کفیر را جایگزین نوشابه کنید

وی در مورد نوشیدنی‌های جایگزین نوشابه‌ ها گفت: اولین پیشنهاد همیشه آب است چرا که بهترین نوشیدنی است اما انتخاب بعدی می‌تواند دوغ کفیر باشد. کفیر نوعی از باکتری های مفید پروبیوتیک را در خود دارد که به شیر اضافه شده و شیر را طی فرایندی تبدیل به دوغ می‌کند.

یک کارشناس تغذیه در خصوص مصرف نوشیدنی‌های رژیمی و فاقد قند گفت:  مصرف مداوم نوشیدنی‌های زیرو نه تنها کمک به لاغر شدن نمی‌کند، بلکه  مصرف مداوم آن باعث افزایش وزن و افزایش میل به خوردن شیرینی‌ می‌شود.
 
لادن خیابانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در مورد مصرف نوشابه‌های رژیمی، باید به این نکته توجه کرد که شیرین کننده‌های مصنوعی و بدون قند که در نوشابه‌های زیرو یا رژیمی استفاده می‌شوند برای مصرف روزانه و در مقادیر بالا مناسب نیستند.
 
وی افزود: این نوشیدنی‌ها اکثرا با آسپارتام شیرین می‌شوند که 200 برابر شیرین‌تر از قند است بنابراین مقدار خیلی کمی از این نوع قندها در این نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.
 
این کارشناس تغذیه افزود: آسپارتام در مقادیر بالا می‌تواند سرطان‌زا باشد. از طرف دیگر مصرف این شیرین کننده‌های مصنوعی می‌تواند پیام‌های غیرمعمول را به بدن بدهد. یعنی شما یک خوراکی شیرین می‌خورید در نتیجه باید احساس سیری کنید اما احساس سیری به وجود نمی‌آید چون کالری به بدنتان نرسیده و مغز پیام می‌دهد که شیرینی بیشتری مصرف کنید. بنابراین مصرف مداوم نوشیدنی‌های زیرو نه تنها کمک به لاغر شدن نمی‌کند، بلکه مصرف مداوم آن باعث افزایش وزن و افزایش میل به خوردن شیرینی‌ می‌شود.
 
وی در مورد نوشیدنی‌های جایگزین نوشابه‌ها گفت: اولین پیشنهاد همیشه آب است چرا که بهترین نوشیدنی است اما انتخاب بعدی می‌تواند دوغ کفیر باشد. کفیر نوعی از باکتری های مفید پروبیوتیک را در خود دارد که به شیر اضافه شده و شیر را طی فرایندی تبدیل به دوغ می‌کند.
 
تاکید روی کفیر بودن دوغ از این جهت است که اکثرا به دوغ‌های معمولی گاز و نمک اضافه می‌شود و حاوی نمک بالایی هستند. این نمک می‌تواند باعث فشار خون و یا اختلال عملکرد کلیه‌ها شود. ولی این موارد در کفیر وجود ندارد. پروبیوتیک‌های موجود در کفیر برای دستگاه گوارش خیلی مفید هستند و جذب کلسیم را نیز افزایش می‌دهند . بنابراین یک گزینه خیلی مناسب است.
 
خیابانی افزود: گزینه‌های دیگری که می‌توانیم جایگزین نوشابه‌ها کنیم نوشیدنی‌های طبیعی مثل شربت عسل است که وقتی در منزل درست می‌شود می‌توانیم میزان شیرینی آن را کنترل کنیم و همراه با عرقیجات طبیعی مثل عرق بهار نارنج، بادرنجویه، شاهتره، نسترن و افزودن خاکشیر و تخم شربتی نوشیدنی مفید و جذابی را برای سفره‌های ایرانی تدارک ببینیم. نوشیدنی‌های خانگی دیگری هم مثل لیمونادها که با لیموی تازه، نعنای تازه، زنجبیل که بهبود هضم و کاهش تهوع هم موثر است، عسل، شیره انگور یا توت می‌توان درست کرد.
 
وی تاکید کرد: بهتر از همه این نوشیدنی‌ها، آب است. ولی اگر عادت به نوشیدن آب نداریم یا در خانم‌های باردار که می‌تواند باعث تهوع شود، می‌توانیم از دتاکس‌ها استفاده کنیم. یعنی از یکسری میوه برای مزه‌دار شدن آب استفاده کنیم تا مزه میوه مقبولیت آب را افزایش دهد. آب میوه‌های طبیعی، دتاکس‌ها و شربت‌های خانگی کم شیرین در جمع خانواده و میهمانی‌ها سفره هایمان را رنگین تر می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان