چگونگی عرضه شیر خشک به افراد فاقد شناسنامه

دادگرنژاد همچنین درباره چگونگی ارایه شیر خشک به اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز از معاونان غذا و داروی سراسر کشور خواسته‌ایم که با همکاری اداره ثبت استانی، یک کد مجازی تهیه و به ما اعلام شود تا برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز سهمیه در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اعلام اقدامات انجام شده در جهت تامین نیاز بازار به شیرخشک از دو مسیر تولید داخل و واردات و وفور این محصول در هفته‌های آتی، در عین حال بر لزوم ثبت سامانه‌ای محصول در داروخانه‌ها جهت جلوگیری از قاچاق معکوس و خروج آن از زنجیره تامین، تاکید کرد.
 
منوچهر دادگرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تامین شیرخشک مورد نیاز از دو مسیر تولید داخل و واردات، گفت: تولیدکنندگان داخلی شیرخشک با تمام ظرفیت در حال تامین بازار هستند و تولیدات آنها روزانه در سطح کشور توزیع می‌شود.
 

وفور شیرخشک در کشور؛ بزودی

 
وی همچنین تاکید کرد: به دنبال رفع مشکلات ارزی، جهت واردات فوریتی این محصول نیز فراخوان داده شده است و در مجموع در پی اقدامات انجام شده، در هفته‌های آتی شاهد وفور این محصول در کشور خواهیم بود.
 

جلوگیری از قاچاق معکوس با ثبت در سامانه تیتک

 
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو همچنین به الزام ارایه شیرخشک با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: به جهت حمایت از مصرف کننده، به شیرخشک‌ ارز 4200 تومانی تعلق می‌گیرد؛ بنابراین به دلیل اختلاف قیمت موجود، احتمال خروج شیرخشک‌ها از زنجیره و قاچاق معکوس آن و یا استفاده در مصارف دیگر نظیر شیرینی‌ فروشی‌ها و ... وجود داشت. به همین دلیل ارایه این محصول با کدملی و تاریخ تولد نوزاد و ثبت در سامانه تی‌تک از 20 مهرماه الزام‌آور شد تا طول زنجیره تامین تا مصرف قابل رصد باشد.
 
وی در همین راستا تاکید کرد: بنابراین از 20مهرماه داروخانه‌ها موظفند کد ملی نوزادان را ثبت کنند در غیر این صورت طبق قانون برخورد می‌شود. ثبت سامانه‌ای شیرخشک‌ها ضمن آنکه کمک می‌کند تا این محصول از زنجیره تامین خارج نشود و به دست مصرف کننده واقعی برسد، در عین حال میزان نیاز کشور به صورت واقعی را مشخص می‌کند و به این ترتیب می‌توان بر اساس آن سیاست‌گذاری کرد.
 
دادگرنژاد تاکید کرد: بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در هفته‌های آتی شاهد وفور شیرخشک در کشور خواهیم بود و در حال حاضر نیز محدودیتی در تامین نداریم، شرکت‌ها در حال همکاری هستند و شیر خشک در حال توزیع در استان‌ها است.
 

سقف دریافت برای مصرف کننده وجود ندارد

 
وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته، آیا سقف دریافت برای هر کد ملی وجود دارد یا خیر؟ گفت: هیچ سقفی برای داروخانه و مصرف کننده تعیین نشده است.
 

چگونگی عرضه شیرخشک به افراد فاقد شناسنامه

 
دادگرنژاد همچنین درباره چگونگی ارایه شیرخشک به اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز از معاونان غذا و داروی سراسر کشور خواسته‌ایم که با همکاری اداره ثبت استانی، یک کد مجازی تهیه و به ما اعلام شود تا برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز سهمیه در نظر گرفته شود. در مجموع داروخانه‌ها موظفند هر کسی که مراجعه کرد شیرخشک را با کد ملی تحویل دهند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان