌ها، جلوپنجره و سپرهای جلو و عقب در نمای بیرونی و اضافه شدن شارژر وایرلس، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، نورپردازی داخلی هفت رنگ،صندلی برقی 10 حالته راننده (جایگزین 6 حالته سابق) و سیستم صوتی پایونیر با 8 اسپیکر و آمپلی فایر 150 وات نیز از جمله تغییرات در کابین دیگنیتی پریستیژ نسبت به نمونه پرایم است.
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
پیشتر در عصر ایران دیگنیتی پرستیژ  را که در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شده بود مورد بررسی قرار دادیم اما امکان تست خودرو در آن زمان فراهم نشد و حالا پس از حضور این خودرو در خیابان فرصتی فراهم شد تا ددیگنیتی پرستیژ را در خیابان  مورد تست و بررسی قرار دهیم تا ببینم محصولی که ادعا می شود فعلا قدرتمندترین خودرو مونتاژی بازار است چه حرف هایی برای گفتن دارد.
 
فیلم معرفی دیگنیتی پرستیژ  در نمایشگاه خودرو تهران که توسط عصر ایران انجام شد
 
 
تست و بررسی جدید خودرو در خیابان
 
در دیگنیتی پرستیژ از موتور دو لیتری توربو شارژر TGDi و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است . موتور این خودرو توان تولید  228 اسب بخار با گشتاور 355 نیوتن متر را دارد که این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته AT توان را به چرخ های جلو می رساند. حداکثر گشتاور در دیگنیتی پرستیژ از 2200rpm تا 4000rpm در اختیار راننده است و بر خلاف بسیاری از کراس اوورهای توربو شارژر جدید، این خودرو حداکثر گشتاور را در دورهای پایین به راننده تحویل نداده  و بیشتر توان در دورهای میانی به چرخ های جلو منتقل می شود.
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
 
وقتی وارد کابین دیگنیتی پرستیژ می شویم، با تغییر خاصی نسبت به نمونه پرایم مواجه نمی شویم. دسترسی راننده و سرنشین جلو به امکانات خودرو قابل قبول است و تا حدی می توان در زمان کوتاه، با چیدمان دکمه های دیگنیتی ارتباط برقرار کرد. با وجود اینکه دیگنیتی پرستیژ رینگ 20 اینچی دارد، اما با سواری قابل قبولی مواجه بودیم و تکان های نامتعارفی به کابین خودرو منتقل نمی شد. 
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
 
حرکت ابتدایی خودرو بد نبود و در بحث شتاب گیری هم باید بگوییم که شتاب دیگنیتی پرستیژ نسبت به نمونه پرایم بهتر شده  اما  انتظاری شتاب و حرکتی که از یک موتور 2 لیتری با 228 اسب بخار داریم در این خودرو دیده نشد.  توقع می رود که یک کراس اوور 228 اسب بخاری، شتاب به مراتب بهتری را در اختیار راننده بگذارد و  همین نکته را می توان به عنوان یکی از نقدها به دیگنیتی پرستیژ دانست.
 
با ورود با پیچ ها با هندلینگ مناسبی در خودرو مواجه هستیم . در مورد گیربگس خودرو که از نوع CVT پرایم به 6 سرعتع AT تبدیل شده هم باید گفت که شروع حرکت دیگنیتی پرستیژ به مراتب بهتر از نسخه پرایم است و لذت رانندگی بیشتری در این خودرو تجربه شود. این گیربکس  حالت اسپرت و تیپ ترونیک هم دارد و در حالت اسپرت (S) حساسیت پدال گاز را جهت معکوس کشیدن و تاخیر در تعویض دنده در دورهای بالا افزایش می دهد.
 
همچنین در حالت تیپ ترونیک می توان به صورت دستی دنده مورد نظر را برای دیگنیتی پرستیژ انتخاب کرد. اما نرم افزار طراحی شده برای جعبه دنده و موتور دیگنیتی پرستیژ به صورتی است که نمی توان فشار بیش از حد را به قوای محرکه آورد و به عنوان مثال در معکوس دنده دو به یک، باید حتماً سرعت خودرو کمتر از 30 کیلومتر بر ساعت باشد.
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
 
در داخل خودرو  اضافه شدن جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی باعث شده که با طرح های جذابی مواجه باشید. نصب سیستم صوتی پایونیر در این محصول هم از جمله تغییرات آن نسبت به نسخه پرایم است که البته در بررسی های انجام شده کیفیت صدای بسیار عالی در حد نام پایونیر دیده نشد.
 
نور پردازی کابین دیگنیتی پرستیژ با کیفیت مناسبی اجرا شده و قابلیت تنظیم رنگ دلخواه نیز در کابین این کراس اوور کوپه وجود دارد. در بحث سایر امکانات هم باید گفت که تفاوت خاصی میان دیگنیتی پرستیژ و پرایم وجود ندارد و توقع می رود که بهمن موتور  برخی امکانات مانند ایربگ پرده ای، رادار خطی، رادار نقطه کور و تهویه اتوماتیک دوکاناله بر روی این خودرو نصب کند.
 
تست و بررسی 1روزه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور/ معرفی امکانات و نقاط ضعف و قوت خودرو  (+عکس)
 
اگر بخواهیم در مورد یک روز بررسی این خودرو نتیجه گیری کنیم باید گفت که دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم عملکرد بسیار مطلوب تری خصوصا در زمینه موتور و گیربکس داشته و کیفیت رانندگی بهتری را نسبت به پرایم درآن  تجربه می کنید اما مهمترین نکته این بود که وقتی صحبت از 228 اسب بخار قدرت موتور می شود، توقع شتاب بسیار بالایی را  در خودرو داریم که  دیگنیتی پرستیژ نمی تواند آن چنان چنین توقعی را برطرف کند.
 
برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک نمایید
 
 
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان