گزارش لحظه به لحظه مشرق از تحولات سرزمین‌های اشغالی؛

تلفات صهیونیست‌ها در اثر حملات موشکی حزب الله

عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی وارد سومین روز خود شده است و بر اساس گفته منابع صهیونیستی، آمار کشته شدگان صهیونیست، بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - عملیات طوفان الاقصی وارد سومین روز خود شده است و کماکان میزان تلفات صهیونیست ها افزایش پیدا میکند. همچنین مقامات نظامی این رژیم آمار دقیقی از تعداد اسرای خود ارائه نکرده اند. وضعیت سرزمین های اشغالی کماکان بحرانی است. با گذشت زمان احتمال افزایش تلفات رژیم صهیونیستی وجود دارد. با اعلام اسامی 15 کشته دیگر از ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد تلفات ارتش، پلیس و شاباک مجموعا به 113 نفر رسید. رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد کشته‌ها بسیاری بیشتری از آن چیزی است که اعلام شده و فعلا قابل شمارش نیستند.

روز سوم عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی/ صهیونیست‌ها کماکان از آمار دقیق اسرا بی اطلاع هستند/ رادیو سراسری رژیم صهیونیستی: تعداد کشته‌ها فعلا قابل شمارش نیستند + عکس و فیلم
سرزمین های اشغالی

درگیری‌ها در کرانه باختری

کرانه باختری نیز شاهد درگیری فلسطینیان با نیروهای صهیونیستی است. گردان جنین سرایا القدس اعلام کرد در جریان نبرد طوفان الأقصی ، مجاهدان ما در پاسگاه دوتان با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و تعدادی از سربازان دشمن را مجروح کردند و صدای فریاد آنها را شنیدند. در عملیات مشترک در نبرد طوفان الاقصی، سرایا القدس در جنین و الویه الناصر صلاح الدین، چادر نظامی ارتش اشغالگر را در نزدیکی پاسگاه الجلمه با رگبار گلوله هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه 493 فلسطینی به شهادت رسیده و 2751 نفر دیگر نیز زخمی شدند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت تاکنون بیش از 123 هزار نفر از ساکنان غزه در پی بمباران، خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

روز سوم عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی/ صهیونیست‌ها کماکان از آمار دقیق اسرا بی اطلاع هستند/ رادیو سراسری رژیم صهیونیستی: تعداد کشته‌ها فعلا قابل شمارش نیستند + عکس و فیلم
مناطق حضور و درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی

تاریخ نتانیاهو را فراموش نخواهد کرد

روزنامه نگار اسرائیلی یائیر نبوت، روزنامه نگار اسرائیلی گفت تاریخ نتانیاهو را پس از این فاجعه که اسرائیلی ها از سال 1948 با امثال آن مواجه نشده اند، فراموش نخواهد کرد و دولت با همه وزیرانش قادر به کنترل اتفاقات و مدیریت نبرد نیست.

یک منبع اگاه در حماس به خبرگزاری چین گفت: قطر در حال میانجیگری برای تبادل سریع اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است. در حال حاضر میان رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در سدیروت، اشکلون، روحاما، نتیفوت، بئیری، اوفاغیم و تسئیلیم در حال درگیری و تبادل آتش هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای یک حمله سراسری به منظور جبران شکست‌های سنگین دو روز گذشته آماده میکند. رژیم صهیونیستی در حال حاضر نیروهای ذخیره خود را برای مقابله با رزمندگان مقاومت به خدمت فرامیخواند.

اصابت موشک مقاومت به اشکلون

استفاده از یک سامانه پدافندی جدید در غزه

گردان های قسام برای اولین بار فاش کردند که سامانه پدافند هوایی «متبّر 1» ساخت محلی را به خدمت گرفته است که برای مقابله با هواپیماهای دشمن در جریان نبرد طوفان الأقصی استفاده شده است.

سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای دشمن صهیونیستی، جنگنده های اسرائیلی به جای پایگاه‌های مقاومت خانه‌ها و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و طی ساعات اخیر جنایاتی فجیع را در حق 15 خانواده فلسطینی مرتکب شدند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه

1000تن مواد منفجره بر روی سر مردم غزه

ارزش پول رژیم صهیونیستی با سقوط شدید روبه رو شده است، برای اولین‌بار در تاریخ رژیم صهیونیستی بانک مرکزی این رژیم برای کنترل بازار مجبور به فروش ارز شد. اخبار منتشر شده حاکی از آن است که مصر نیز پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را متوقف کرده است.

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه بیش از 1000 تن مواد منفجره بر سر فلسطینیان در نوار غزه فرو ریخته‌ شده است. وی دررابطه با دخالت ایران در این جنگ گفت: هیچ نشانه ای از دخالت ایران در جنگ غزه وجود ندارد.

روز سوم عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی/ صهیونیست‌ها کماکان از آمار دقیق اسرا بی اطلاع هستند/ رادیو سراسری رژیم صهیونیستی: تعداد کشته‌ها فعلا قابل شمارش نیستند + عکس و فیلم
کماندوها مقاومت فلسطین

ادامه حملات موشکی به سرزمین های اشغالی

مقاومت فلسطین در ادامه حملات خود، 120 موشک به اشدود و اشکلون شلیک کرد، اصابت در نقاط مختلف گزارش شده است. بر اساس تصاویر و فیلم های منتشر شده، اطراف فرودگاه بن گورین نیز مورد اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفته است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به بمباران خانه‌های فلسطینیان در نوار غزه، شهر اشغالی قدس و تل آویو را هدف حملات گسترده راکتی قرار داده است.

روز سوم عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی/ شلیک موشک ضد تانک از لبنان به سرزمین های اشغالی/ حزب الله شهادت یکی از نیروهای خود را تایید کرد/ ادامه حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ هشدار قسام به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات هوایی به غزه + عکس و فیلم
بمباران غزه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور محاصره کامل غزه را داده است، نه برق خواهد بود، نه غذا و نه سوخت. سیاست قطع آب و برق و غذا بر مردم بی‌دفاع غزه جز استیصال و عصبانیت و خشم اشغالگران از شکست خفت بار اخیر چیز دیگری نیست.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که حدود 800 الی 1000 نفر از نیروهای نخبه قسام تحت پوشش حملات راکتی به داخل 20 شهرک و 11 پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی نفوذ کردند و برآوردها حاکی از آن است که حماس از حدود یک سال پیش برای این عملیات برنامه‌ریزی کرده بود.

اصابت موشک در نزدیکی فرودگاه بن گورین

کشته شدن اسرای صهیونیست بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

سخنگوی عزالدین القسام اعلام کرد در حملهٔ هوایی دیشب و امروز رژیم صهیونیستی به منطقهٔ غزه، 4 نفر از اسرای دشمن کشته شدند. منابع عبری زبان اعلام کردند که در درگیری‌های امروز در نوار مرزی باریکه غزه، "شلومو قرا" محافظ شخصی وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی کشته شده است.

یواو گالانت وزیر جنگ جنایتکار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ علیه غزه حداقل چند هفته به طول خواهد انجامید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نشست اضطراری این اتحادیه در روز سه شنبه برای بررسی جنگ بین مقاومت و رژیم صهیونیستی خبر داد.

ورود تعدادی زیادی از نیروهای نخبه به مناطق اشغالی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مبارزان قسام همچنان در حال نفوذ به اراضی اشغالی برای انجام عملیات‌های ضداسرائیلی هستند. منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار زیادی از نیروهای نخبه گردان‌های قسام برای کمک به نیروهایی که قبلا به اراضی اشغالی نفوذ کرده بودند و 50 ساعت است که در حال درگیری با صهیونیست‌ها هستند، وارد اراضی اشغالی شدند.

وب سایت صهیونیستی وای‌نت اعلام کرد 12 موشک ازسوی لبنان به شمال اراضی اشغالی شلیک شده است، اما خبرنگار شبکه المیادین این مسئله را تکذیب کرده است.

خسارت حملات موشکی به اشدود

نفوذ مبارزان مقاومت از طریق دریا به ساحل زیکیم

رویترز گزارش داد حماس در حال مذاکره برای آزادی زنان و کودکان اسرائیلی در ازای آزادی 36 زن و کودک( همه زنان اسیر) فلسطینی است. بر اساس اخبار منتشر شده، تاکنون 4400 موشک از سوی مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی در غزه، شهر اشغالی سدیروت را با 90 راکت دیگر هدف قرار داده است. نیروهای نخبه گردان‌های قسام دقایقی پیش پایگاه نظامی اسرائیلی صوفا در شرق رفح را مورد حمله قرار دادند. هم اکنون درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه در جریان است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مرزی مروحین در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

روز سوم عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی/ شلیک موشک ضد تانک از لبنان به سرزمین های اشغالی/ حزب الله شهادت یکی از نیروهای خود را تایید کرد/ ادامه حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ هشدار قسام به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات هوایی به غزه + عکس و فیلم
حملات موشکی به سرزمین های اشغالی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مبارزان مسلح فلسطینی از طریق دریا به ساحل زیکیم در شمال نوار غزه نفوذ کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که به دنبال حملات شدید امروز آمار شهدای جنایت اشغالگران به 560 نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به 2900 نفر رسیده است. وزارت بهداشت نسبت به وقووع فاجعه‌ای انسانی در پی حملات جنگنده‌های صهیونیستی به مراکز درمانی و کمبود دارو هشدار داد.

یحیی سنوار: نبرد ادامه دارد و شگفتی های زیادی وجود دارد

گردان های القسام با سامانه متبر3 به جنگنده های اف 16 ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کردند.

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که چند برج دیده‌بانی حزب‌الله را در مناطق مرزی با لبنان هدف قرار داده‌است.

یحیی سنوار رهبر حماس تهدید کرد :«نبرد ادامه دارد و شگفتی های زیادی وجود دارد، تل آویو به شدت بمباران خواهد شد»

تحلیلگر امنیتی روزنامه هاآرتص مدعی شد که مصر به طور کامل مسئول تسلیح غزه در دو دهه گذشته است، او در این رابطه گفت: «باور نکنید که سلاح ها بدون اطلاع ارتش مصر عبور می کردند، آنها از ما بسیار متنفرند.»

وحشت شهرک نشینان در غزه

حملات راکتی گردان های قسام به مناطق صهیونیستی در قدس

مقاومت لحظاتی قبل شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی را آماج حمله راکتی گسترده قرار داد. در پی این حملات، انفجارهای مهیبی در شهر قدس به وقوع پیوسته است.

همزمان با ادامه بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه، مقاومت نیز مجددا شهر اشغالی عسقلان و سدیروت را هدف حمله راکتی قرار داد. در حمله راکتی اخیر قسام به عسقلان چند صهیونیست کشته و زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که حداقل 10 راکت مستقیما به خانه‌ها و خودروهای صهیونیست‌ها در شهر اشغالی سدیروت اصابت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد که مصر تماس‌های گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی و حماس برای آرام‌سازی اوضاع برقرار کرده است.

هواپیماهای اسرائیلی ساختمان وزارت اوقاف در غرب غزه را بمباران و با خاک یکسان کردند. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمان شرکت مخابرات فلسطین در شهر غزه را با خاک یکسان کردند.

گروهان‌های قدس مسئولیت نفوذ به شمال فلسطین اشغالی و درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی را برعهده گرفت. در این درگیری دست کم 6 نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

گروه عرین الاسود فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به خیزش سراسری دعوت کرد

گروه مقامت عرین الاسود طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان در کرانه باختری را به خیزش سراسری علیه اشغالگران اسرائیلی فراخواند. این گروه تاکید کرد که نبرد طوفان الاقصی نبرد همه فلسطینیان و به یاری خداوند نبرد آزادسازی فلسطین است و همه باید از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شوند.

عرین الاسود اعلام کرد که ساکنان کرانه باختری ساعت 7 شامگاه امروز به وقت فلسطین در یک طوفان انسانی برای حمایت از مقاومت در غزه بیرون خواهند آمد.

این گروه تمامی گروه‌های مقاومت در کرانه باختری اعم از جنین، نابلس، قدس، رام الله، طوباس، اریحا، الخلیل، بیت لحم و دیگر شهرها را به رویارویی مسلحانه با اشغالگران اسرائیلی و وارد کردن ضرباتی سخت به آن‌ها فراخواند.

اجساد هلاکت‌شدگان رژیم صهیونیستی

اتمام حجت گردان قسام به رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو اعلام کرد عملیات علیه غزه آغاز شده است

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های القسام، هم‌اکنون: ما درد ناشی از جنایات فاشیست صهیونیستی را در غزه احساس کردیم

دشمن زبان انسانیت و اخلاق را نمی فهمد و ما او را به زبانی که می داند خطاب می کنیم. ما تصمیم گرفته ایم که به این موضوع پایان دهیم و از این ساعت اعلام می کنیم که هر مورد هدف قرار دادن مردم ما که در خانه های خود در امان هستند بدون هشدار قبلی، با اعدام یکی از گروگان‌های غیرنظامی دشمن، بدون اخطار پاسخ خواهیم داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات علیه مقاومت فلسطین در غزه آغاز شده است. یک منبع سیاسی ارش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بدون در نظر گرفتن موضوع اسرای اسرائیلی به حمله به غزه ادامه می دهیم.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر هشدار داد در صورت مداخله واشنگتن در نبرد بین رژیم صهیونیستی و فلسطین، همه اهداف آمریکایی را هدف قرار خواهیم داد

مقاومت اسلامی لبنان با تایید خبر شهادت یکی از نیروهای خود در حمله رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما در سوگ شهید مجاهد حسام محمد ابراهیم از شهرک عطارون در جنوب لبنان که بعدازظهر امروز بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید، عزاداری می کنیم.

گزارش های اولیه از شلیک موشک ضد تانک به سمت سرزمین های اشغالی فلسطین از لبنان حکایت دارد.

دستور به صهیونیست‌ها برای فرار به پناهگاه

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهی جبهه داخلی این رژیم از شهرک‌نشینان صهیونیست خواسته آماده رفتن به پناهگاه به مدت 3 روز باشند و غذا و وسایل لازم را هم همراه خود داشته باشند.

روزنامه صهیونسیتی مکور ریشون به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست گفت: میزان خسارتی که ما از حماس متحمل شدیم بیشتر از خسارتی است که آمریکا در 11 سپتامبر متحمل شد.

نگرانی رژیم صهیونیستی از ورود حزب الله به جنگ

الیاس کرم خبرنگار الجزیره تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شدت نگران ورود حزب الله به جنگ است. وی گفت که رژیم صهیونیستی می‌داند که بدون چراغ سبز حزب الله، کسی در جنوب لبنان اقدامی خواهد کرد.

مقاومت فلسطین لحظاتی قبل دور جدیدی از حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را آغاز کرد. منابع خبری از نفوذ 3 رزمنده قسام به شهرک رهط خبر دادند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که از شنیدن خبر محاصر کامل غزه از سوی اسرائیل بسیار نگران شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست که در حملات خو به غزه، به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

هلاکت دو سرباز صهیونیست در مرز لبنان

سخنگوی ارتش دشمن اسرائیل اعلام کرد که در جریان تبادل آتش امروز در مرز با لبنان، دو سرباز ارتش این رژیم بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سوی آنها به هلاکت رسیدند. علاوه بر این، چهار سرباز و سه افسر به شدت مجروح شدند.

شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از کارگران شرکت برق و یک کارمند امنیتی، به دلیل تشخیص اشتباه ارتش، در اثر تیراندازی نظامیان (اسرائیلی) کشته شدند.

رسانه های صهیونیست: نبرد شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شهرک رهط ( 45 کیلومتری غزه) در جنوب فلسطین در جریان است.

حزب الله لبنان شهادت دو تن دیگر از نیروهای خود را که بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را تایید کرد. علی رایف فاطونی و علی حسن حدرج، رزمندگان حزب الله لبنان هستند که در اثر تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

اوضاع در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی هر لحظه ملتهب‌تر می‌شود.

مبارزان مقاومت چندین مرتبه به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند و با صهیونیست‌ها درگیر شدند و چند مرتبه هم شهرک‌های صهیونیستی آماج حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی هم بارها مناطقی را در جنوب لبنان هدف حمله قرار داده است.

در درگیری‌های مرزی امروز در شمال فلسطین اشغالی 3 عضو حزب الله و 2 فرد دیگر به شهادت رسیدند و در طرف مقابل هم رژیم صهیونیستی تا این لحظه به هلاکت دو نظامی خود اذعان کرده است.

حملات و درگیری‌ها در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و هر لحظه در حال شدت گرفتن است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش میدهند که 13 خمپاره از لبنان به سمت پایگاه نظامی اسرائیل در مرز فلسطین و لبنان شلیک شد.

وزارت بهداشت فلسطین: تا این لحظه جنازه 687 شهید از جمله 140 کودک و 105 زن به بیمارستان‌های غزه منتقل شده است.

وضعیت کرانه باختری

از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه 17 فلسطینی در درگیری‌ها با اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 2 نفر در رام الله، 4 نفر در قدس، 2 نفر در اریحا، یک نفر در قلقیلیه، 6 نفر در الخلیل و دو نفر در نابلس تاکنون به شهادت رسیدند.

3 نفر از شهدا کودک هستند. تا این لحظه بیش از 90 فلسطینی هم در درگیری‌های کرانه باختری زخمی شدند.

حمله حزب الله به دو پایگاه دشمن صهیونیستی در مرزهای شمالی

حزب الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در اولین پاسخ به شهادت شماری از مبارزان خود در حمله دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، پایگاه برانیت که مرکز فرماندهی تیپ الجلیل است و پایگاه نظامی اویویم که مرکز فرماندهی یکی از گردان‌های وابسته به لشکر غربی است را با موشک‌های نقطه‌زن و خمپاره هدف قرار داده و این حمله تلفاتی جانی در پی داشته است.

نبرد مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی کماکان ادامه دارد/تلفات صهیونیست‌ها از 1000 نفر عبور کرد

ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام گفت: نبردهای ما هنوز در بسیاری از نقاط روی زمین ادامه دارد و ما همچنان در حال جایگزینی نیروها در سایت های جنگی، ارسال نیروهای کمکی با سلاح، تجهیزات و افراد و گرفتن اسیران هستیم

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد محروم کردن فلسطینی ها از از غذا و برق یک مجازات جمعی و جنایت جنگی است. این اقدام زندگی 2/2 میلیون فلسطینی را که تحت محاصره شدید و غیرقانونی اسرائیل بسر می برند به خطر می اندازد.

اسامه حمدان از رهبران حماس اعلام کرد که فعلا هیچ وساطتی را برای مبادله اسرا نمی‌پذیریم، تماس‌هایی دریافت کرده‌ایم اما نمی‌توان آن را وساطت حساب کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که شمار کشته‌های رژیم صهیونیستی در حملات مقاومت از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به 1100 نفر و شمار مجروحان هم به 2741 نفر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان