عرضه خودروی برقی جدید مزدا در سال ۲۰۲۵

مزدا، خودروساز ژاپنی، بالاخره در سال ۲۰۲۵ یک خودروی برقی جدید عرضه می‌کند. این خبر برای طرفداران مزدا که می‌خواستند یک گزینه برقی از این برند داشته باشند، بسیار خوشحال کننده است.

عرضه خودروی برقی جدید مزدا در سال 2025

مزدا، خودروساز ژاپنی، بالاخره در سال 2025 یک خودروی برقی جدید عرضه می‌کند. این خبر برای طرفداران مزدا که می‌خواستند یک گزینه برقی از این برند داشته باشند، بسیار خوشحال کننده است.

به عنوان طرفدار مزدا، نمی‌توانم از نحوه مواجهه آن با لحظه کنونی ناامید نشوم. در حالی که سایر خودروسازان در حال ساخت کارخانه‌های باتری‌، اعلام خطوط تولید عظیم خودروهای برقی جدید و حتی تعیین تاریخ پایان برای احتراق داخلی هستند، برند “Zoom-Zoom” دقیقا یک پلاگین هیبریدی در خط تولید ایالات متحده خود ارائه می‌دهد و قیمت آن از حدود 50000 دلار شروع می‌شود.

منظورم را اشتباه نگیرید. من دقیقا می‌فهمم که چرا این اتفاق می‌افتد. مزدا یک خودروساز کوچک و عمدتا مستقل است و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که روی پیشرانه تمرکز کند. اما تا به امروز، هر وفادار به مزدا که می‌خواهد آلایندگی را کاهش دهد و شاید حتی از بنزین جدا شود، گزینه‌های بسیار محدودی داشته است.

به نظر می‌رسد این وضعیت در عرض چند سال تغییر کند. در انتهای پایینی گزارش جدید Automotive News امروز، تایید شده است که مزدا بالاخره قرار است یک خودروی برقی باتری‌دار را در سال 2025 عرضه کند. این خبر از سوی مدیر عامل مزدا آمریکای شمالی، تام دانلی، منتشر شده است، بنابراین به اندازه کافی رسمی است.

جزئیات اندک بود، اما دانلی تایید کرد که “یک خودرو موجود و احتمالا یک کراس اوور خواهد بود و گفت که بسته به تقاضای مصرف کنندگان، خودروهای برقی بیشتری اضافه خواهد شد.” کراس اوور برقی نیز می‌تواند به طور موثر جایگزین CX-5 شود که دارای همپوشانی محصول غیرمعمولی با CX-50 است.

در همین حال، مزدا به گسترش پلاگین‌ها در سراسر خط تولید خود ادامه خواهد داد.

دانلی گفت: “پلاگین هیبریدی فناوری مناسبی برای بازار امروز است، زیرا چالش‌های زیادی در زمینه زیرساخت و همه چیزهای دیگر وجود دارد.” ما متعهد به آینده‌ای برقی هستیم، اما برای کوتاه مدت، احساس می‌کنیم فناوری مناسبی داریم.”

و او البته کاملا اشتباه نمی‌کند. هیبریدها، چه پلاگین یا غیره، ابزاری بسیار مفید برای کاهش آلایندگی در حال حاضر هستند، به خصوص برای افرادی که ممکن است امکانات یا زیرساخت لازم برای جهش کامل به خودروهای برقی را نداشته باشند.

مشکل این است که مزدا به سختی خط تولید هیبریدی یا PHEV گسترده‌ای دارد. CX-90 PHEV وجود دارد که عالی است اما بزرگ و گران است و در خارج از کشور CX-60 Hybrid و Mazda 2 Hybrid کمی کوچکتر وجود دارد که دومی یک تویوتا یاریس با پوست جدید است. مزدا MX-30 EV تنها 100 مایل برد داشت و فقط در کالیفرنیا فروخته می‌شد و حدود پنج دقیقه قبل از لغو شدن در دسترس بود.

به وضوح، مزدا می‌خواهد با این خودروی برقی جدید که (امیدوارم) در دو سال آینده عرضه می‌شود، کارهای بیشتر و بهتری انجام دهد. این خبر خوبی برای هر کسی است که رویکرد برند ژاپنی را به دینامیک رانندگی، سبک و لوکس بودن مقرون به صرفه قدردانی می‌کند، اما همچنین ارزش چندانی برای موتورهای بنزینی نمی‌بیند و اوضاع برای شرکت در حال تغییر است.

پاییز گذشته، مزدا اعلام کرد که برای عرضه مجموعه‌ای از BEV‌های جدید از سال 2028 تا 2030 آماده می‌شود و حتی پیش‌بینی کرد که این خودروها بین 25 تا 40 درصد از کل حجم جهانی آن را تشکیل دهند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با شرکای فناوری جدید مختلف از جمله پاناسونیک برای باتری است و ارتباط نزدیکی با تویوتا و فناوری هیبریدی و BEV آتی خود دارد. شاید مهمتر از آن (به هر حال برای علاقه‌مندان)، ما ممکن است در نمایشگاه Mobility توکیو هفته آینده جزئیاتی در مورد یک MX-5 میاتا برقی دریافت کنیم.

اما همانطور که صنعت خودرو به طور فزاینده ای برقی می شود، مزدا در معرض خطر عقب ماندن قرار دارد – بسیار به ناراحتی علاقه‌مندان در همه جا. من صمیمانه امیدوارم که این اتفاق نیفتد و مزدا بتواند راهی برای تسریع این تحول پیدا کند، به خصوص در آمریکای شمالی، بزرگترین و مهمترین بازار خود. برخی از ما دوست داریم که “Zoom-Zoom” حتی در آینده‌ای برقی ادامه داشته باشد، حتی اگر زوم‌ها اساساً بی صدا باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان