قتل نژادپرستانه در آمریکا تحت تاثیر جنگ اسرائیل - حماس

روزنامه "شیکاگو سان تایمز" گزارش داد دادستان ها در این جلسه گفتند که چوبا "پس از گوش دادن به برنامه های رادیویی محافظه کار از جنگ عصبانی و نگران مستاجران مسلمان شد."

قتل کودک 6 ساله در امریکا به دلیل نفرت نژادپرستانه همچنان توجه ها را به خود جلب کرده است. این کودک که با مادرش تنها زندگی می کردند به دست پیرمرد صاحبخانه به قتل رسید.

به گزارش عصرایران، پدر و مادر این کودک فلسطینی هستند. قاتل در نتیجه نفرت ناشی از جنگ اسرائیل - حماس دست به قتل این کودک زد. مادر این کودک هم مورد حمله چاقویی قرار گرفت اما نجات یافت.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا هم در واکنش به این حادثه، آن را محکوم کرد و گفت: این خانواده مسلمان فلسطینی برای آنچه که همه ما به دنبال آن هستیم یعنی پناهگاهی برای زندگی و صلح به امریکا آمده بودند.

رویترز درباره مراسم تشییع جنازه این کودک فلسطینی تبار در امریکا نوشت:

مراسم تشییع جنازه در منطقه ای به نام "فلسطین کوچک" در نزدیک شیکاگو برگزار شد زیرا تعداد زیادی از آمریکایی های فلسطینی الاصل در این منطقه ساکن هستند.

"احمد رهاب" رئیس دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی CAIR در شیکاگو، در بیانیه ای گفت: "این روز سختی است که امیدوار بودیم هرگز فرا نرسد. همانطور که می گویند، کوچکترین تابوت ها سنگین ترین هستند."

ودیع ، کودک 6 ساله فلسطینی تبار امریکا که قربانی نژادپرستی صاحبخانه شد

عزاداران اشک‌آلود روز دوشنبه برای اقامه نماز میت در مسجدی گرد هم آمدند و گل های سفید و زرد را بر مزار  کودک مسلمان 6 ساله فلسطینی الاصل گذاشتند. این کودک توسط مردی در شیکاگو (ایالت ایلینوی امریکا) با ضربات چاقو کشته شد. قتل به دلیل انگیزه اسلام ستیزی اتفاق افتاد.

مراسم تشییع جنازه این کودک به نام "ودیع الفیومی" در مسجدی در حومه بریج ویو شیکاگو برگزار شد، منطقه ای که بسیاری از آمریکایی های فلسطینی الاصل در آن حضور دارند.

 پرچم‌ فلسطین از شیشه‌ خودروهای در حال حرکت به سمت مسجد آویزان شده بود، در حالی که روی یک بیلبورد دیجیتالی نوشته شده بود: " تحریک خشونت و نفرت علیه جوامع فلسطینی، عرب و مسلمان را متوقف کنید."

" جوحی فهیم" یکی از همسایگان خانواده این کودک گفت: "دلخراش است. این کودک به خاطر اتفاقاتی که در بیرون می افتد، سزاوار مرگ نیست."



وی افزود: اتفاقی که افتاد به مردم می فهماند این موضوع به کشور آسیب می زند. این کودک به دلیل مسلمان بودن کشته شد اما به راحتی می توانست از هر نژاد و قومی باشد.

پلیس گفته است این کودک و مادرش مورد هدف حمله قرار گرفتند زیرا آنها امریکایی فلسطینی الاصل بودند.

قتل این کودک 6 ساله (ودیع) در حالی صورت می گیرد که درگیری شدید نظامی بین اسرائیل و حماس در منطقه غزه ادامه دارد.
روز شنبه هفته قبل نیروهای حماس به اسرائیل حمله کردند که منجر به حدود 1300 کشته شد.

در واکنش ارتش اسرائیل هم حملات گسترده ای را علیه منطقه غزه آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. در این حملات بیش از 2700 نفر کشته شدند که تعداد زیادی از آنان کودک هستند. جنگ میان حماس و اسرائیل ادامه دارد.

این جنگ باعث شده جوامع یهودی و فلسطینی مسلمان در امریکا در وضعیت تنش و ترس از واکنش خشونت آمیز احتمالی علیه خود باشد.

ودیع ، کودک 6 ساله فلسطینی تبار امریکا که قربانی نژادپرستی صاحبخانه شد

 شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، مواردی از آزار و اذیت، ارعاب، خرابکاری یا انتشار مطالب اینترنتی غیرقابل تحمل توسط افراد مقام مسئول در نیویورک، بوستون، فیلادلفیا، سنت لوئیس، کلیولند گزارش شده است.

پلیس گفته است کودک "ودیع" و مادرش "حنان شاهین" (32 ساله) روز شنبه مورد حمله صاحب خانه قرار گرفتند. این خانواده در شهر پلینفیلد در حدود 64 کیلومتری جنوب غربی شیکاگو خانه اجاره کرده بودند.

کودک مورد حمله 26 ضربه چاقوی صاحبخانه قرار گرفت. مادرش هم به شدت زخمی شد اما نجات یافت.

 شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) با استناد به پیامک‌هایی که حنان برای پدر فرزندش از بیمارستان ارسال کرده گفت: "ضارب سعی کرد مادر را خفه کند". قاتل گفته بود "شما مسلمانان باید بمیرید".
سپس قاتل بارها مادر و فرزندش را با چاقو زد.

پدر کودک او را اینگونه توصیف کرد: "یک فرشته است، یک فرشته کوچک به شکل انسان". 
به گفته پلیس این قتل به دلیل انگیزه نفرت انگیزانه همزمان با جنگ میان اسرائیل و حماس روی داد زیرا این کودک  و مادر اصالتا فلسطینی بودند.

"احمد رهاب" رئیس دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی CAIR در شیکاگو دوشنبه گفت: "این روز سختی است. این بدترین کابوس است که به حقیقت پیوست. او پسر زیبایی بود. او عاشق خانواده و دوستانش بود. او عاشق فوتبال و بسکتبال بود. او بهای فضای نفرت را پرداخت".

وی افزود مادر این کودک 12 سال پیش از کرانه باختری به آمریکا آمد و پدر فلسطینی که در اردن زندگی می کرد، 9 سال پیش به امریکا مهاجرت کرد.

 "جوزف چوبا" 71 ساله - قاتل
 



یک مقام مسوول هم گفت مظنون به قتل، "جوزف چوبا" 71 ساله، به قتل درجه یک، اقدام به قتل درجه یک، دو فقره جرایم ناشی از نفرت و استفاده از یک سلاح مرگبار متهم شده است.

وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد در حال انجام تحقیقات فدرال (کشوری) درباره جنایات نفرت است. چوبا (قاتل) روز دوشنبه در جلسه دادگاه خود هیچ اعترافی نکرد و بازداشت شد.

روزنامه "شیکاگو سان تایمز" گزارش داد دادستان ها در این جلسه گفتند که چوبا "پس از گوش دادن به برنامه های رادیویی محافظه کار از جنگ عصبانی و نگران مستاجران مسلمان شد."
به گزارش رویترز، وکیل مدافع چوبا برای اظهار نظر در دسترس نبود. 

"عدی الفیومی" پدر این کودک در مصاحبه با "دیلی بیست" گفت که از ابن خبر شوکه شد. او فاش کرد چوبا (صاحبخانه قاتل) با مادر و پسرش رابطه "خوب" داشته و حتی یک خانه اسباب بازی روی درخت برای این پسربچه ساخته بود.

عدی ادامه داد: "تا این لحظه نمی توانم باور کنم چگونه این اتفاق افتاد. همسر سابقم و پسرم او را می شناسند و رابطه خوبی با هم داشتند. تصور اینکه این مرد چاقویی به همراه داشته باشد و پسرم را چاقو بکشد دشوار است. من هنوز فکر می کنم. شاید پسرم قبل از اینکه چاقو بخورد به سمت او می دوید و سعی می کرد او را در آغوش بگیرد."

پلیس گفت که مادر 32 ساله صبح شنبه با 911 تماس گرفت و گفت که در حمام از قاتل  پنهان شده است.

هنگامی که افسران پلیس به خانه رسیدند متوجه شدند چوبا (قاتل) بیرون نشسته بود، در حالی که زن داخل خانه بود، قبل از اینکه با بیش از 12 ضربه چاقو به بیمارستان منتقل شود.

ودیع ، کودک 6 ساله فلسطینی تبار امریکا که قربانی نژادپرستی صاحبخانه شد

"عدی" (پدر) که در پی این حمله با همسرش در ارتباط بود، گفت: "پسرم در جریان چاقو فریاد نکشید. آخرین کلمه او به مادرش این بود: "من خوبم."

وی درباره زمانی که برای اولین بار از ماجرا مطلع شد گفت: از اداره پلیس با من تماس گرفتند و دقیقاً سه جمله به من گفتند: شما عدی الفیومی هستید؟ پدر ودیح؟ او کشته شد و افزود: "من اینطور مطلع شدم".

او گفت: "آنقدر شوکه بود که فکر کردم ممکن است اشتباه متوجه شده باشم. بنابراین از آنها پرسیدم: "او مرد؟" آنها گفتند: "نه، او کشته شد."

در بیانیه ای دفتر شهردار "ویل" آمده است:"اگرچه مظنون اظهاراتی به بازرسان ارائه نکرد اما بازرسان توانستند اطلاعات کافی را از طریق مصاحبه و شواهد جمع آوری کنند تا به طور رسمی چوبا را به چندین جرایم جنایی متهم کنند".

این بیانیه ادامه می دهد: "بازرسان توانستند تشخیص دهند قربانیان این حمله وحشیانه به دلیل مسلمان بودن و درگیری ادامه دار در خاورمیانه بین حماس و اسرائیلی ها، هدف مظنون قرار گرفته اند".

 تشییع جنازه کودک 6 ساله در امریکا

تشییع جنازه کودک 6 ساله در امریکا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان