نقد و بررسی سریال Gen V

سریال جن وی (Gen V) اولین نسخه فرعی لایو اکشن از سریال پسران (The Boys) سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود که اکثر بازیگران آن نیز افراد تازه‌وارد هستند، البته به جز کلنسی براون

نقد و بررسی سریال Gen V

سریال جن وی (Gen V) اولین نسخه فرعی لایو اکشن از سریال پسران (The Boys) سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود که اکثر بازیگران آن نیز افراد تازه‌وارد هستند، البته به جز کلنسی براون. این فرنچایز توسط اریک کریپک، کریگ روزنبرگ و ایوان گلدبرگ توسعه داده شده و این سریال تازه نیز همان وضعیت خونین، پر از مواد مخدر و همچنین طنزهای رکیک سریال اصلی را درون خودش دارد. با اینکه ممکن است در این سریال عدم حضور شخصیت‌هایی همچون هوملندر و نقش‌آفرینی‌هایی همچون چیس کرافورد به چشم بیاید اما همچنان حسی آشنا ولی تازه در این سریال وجود دارد که باعث شده تا سریال «جن وی» برجسته باشد.

نلسون کرگ دو قسمت ابتدایی سریال را کارگردانی کرده و کار بسیار خوبی نیز در برقرار کردن پلی ارتباطی بین دو سریال انجام داده و مدیران اجرایی میشل فازکاس و تارا باترز نیز توانستند داستان کلی جذابی را فراهم بیاورند. نقش‌های اصلی این سریال را نیز بازیگران سریال ماجراجویی‌های دلهره‌آور سابرینا (The Chilling Adventures of Sabrina) یعنی جاز سینکلیر و چنس پردومو بازی می‌کنند.

داستان سریال Gen V

همانند بسیاری از بچه‌های دیگر، ماری مورو با بازی جاز سینکلیر قدرت‌های خودش را به شکلی غیرمنتظره به دست آورده است. در نتیجه، او برای امنیت اطرافیانش به یتیم‌خانه فرستاده می‌شود. با اینکه او همچنان نسبت به قدرت‌هایش تردید دارد، سرانجام به‌قدری قوی می‌شود تا بتواند وارد دانشگاه برجسته و مخصوص ابرقهرمانان گادولکین شود. به هنگام ورودش، او چندان تمایلی به رقابت و رسیدن به جمع 10 دانشجوی برتر دانشگاه ندارد اما بعداً متوجه می‌شود که اگر می‌خواهد به آنچه که تمایل دارد دست پیدا کند، باید در اینجا رشد کند. او در ادامه تصمیم می‌گیرد تا با دیگر دانشجویان باحال و برتر دوست شود ولی این کار عواقب بسیار بدی برای او به همراه دارد.

داستان خوب و متعادل

فصل اول سریال «جن وی» از تعادل بسیار خوبی برخوردار است و داستان آن نیز نسبت به سریال اصلی ساده‌تر و متواضع‌تر است. جاز سینکلیر و چنس پردومو به‌خوبی توانستند بینندگان را به خود جذب کنند و در نقش‌های اصلی به‌خوبی جای گرفتند. به طور کلی می‌توان گفت که سریال «جن وی» ترکیبی از سریال «پسران» با سریال ریوردیل (Riverdale) است، ترکیبی که جواب داده است. گلدن بوی با بازی پاتریک شوارزنگر در این سریال شبیه به هوملندر است ولی سریال داستان را به نحوی پیش می‌برد تا تمرکز زیادی روی این کاراکتر قرار نگیرد. با این کار، این فرصت در اختیار جاز سینکلیر و چنس پردومو قرار گرفته تا بدرخشند و در عین حال، فضای کافی برای دیگر بازیگران فراهم شده تا بتوانند نقش‌های خودشان را به‌خوبی ایفا کنند.

کاراکترهای جالب و قانع‌کننده

بسیاری از کاراکترهای به تصویر کشیده شده در سریال «جن وی» قدرت‌هایی دارند و در کنار این قدرت‌ها نیز از معایبی برخوردار هستند که باعث شده تا قدرت‌هایشان کمتر به چشم بیاید. به‌عنوان مثال، ماری مورو با بازی جاز سینکلیر می‌تواند خون را کنترل کند اما این موضوع از دیدگاه روابط عمومی و نظر عامه چندان جالب به نظر نمی‎‌رسد. یکی از کاراکترهای برجسته و جالب سریال نیز با بازی لاندن ثور و درک لو است. این کاراکتر قدرت تغییر جنسیت را دارد و از قدرت فیزیکی زیادی برخوردار است اما این موضوع چندان برای پدرش جالب نیست. اینجا جایی است که سریال «جن وی» توانسته خودش را برجسته کند. هیچ‌کدام از کاراکترها در کنترل کردن کامل قدرت‌های خودشان ماهر نیستند و این در حالی است که این استعاره بسیار خوبی از به بلوغ رسیدن است.

پویایی بسیار خوب بین کاراکترها در داستان

کاراکترها در سریال «جن وی» پویایی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و رابطه میان آن‌ها به نحوی است که مطمئناً بینندگان سریال از آن لذت خواهند برد. داستان نیز سرراست و به‌خوبی با موضوع سریال هم‌خوانی دارد. تنها نکته منفی درباره این سریال آن است که قدرت‌های فرابشری چندان جالب‌توجه نیستند. بیشتر دانش‌آموزان فقط قدرت زیاد یا قدرت آسیب‌ناپذیری دارند. با اینکه چندین نفر نیز توانایی ذهنی دارند اما با این حال، این سؤال شکل می‌گیرد که آیا توانایی یا قدرت خاص دیگری در دنیای این فرنچایز وجود دارد که ما قبلاً آن را ندیده باشیم؟

سخن پایانی

به طور کلی، سریال «جن وی» بسیار سرگرم‌کننده است و مطمئناً برای طرفداران سریال «پسران» و همچنین افرادی که تازه می‌خواهند این مجموعه را ببینند، جالب خواهد بود. اگرچه برخی از جنبه‌های کمیک‌بوکی این اثر شما را به وجد نخواهند آورد ولی داستان به اندازه کافی جذاب و گیرا است که شما را منتظر قسمت‌های بعدی نگه دارد. بازیگران جالب هستند و نقش‌آفرینی‌هایشان را نیز به‌خوبی انجام داده‌اند. مطمئناً با این اوصاف، تمدید سریال برای فصل دوم دور از انتظار نخواهد بود. در هر صورت، فرنچایز «پسران» بسیار جالب‌تر از قبل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر