رکود معاملات در بازار مسکن ادامه دارد

شماره روزنامه: ۵۸۵۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۸/۴ ...

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، جست‌‌‌وجوگران بازار مسکن این روزها کم‌‌‌تعداد هستند و این تعداد اندک هم انگیزه زیادی برای معامله ندارند؛ بلکه بیشتر ترجیح می‌دهند وقت زیادی را صرف جست‌‌‌وجو کرده و یک فایل فوق‌‌‌العاده قیمت‌‌‌مناسب را که از ناحیه یک فروشنده پول‌‌‌لازم عرضه شده است بیابند و آن را خریداری کنند. به این ترتیب ممکن است خانه‌‌‌هایی که در ظاهر بی‌‌‌عیب و نقص محسوب می‌‌‌شوند و از نظر نور، نقشه، امکانات و... ایده‌‌‌آل هستند نیز تنها به خاطر اینکه مالک حاضر به ارائه تخفیف روی قیمت نهایی نیست، از نگاه متقاضیان مسکن مطلوب به نظر نرسد.

برخی از واسطه‌‌‌های ملکی فعال در بازار مسکن شهر تهران می‌‌‌گویند تلاش برای راضی کردن متقاضیان مسکن به معامله اغلب بی‌‌‌فایده است و آنها تا مطمئن نشوند که پایین‌‌‌ترین قیمت ممکن برای یک فایل پیشنهاد شده است، پای کار نمی‌‌‌آیند.

بررسی فایل‌‌‌های فروش عرضه‌شده به بازار مسکن نیز از رسوب بلندمدت برخی از آگهی‌‌‌های ملکی به‌ویژه در سه منطقه اول پایتخت که بالاترین سطوح قیمت مسکن را دارند، حکایت دارد. در مناطق 1 تا 3 برخی از فروشنده‌‌‌ها تمام فصل تابستان را منتظر فروش واحد خود بوده و به نتیجه نرسیده‌‌‌اند و این انتظار هنوز به سر نرسیده است؛ ضمن اینکه با ورود به پاییز میزان مراجعه به واسطه‌‌‌ها کمتر هم شده و بسیاری از فروشنده‌‌‌ها امید چندانی به انجام معامله در این فصل ندارند.

Untitled-1 copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان