برای ماندن در ورزشگاه آزادی زور کدام‌یک به دیگری می‌چربد؛ استقلال یا پرسپولیس؟!

متولیان ورزشگاه آزادی خواهان خارج شدن یکی از دو تیم پایتخت‌نشین از ورزشگاه آزادی هستند و این موضوع تبدیل به مناقشه جدیدی برای این دو تیم شده و حالا هیچ یک دوست ندارند آزادی را به دیگری واگذار کنند.استقلال و پرسپولیس به وضعیت چمن آزادی اعتراض دارند و در عین حاضر نیستند در ورزشگاهی به غیر از این ورزشگاه میزبان رقابت‌های آسیایی باشند.

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی شامگاه  گذشته (دوشنبه 2آبان‌ماه) پیش از بازی پرسپولیس و  استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که امکان میزبانی همزمان دو باشگاه تهرانی وجود ندارد و به دلیل تراکم بالای بازی‌ها، کیفیت زمین توانایی برگزاری متداوم مسابقات را ندارد. در صورت صعود پرسپولیس از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این تیم باید در کدام ورزشگاه مسابقات آسیایی را میزبانی کند؟ در حالی که بعیدبه نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر مکان بازی‌ها موافقت کند.

به گزارش ایسنا، باورنکردنی و البته خنده‌دار است که یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی چند دهه اخیر ایران و آسیا، یک زمین چمن مناسب برای میزبانی مسابقات فوتبال ندارد. این ورزشگاه در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر به دلیل فرسودگی سازه اصلی از جمله سکوهای تماشاگران، امکان میزبانی با تماشاگران را نداشت و در هفته‌های اخیر هم وضعیت چمن آن به حدی رسیده که تیم‌های میزبان در آن با مشکل مواجه هستند.

استقلال و پرسپولیس به وضعیت چمن اعتراض دارند و در مقابل هم حاضر نیستند در ورزشگاهی به غیر از این ورزشگاه میزبان باشند. شب گذشته از رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس سوال شد که آیا حاضر هستند خارج از تهران میزبانی کنند و او به طور قطعی اعلام کرد که اگر قرار باشد تیمی خارج از تهران میزبان باشد، آن تیم استقلال است و نه پرسپولیس! مدیرعامل پرسپولیس به صورت رسمی تایید کرد که آن‌ها نمی‌خواهند در این مورد با استقلال همکاری کنند.

 

وضعیت نامطلوب چمن این ورزشگاه به اندازه‌ای بوده که علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال پیشنهاد کرده بود این تیم مسابقاتش را در جزیره کیش میزبانی کند. این طرح با مخالفت حداکثری طرفداران و بازیکنان استقلال مواجه شد و عملا امکان میزبانی این تیم در شهرهای دیگر ممکن نیست: پس این گزینه مقابل دو باشگاه بزرگ پایتخت قرار دارد که باید در تهران میزبان باشند.

میزبانی در تهران همچنین نمی‌تواند در ورزشگاه‌هایی مانند تختی یا دستگردی باشد چراکه این ورزشگاه هم آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات فوتبال را ندارند. تنها گزینه باقی مانده ورزشگاه آزادی است که مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خبر داد قرار است چمن این ورزشگاه در اسفندماه زیر کشت برود و ترمیم شود.

برخلاف خواسته خطیر برای میزبانی در خارج از تهران، نکونام پس از برتری مقابل هوادار اعلام کرد که ورزشگاه آزادی کیفیت خیلی خوبی دارد: «کیفیت چمن ورزشگاه آزادی خیلی خوب بود. ما از بازی لذت بردیم. نگهداری خوبی از چمن شده بود. ما بیرون از شهر برویم، به نفع تیم‌های دیگر می‌شود. ورزشگاه در تهران به ما معرفی کنند، می‌رویم و بازی می‌کنیم. ما باید از میزبانی‌مان استفاده کنیم. فولاد و سپاهان و ذوب‌آهن ورزشگاه اختصاصی دارند و ما فقط برای بازی ورزشگاه آزادی را داریم. اگر این را هم از ما بگیرند، دستمان را باید بالا (به نشانه تسلیم شدن) ببریم.»

اینطورکه از اظهارات استقلالی‌ها برمی‌آید این باشگاه هم نمی‌پذیرد که در استان‌های همجوار پایتخت شاهد حضور تماشاگرانش باشد. همین تصمیم یعنی در لیگ برتر دوباره شاهد یک کشمکش و چالش جدی بین دو باشگاه تهرانی خواهیم بود.

این دو باشگاه هیچگونه دخالتی در این وضعیت ندارند و ناخواسته وارد این چالش شده‌اند. چالش اصلی از سوی مسئولان درگیر تجهیز ورزشگاه آزادی ایجاد شده است که به جای برنامه‌ریزی درست و مدون پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال، اکنون در میانه کوران رقابت‌ها تصمیم دارند چمن ورزشگاه را زیر کشت ببرند!

مشخصا در روزهای آینده شاهد اخبار و اظهارنظرات متفاوت‌تری نسبت به امکان میزبانی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستیم. این فرضیه وجود دارد که مانند اقداماتی که اخیرا برای نگهداری چمن ورزشگاه انجام شده، زمین شماره یک آزادی کج‌دار و مریز تا لیگ بیست و سوم میزبان مسابقات باشد و سپس درمورد آن تصمیم جدی گرفته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان