هر آنچه از انیمه سریالی Onimusha باید بدانید

سال ۲۰۲۳ میلادی رسماً سال اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی است. سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)، انیمیشن برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros

هر آنچه از انیمه سریالی Onimusha باید بدانید

سال 2023 میلادی رسماً سال اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی است. سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)، انیمیشن برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) و فیلم گرن توریسمو (Gran Turismo) در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها آمدند و توانستند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند. با این حال، سال 2023 هنوز به پایان نرسیده و اقتباس از بازی ویدیویی دیگری نیز در راه است که انیمه سریالی اونیموشا (Onimusha) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است و بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام از Capcom ساخته شده است.

انتخاب این مجموعه بازی‌های خاص برای اقتباس برای بسیاری از طرفداران شگفت‌انگیز ولی در عین حال، دلنشین بود. اولین بازی تحت عنوان Onimusha: Warlords در سال 2001 پخش شده بود و دو بازی بعدی نیز در سال 2002 و 2004 پخش شدند و با اینکه در ابتدا قرار بود این مجموعه یک سه‌گانه باشد اما در نهایت، چهارمین بخش از آن تحت عنوان Onimusha: Dawn of Dreams در سال 2006 میلادی عرضه شد. پس از چندین سال نیز در سال 2014 بازی Onimusha Soul منتشر شد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی انیمه سریالی «اونیموشا» بپردازیم.

عوامل سازنده انیمه سریالی Onimusha

این انیمه سریالی توسط شینیا سوگای و تاکاشی مایک خلق شده است. تاکاشی مایک یکی از کارگردان‌های برجسته و شناخته شده به شمار می‌رود که می‌توان گفت بیش از 100 فیلم و سریال را کارگردانی کرده است. شینیا سوگای نیز کارگردان جدیدی است که تنها سابقه سه کارگردانی در کارنامه خودش دارد و یکی از آن‌ها اثری کوتاه بوده است. با این حال، او سابقه بسیار طولانی در زمینه جلوه‌های ویژه دارد و بیش از 15 سال به‌عنوان انیماتور سه بعدی فعالیت کرده است.

داستان انیمه سریالی Onimusha

با اینکه چهار بازی ویدیویی منابع بسیار زیادی را در اختیار سازندگان قرار داده‌اند اما هنوز سخت است که گفت این اقتباس قرار است چه داستانی را از بازی‌ها به نمایش در بیاورد. یکی از تفاوت‌های برجسته نیز شخصیت اصلی بازی ویدیویی یعنی سامانوسوکه آکچی است که در تریلرهای منتشر شده برای انیمه سریالی «اونیموشا» دیده نشده بود.

در عوض، داستان این انیمه سریالی حول محور شخصیت میاموتو موساشی است که بر اساس بازیگر افسانه‌ای ژاپنی توشیرو میفونه خلق شده است. این بازیگر بیشتر به‌خاطر همکاری‌های شگفت‌انگیز و جذاب خودش با آکیرا کوروساوا شناخته می‌شود. آن‌ها در فیلم‌های متعددی از جمله فیلم هفت سامورایی (Seven Samurai)، یوجیمبو (Yojimbo)، راشمون (Rashomon) و سانجورو (Sanjuro) با یکدیگر همکاری داشتند.

بازیگران انیمه سریالی Onimusha

از جمله صداپیشه‌هایی که در انیمه سریالی «اونیموشا» حضور دارند می‌توان به آکیو اوتسوکا،‌ آیا یامانه و کازویوکی اوکیتسو اشاره کرد که صداپیشه شخصیت‌های اصلی این اثر هستند و احساسات و زندگی را به کاراکترهای داستان می‌بخشند. آکیو اوتسوکا بازیگری کهنه‌کار است که در این انیمه سریالی تازه صداپیشگی شخصیت موساشی میاموتو را در دست دارد و تاکنون نیز بیش از 500 کاراکتر را صداپیشگی کرده است. او سابقه صداپیشگی در آثاری همچون Paprika، Ghost in the Shell و Metal Gear Solid را در کارنامه خودش دارد. صدای او تعادل منحصربه‌فردی از تیز و آرام بودن را دارد و همین نیز باعث شده تا او جایزه بهترین صداپیشه را در ژاپن دریافت کند.

آیا یامانه که در دهه 20 سالگی زندگی خودش قرار دارد، در انیمه سریالی «اونیموشا» صداپیشگی شخصیت سایو را در دست دارد و با صداپیشگی در آثار مورد تحسین و برجسته‌ای همچون انیمه سریالی حمله به تایتان (Attack on Titan) توانسته به موفقیت برسد. کازویوکی اوکیتسو نیز بیشتر به‌خاطر فعالیتش در مجموعه بازی‌های ویدیویی JoJo’s Bizarre Adventure شناخته می‌شود.

تاریخ پخش انیمه سریالی Onimusha

انیمه سریالی «اونیموشا» قرار است در تاریخ 2 نوامبر سال 2023 میلادی (پنجشنبه 11 آبان 1402) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان