یاماها باگی به عنوان یک وسیله نقلیه تفریحی خارج از جاده معرفی شده و در نمایشگاه جابهجایی ژاپن به نمایش گذاشته خواهد شد.
نمایشگاه جابهجایی ژاپن 2023 که قرار است از 25 اکتبر با اولین روز مطبوعاتی آغاز شود، فراتر از خودرو خواهد بود، زیرا شرکتها انواع دیگری از راهکارهای جابهجایی را نیز ارائه خواهند کرد. یاماها اعلام کرده است که با موتورسیکلت، اسکوتر، دوچرخههای برقی و همچنین سایر مفاهیمی که بیش از دو چرخ دارند، در این رویداد که قبلاً با نام نمایشگاه خودرو توکیو شناخته میشد، شرکت خواهد کرد.
YXZ1000R موجود که در بالا تصویر شده است، در حالی که موتور احتراق داخلی را حفظ کرده است، به گونهای تبدیل شده است که با هیدروژن کار میکند. این یک وسیله نقلیه تفریحی خارج از جاده (ROHV) است که به عنوان تلاشی برای حفظ مزایای ICE اما با آلایندگی صفر عمل میکند. یاماها میخواهد «جاذبه منحصر به فرد این موتورها، از جمله صدا و احساس آنها را هنگام حرکت، تا مدتها در آینده زنده نگه دارد.»
Tricera
شاید حتی غیرعادیتر از آن، Tricera (تصویر بالا) باشد، یک سه چرخه خودکار با یک پیشرانه الکتریکی و پیکربندی باز. این مفهوم با فرمان چرخ عقب برای مانورپذیری بیشتر در خیابانهای شلوغ شهر توسعه داده شده است. جزئیات بیشتر در دسترس نیست، اما به نظر میرسد ایده پشت آن یک جایگزین کمرنگتر و احتمالاً مقرونبهصرفهتر برای مواردی مانند Polaris Slingshot باشد.
TMW
در مورد TMW (تصویر بالا)، این اولین Leaning Multi-Wheeler (LMW) یاماها با تواناییهای آفرود است. این خودرو دارای یک پیشرانه هیبریدی با موتورهای هاب برقی است که چرخهای جلو را به حرکت در میآورند، در حالی که چرخ عقب توسط یک موتور احتراق داخلی هدایت میشود. به نظر میرسد که این خودرو دارای مسافرت تعلیق سخاوتمندانهای است و میتواند یک قفسه حملونقل بزرگ را در جلو جای دهد. به ما گفته میشود که ناحیه بار حتی در هنگام عبور از زمینهای ناهموار و همچنین در هنگام شیب یا سربالایی هم سطح باقی میماند.
علاوه بر یاماها، سایر برندهای داخلی بزرگ نیز از برنامههای خود برای رونمایی از مفاهیم جدید در نمایشگاه جابهجایی ژاپن خبر دادهاند. نمونههای مرتبط شامل مزدا با احتمالاً یک MX-5 Miata الکتریکی و هوندا با یک Specialty Sports Concept مرموز است.