۱۰۰ عضو کنگره آمریکا به بایدن: به دلیل تامین مالی حماس مکانیسم ماشه را فعال و مانع فروش نفت ایران شوید

« ایران باید به دلیل نقش آن» در تامین مالی حماس و تروریسم اسلامی، تماما، پاسخگو شود. ما از دولت شما می‌خواهیم با همکاری متحدان اروپایی‌مان، فورا، مکانیسم ماشه(بازگردانی یک‌باره تمامی تحریم‌ها علیه ایران) را در شورای امنیت سازمان ملل فعال کنید.

بیش از 100 نفر از اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ مشترکی به «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از او خواستند کمک‌های امنیتی به  اسرائیل را افزایش داده و ایران را به دلیل «تامین مالی حماس» از طریق اعمال تحریم‌ها علیه آن و تلاش برای پایان دادن به صادرات نفت ایران پاسخگو کنند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این نامه دو حزبی به رهبری جاش گاتهایمر، دان بیکن، جرد ماسکووتز و کلودیا تنی، توسط 63 نماینده دموکرات و 50 جمهوری‌خواه امضا شده است.

این قانون‌گذاران آمریکایی با ادعاهایی علیه دولت جمهوری اسلامی ایران در این نامه مطرح کردند: «ایران باید به دلیل نقش آن» در تامین مالی حماس و تروریسم اسلامی، تماما، پاسخگو شود. ما از دولت شما می‌خواهیم با همکاری متحدان اروپایی‌مان، فورا، مکانیسم ماشه(بازگردانی یک‌باره تمامی تحریم‌ها علیه ایران) را در شورای امنیت سازمان ملل فعال کنید.

آن‌ها همچنین در اظهاتی علیه حماس گفتند که آمریکا باید به قطر و ترکیه فشار بیاورد تا «حمایتشان از حماس را متوقف کرده و رهبران حماس را که میزبانشان هستند،‌ اخراج کنند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان