پیشنهادهای جنگ طلبان آمریکا در واکنش به عملیات طوفان الاقصی: زیر ساخت های نفتی ایران را بمباران کنید/ ۶ میلیارد دلار ایران را دوباره بلوکه کنید

لیندسی گراهام از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی چندین توییت در حمایت از اسراییل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته که مضمون غالب آنها مداخله نظامی آمریکا علیه ایران به بهانه این عملیات مقاومت فلسطین است.

چند تن از سناتورهای ضد ایرانی حامی اسراییل در اظهاراتی با ادعای کمک ایران به طراحی و اجرای حملات اخیر حماس به شهرک های اسراییلی، از دولت بایدن خواستند علیه ایران وارد عمل شود.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام که از حامیان جدی اسراییل است، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که در صورت تشدید درگیری بین اسراییل و گروه فلسطینی حماس، ایالات متحده باید زیرساخت های نفتی ایران را تهدید کند.

او در مصاحبه ای گفت: "اگر این درگیری تشدید شود، اگر شروع کردند به کشتن گروگان ها، اگر حزب الله در شمال با قدرت به اسراییل حمله کند، ما باید به ایران بگوییم که پالایشگاه های نفت و زیرساخت های نفتی شما را نابود خواهیم کرد."

گراهام در ادامه مدعی شد بدون پول و سلاح ایران، گروه هایی چون حماس یا حزب الله هیچ اند! 

پیشنهادهای جنگ طلبان آمریکا در واکنش به عملیات طوفان الاقصی: زیر ساخت های نفتی ایران را بمباران کنید/ 6 میلیارد دلار ایران را دوباره بلوکه کنید

گراهام در پاسخ به سوالی که چه کسی باید اقدامی علیه میادین نفتی ایران انجام دهد، گفت که این اقدام باید به صورت مشترک از سوی اسراییل و ایالات متحده انجام شود.

این سناتور آمریکایی گفت: "ما اینجا فرصتی برای تنظیم مجدد داریم. این یک 11 سپتامبر اسراییلی است، بدون پول و فناوری و سلاح زیاد چنین حادثه ای نمی توانست اتفاق بیفتد. پس وقت آن است که آنها را پاسخگو کنیم. تشدید درگیری باید منجر به حمله مشترک به زیرساخت‌های نفتی ایران برای از بین بردن آنها شود."

گراهام از زمان آغاز عملیات "طوفان الاقصی" چندین توییت در حمایت از اسراییل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته که مضمون غالب آنها مداخله نظامی آمریکا علیه ایران به بهانه این عملیات مقاومت فلسطین است.

از سوی دیگر "کوین مک کارتی" رییس جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا که هفته پیش در اقدامی بی سابقه از سمتش برکنار شد، به دولت بایدن پیشنهاد داد که به بهانه آنچه که او حمایت ایران از حماس در حملات اخیر به اسراییل دانست، دوباره 6 میلیارد دلار دارایی های آزاد شده ایران در کره جنوبی را که اخیرا به حساب های بانک مرکزی ایران در بانک های قطری منتقل شده، بلوکه کند.

دولت بایدن در واکنش به انتقادهای جمهوریخواهان درباره آزاد کردن این دارایی ها و مصرف آنها در حملات اخیر حماس به اسراییل! اعلام کرده که هنوز حتی یک سنت از این پول ها از حساب های ایران جابجا نشده است.

مک کارتی روز دوشنبه گفت: "سیاست مماشات دولت بایدن در قبال ایران، از جمله پرداخت پول برای آزادی گروگان‌ها، باید به پایان برسد. سیاست او فقط تروریست ها را جسور کرده است و واگذاری 6 میلیارد دلار به ایران فقط به این امر کمک می کند. اعضای دولت بایدن در گزارش به اعضای کنگره گفتند که مقرراتی برای مسدود کردن مجدد پول در صورتی که ایران اشتباهی انجام داده باشد، دارند. امروز باید پول را مسدود کنند."

پیشنهادهای جنگ طلبان آمریکا در واکنش به عملیات طوفان الاقصی: زیر ساخت های نفتی ایران را بمباران کنید/ 6 میلیارد دلار ایران را دوباره بلوکه کنید

پس از حملات اخیر حماس به اسراییل، موضوع آزادسازی 6 میلیارد دلار ایران به یک دستاویز انتقادی و شعاری برای منتقدان دولت بایدن تبدیل شده است. بسیاری از جمهوریخواهان مدعی اند که این اقدام منابعی را برای هزینه های نظامی ایران و آنچه که "حمایت ایران از تروریسم" می خوانند، آزاد کرده است.

مک کارتی همچنین از دولت بایدن خواست تا بر بازگرداندن آمریکایی‌هایی که ممکن است به عنوان گروگان گرفته شده‌اند تمرکز کند.

او گفت: "3 سال پیش نه در اروپا و نه در اسراییل جنگی وجود نداشت، اما امروز وجود دارد. ایالات متحده باید کارزار فشار حداکثری علیه ایران را از سر بگیرد. انجماد مجدد 6 میلیارد دلار تنها شروع کار است."

هفته گذشته، مک کارتی با رای 7 نماینده جمهوریخواه به همراه نمایندگان دموکرات‌ مجلس نمایندگان آمریکا، اولین رییس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا شد که با رای نمایندگان از سمت خود برکنار می شود. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقادات جمهوریخواهان درباره نقش ایران در حملات اخیر حماس در غزه و آزادسازی 6 میلیارد دلار گفته که این پول هنوز در حساب های ایران در بانک های قطری است و دلاری از آن خرج نشده است. 

وزیر خارجه دولت بایدن همچنین تاکید کرده که واشنگتن دلیل و شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حملات اخیر حماس به اسراییل نمی بیند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان