ادامه اعتراض‌ها در هالیوود/مذاکره بازیگران و استودیوها نتیجه نداد

مذاکره انجمن بازیگران و استودیوها متوقف شد، زیرا تهیه‌کنندگان اختلاف نظر را خیلی زیاد دانستند.

مذاکره انجمن بازیگران و استودیوها متوقف شد، زیرا تهیه‌کنندگان اختلاف نظر را خیلی زیاد دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مذاکره بین انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) که در اعتصاب به سر می‌برند و استودیوهای بزرگ شکست خورد، زیرا اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون روز چهارشنبه شکاف بین طرفین را بسیار بزرگ خواند.

مانع اصلی رسیدن به تفاهم خواست انجمن بازیگران برای سهیم‌شدن در درآمد استریم استودیوها است و تولید نندگان می‌گویند این رقم بالغ بر 800 میلیون دلار در سال خواهد شد.

انجمن بازیگران خواستار داشتن سهم از درآمد پخش استریم و چندباره فیلم‌ها است که شامل چه برنامه‌های ساخته‌شده برای پخش آنلاین و چه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دارای مجوز از پلتفرم‌های دیگر می‌شود.

اتحاد تولیدکنندگان بزرگ استودیویی هم با انتشار بیانیه‌ای گفته است پیشنهاد مطرح شده در واقع به عنوان پاداش بیننده شناخته می‌شود و بیش از 800 میلیون دلار در سال می‌شود و بار اقتصادی غیرقابل تحملی ایجاد می‌کند.

انجمن بازیگران همچنین افزایش 11 درصدی در حداقل نرخ دستمزدها برای همگام شدن با تورم را مطرح کرده که اتحادیه تهیه‌کنندگان در برابر همان پیشنهادی را ارایه کرد که به انجمن نویسندگان و انجمن کارگردان‌های آمریکا داده بود؛ یعنی افزایش 5 درصد در مرحله اول و در سال‌های بعد افزایش 3.5 و 4 درصد.

استودیوها پس از طرح آخرین پیشنهاد خود در روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای گفتند واضح است که شکاف بین ما و انجمن بازیگران بسیار زیاد است و گفتگوها به سمتی سازنده سوق پیدا نمی‌کند.

تهیه‌کنندگان گفته‌اند منتظر تجدید نظر انجمن بازیگران و بازگشت آنها به مذاکرات سازنده می‌مانند.

اتحاد استودیوها همچنین جزییات جدیدترین پیشنهاد خود شامل افزایش نرخ ستاره‌های مهمان در برنامه‌ها، سقف بازنشستگی و کمک‌های بهداشتی بالاتر و موافقت با بیشتر خواست انجمن بازیگران در مورد تست‌های صوتی را اعلام کرد و گفت موافقت کرده برای استفاده از هوش مصنوعی، چه برای بازیگران اصلی و چه برای بازیگران پس زمینه در صورت رضایت لازم آنها، اقدام کند.

اتحاد استودیوهای تولید زمانی که در حال مذاکره با آن انجمن نویسندگان بود، وقتی به نتیجه نرسید جزییات پیشنهاد خود را در نیمه آگوست (مرداد) منتشر کرد که از این حرکت به طور گسترده به عنوان تلاشی برای دور زدن رهبری اعتصاب و درگیر کردن مستقیم اعضای انجمن یاد شد. یک ماه طول کشید تا دو طرف دوباره به میز مذاکره برگردند.

اعتصاب بازیگران اکنون نودمین روز خود را پشت سر می‌گذارد و به اعتصاب سال 1980 نزدیک می‌شود که 95 روز به طول انجامید.

گروهی از مدیران اجرایی استودیوها شامل باب ایگر از دیزنی، دیوید زاسلاو از برادران وارنر دیسکاوری، دونا لنگلی ازیونیورسال و تد سارانوس از نتفلیکس هفته پیش برای اولین بار با رهبران انجمن بازیگران ملاقات کردند.

لنگلی عصر پنجشنبه هم هیچ اشاره‌ای به شکست احتمالی مذاکره نکرد و گفت: ما با بازیگران وقت گذرانده‌ایم و می‌خواهیم هر چقدر طول می‌کشد وقت بگذاریم تا بتوانیم به یک راه حل برسیم و صنعت را روی پاهای خود بازگردانیم و به کار برگردیم.

در همین حال انجمن کارگردان‌ها به دلیل توافق ماه ژوئن با استودیوها و به دلیل اتخاذ نکردن موضع سخت گیرانه در مذاکرات خود، با انتقادهای جدیدی مواجه شده و به ویژه آن دسته از نویسنده-کارگردانانی که احساس می‌کنند این انجمن باید به انجمن نویسندگان آمریکا در خط اعتراض می‌پیوست به این توافق نظر منفی دارند.

از سوی دیگر اعضای انجمن نویسندگان با 99 درصد رای موافق، توافقنامه جدید خود را تایید کردند و روز دوشنبه، رسماً به یکی از طولانی‌ترین اختلافات‌های کاری در تاریخ این صنف پایان داده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان