در داد و ستدهای تالار شیشه‌ای رخ داد

افت در قیمت سهام اکثر شرکت‌ها/ روند نزولی دماسنج بازار ادامه دارد

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاخص کل با افت ۱۳۰ واحدی مواجه شد، اما در معاملات فرابورس ایران آیفکس رشد ۴.۴ واحدی را تجربه کرد.

افت در قیمت سهام اکثر شرکت‌ها/ روند نزولی دماسنج بازار ادامه دارد

به گزارش ایسنا،  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند نزولی خود در روزهای گذشته امروز نیز با افت 130 واحدی مواجه شد و به رقم 78 هزار و 860 واحدی رسید. علاوه بر این شاخص کل هم وزن با 64 واحد افت در تراز 16 هزار و 941 واحدی قرار گرفت.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور پس از 48 واحد افت به رقم 85 هزار و 703 واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب با 135 و 33 واحد کاهش مواجه شدند.

علی رغم افت 130 واحدی شاخص شرکت ارتباطات سیار ایران با 35 واحد تاثیر مثبت سعی کرد دماسنج بازار سرمایه را تا حدی بالا بکشد. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با 33 واحد اثر مثبت روی نوسانات نماگر بازار تاثیر گذاشت.

در نماد شرکت ارتباطات سیار ایران که بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت، حدود 34 درصد از عرضه‌ها مربوط به افراد حقیقی و بیش از 95 درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود. همچنین در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز این حقوقی‌ها بودند که بیش از 96 درصد از سهم‌ها را جمع آوری کردند.

اما در طرف مقابل نماد پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و بانک تجارت هر یک به ترتیب 28، 21، 20 واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار داشتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بیش از نیمی از نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند و تعدادی نیز توانستند مقداری رشد کنند.

خودرویی‌ها نیز امروز برای چندمین روز پیاپی روند کاهشی در قیمت سهام‌ شان را شاهد بودند، اما تعدادی از نمادهای گروه فلزات اساسی امروز توانستند در حرکتی متفاوت‌تر از روز گذشته شرایط افزایشی را در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله تجربه کنند، هر چند که شرکت‌هایی که سهام‌ شان با کاهش قیمت رو به رو شد نیز در این گروه کم نبودند.

در گروه قند و شکر نیز امروز شرایط با روز گذشته چندان متفاوت نبود و قیمت سهام اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های قندی روند کاهشی را در پیش گرفتند. البته نمادهایی همچون قند شیرین خراسان و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال امروز مقداری رشد کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 110 میلیارد و 821 میلیون و 600 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 426 میلیون و 270 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 504 نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد شرکت‌های مخابرات ایران، پتروشیمی جم، صنایع آذرآب، شرکت ارتباطات سیار ایران و بانک تجارت اشاره کرد به طوری که در نماد مخابرات ایران 52 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان تنها در پنج نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین آیفکس امروز 4.4 واحد رشد کرد و به رقم 895.9 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد 89 میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 330 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 696 نوبت داد و ستد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان