آیا بازار رمزارزها روزهای سبزی در پیش دارد؟

سد طلایی بیت‌کوین

شماره روزنامه: ۵۸۵۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۸/۲ ...

بیت‌کوین در روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار مرتبط با تایید ETF بیت‌کوین شرکت بلک‌راک، در یک مسیر صعودی قرار گرفت. این رمزارز پس از عبور از مقاومت 25 هزار دلاری حالا مقاومت 31 هزار دلاری را در پیش رو دارد. شیرینی این رشد به‌طوری بود که طی یک هفته سود 11 درصدی را نصیب معامله‌گران کرد. اما با رسیدن بیت‌کوین به محدوده 30 هزار دلار، طلا هم رشد خوبی را آغاز کرد که موجب جلب شدن نظر معامله‌گران به این فلز ارزشمند شد. طلا تحت تاثیر اخبار جنگ در غزه و ترس معامله‌گران از آغاز دور تازه‌ای از بحران انرژی و همچنین افزایش احتمال ایجاد رکود در اقتصاد جهان، طی روزهای اخیر رشد خوبی داشته است.

بازگشایی بازارهای جهانی در روز گذشته با فشار خریداران برای طلا همراه بود که همین موضوع موجب شد خرس‌های بیت‌کوین دست بالاتر را در معاملات روز گذشته داشته باشند و این رمزارز را پشت دروازه 31 هزار دلاری متوقف کند. در نتیجه این موضوعات بیت‌کوین فعلا موفق نبوده تا از سد 31 هزار دلاری عبور کند، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند به رشد قیمت این رمزارز منجر شود.

نخستین موضوع مطرح در این خصوص، قطعیت در تایید قطعی تشکیل ETF بیت‌کوین توسط SEC است. این موضوع موجب خواهد شد که فضای سرمایه‌گذاری در رمزارزها امن‌تر شود و همین موضوع سرمایه بیشتری را به سمت شرکت‌های این حوزه حرکت خواهد داد که به‌صورت غیرمستقیم بر تقاضای بیت‌کوین می‌تواند موثر باشد. موضوع دوم سیاست‌های‌پولی و مالی کشورهای بزرگ اقتصادی است. در حال حاضر احتمال ایجاد رکود در اقتصاد جهانی بالاست و نشانه‌های پیش‌نگر آن، افزایش بی‌سابقه نرخ بهره در آمریکا و انگلیس است. این موضوع موجب شده که نرخ تامین مالی برای بسیاری از صنایع به‌شدت افزایش یابد. از طرفی به نظر می‌رسد که فعلا کشورها به سیاست‌های انقباضی پسا کرونایی خود برای مقابله با تورم ادامه می‌دهند که همین یکدندگی سیاستگذار ترس از ایجاد رکود در آینده را افزایش داده است. در صورتی که شدت سیاست‌های انقباضی کشورها کاهش یابد، با افزایش نقدینگی در سطح اقتصاد می‌توان امیدوار بود که نظر افراد به بازارهای ریسکی بیشتر بازگردد.

اما در شرایط کنونی و مسیر فعلی، طلا جذاب‌ترین گزینه برای معامله‌گران است. روند معاملات روز گذشته نیز نشان می‌دهد که سرمایه بین دو بازار بیت‌کوین و طلا، به عنوان دو بازار مطرح در اخبار و مورد توجه معامله‌گران، درحال گردش بود و معامله‌گران در حال موقعیت‌یابی در این بازارها بودند.

مقاومت 31 هزار دلار برای بیت‌کوین و 2 هزار دلار‌ برای طلا از جمله مقاومت‌های سخت و سنگین هستند و شکست هرکدام می‌تواند به رشد قیمتی مناسبی منجر شود. فعلا به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌ها، طلا از پشتوانه سیاستی بهتری نسبت به بیت‌کوین برخوردار باشد. تا اینجا بیت‌کوین رشد قیمتی خود را بیش از آنکه مدیون سیاست‌های اجرا شده بداند، مدیون اخبار مثبتی است که در این حوزه منتشر شده و بیشتر رشد قیمتی تا اینجا نتیجه اخبار بوده است. اما در صورت اجرای یک سیاست مناسب موثر بر این رمز ارز، چه تایید ETF بلک‌راک باشد و چه کاهش سیاست‌های انبساطی، بیت‌کوین موفق خواهد شد تا رشد قیمتی مناسبی را تجربه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان