سردار جلالی : مقابله با اسرائیل تکلیف همه مسلمانان است/ دارای مجهزترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه هستیم

سردار جلالی خاطرنشان کرد: امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می‌دهیم و سازمان بین‌المللی منع گسترش سلاح شیمیایی این وظیفه را به عهده ایران گذاشته است. در حوزه زیستی نیازمند تقویت زیرساختی بودیم که با همت این دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح ۳ و مجهز ترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما اگر نتوانیم رژیم صهیونیستی را در این صحنه مدیریت و کنترل کنیم، این رژیم خباثت‌آمیز در جاهای دیگر نیز دشمنی خود را با مسلمانان دنیا ادامه خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا سردار غلامرضا جلالی، در سخنانی پیش از نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به این‌که «درگیر یک جنگ نسل‌کشی در غزه هستیم» ادامه داد: رژیم صهیونیستی با هدایت و دخالت مستقیم آمریکایی‌ها مردم مظلوم غزه را زیر بمب‌باران‌های شدید آشکارا به شهادت می‌رساند و این اقدامش را بدون خجالت رسما در برابر چشم جهانیان و افکار عمومی انجام می‌دهد.
 
وی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی غده‌ای چرکین و سرطانی است و اصل وجودش غیرقانونی و خباثت‌آمیز است» افزود: فلسفه وجود رژیم صهیونیستی جنگ و درگیری با مسلمانان است؛ بنابراین مساله فلسطین اول یک مساله انسانی است، بعد یک مساله اسلامی است و بعد یک مساله ایرانی است.
 
وی تاکید کرد: باید به مساله فلسطین به عنوان یک مساله ایرانی - اسلامی - انسانی نگاه کرد و به ملاحظات مربوط به آن توجه داشت؛ این رژیم در اهدافش ، نگاهش به همه سرزمین اسلامی است، اگر امروز قدرت ندارد و نمی‌تواند بحث دیگری است؛ بنابراین مقابله با رژیم صهیونیستی تکلیفی برای همه مسلمانان است و باید در موضوعات مختلف آن را دنبال کنند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم رژیم صهیونیستی را در این صحنه مدیریت و کنترل کنیم، این رژیم خباثت‌آمیز در جاهای دیگر نیز دشمنی خود را با مسلمانان دنیا ادامه خواهد داد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این‌که «در غزه یک جنگ ترکیبی در حال رخ دادن است»، بیان کرد: در بعد اول یک جنگ نظامی برای شکست ابهت نظامی اسرائیل مطرح است. اسرائیلی‌ها معتقد بودند قادر هستند  همه ارتش‌های عربی را شکست دهند وقادر به حملات پیش دستانه هستند. از سوی دیگر آن‌ها ادعای ابر قدرتی اطلاعاتی داشتند و می‌گفتند می‌توانند هر نوع نفوذی را خنثی کنند و مدعی بازدارندگی اطلاعاتی و عملیاتی بودند اما در طوفان الاقصی ضربه‌ای خوردند که قابل ترمیم نیست. عرصه دوم عرصه افکار عمومی است. رژیم صهیونیستی و جناح غرب در برابر جامعه مسلمین صف بندی کرده‌اند و همه رسانه‌های آن‌ها همت خود را بکار بسته‌اند تا صدای مظلومیت مردم غزه به جایی نرسد.
 
وی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام روزانه 850 هزار پیام درباره غزه را فیلتر می‌کند و همه همت خود را برای بستن صفحات حماس بکار بسته‌ است؛ لذا یک جنگ تمام عیار در افکار عمومی ایجاد شده است و آن‌ها می خواهند بگویند فلسطین هایی که برای دفاع از سرزمین خود می جنگند، تروریست هستند. آن‌ها حق دفاع مشروع را به اسرائیل می‌دهند. مقامات غربی به اسرائیل می‌روند تا از این رژیم حمایت کنند.آن‌ها دنبال این هستند تا بگویند تروریست ها به اسرائیل حمله کرده‌اند و از همه فناوری ها برای خلق دروغ استفاده می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم این تکنیک در صحنه غزه تکرار می‌شود و به اندازه‌ای دروغ‌ها وقیحانه است که می‌گویند بیمارستان المعمدانی را خود فلسطینی‌ها بمباران کردند. ما هم در سال گذشته در یک تجربه میدانی شاهد این نوع عملیات روانی بودیم. همه رسانه‌های جهان اسلام تکلیف دارند تا در دفاع از حقانیت مردم غزه به میدان بیایند و فعالیت کنند. کسانی که دم از حقوق بشر حرف می زنند، کشته شدن هفت هزار نفر را نمی بینند واین جنایت را بزک می‌کنند. 
 
جلالی یادآور شد: سال 82 فرمانده کل قوا به این تشخیص رسیدند که نیاز به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد تا آمادگی‌های لازم برای هماهنگی بخش‌های نظامی و غیر نظامی برای مدیریت بحران‌ها بوجود آید.در پدافند غیر عامل اقداماتی بدون استفاده از سلاح برای ارتقای تاب آوری ملی در مقابل تهدیدات ایجاد شده تا از زیرساخت‌های کشور بتوان حفاظت کرد.
 
وی با اشاره به این‌که «در جنگ‌های اخیر شاهد هستیم زیر ساخت‌های کشورها هدف حملات نظامی قرار می‌گیرد»، تصریح کرد: بنابراین وقتی زیرساخت‌های کشور مورد حمله باشد باید  تداوم کارکردهای زیرساخت‌ها را حفظ کرد؛ لذا انتظار از دولت و حکومت این است که تمام زیر ساخت‌ها در زمان بحران کارکرد خود را حفظ کنند و این وظیفه اصلی پدافند غیرعامل است. در حوزه حفاظت از زیرساخت‌ها  مصون‌سازی ساختارهای زیربنایی کشور را در ستور کار داریم و تلاش کردیم برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را تصویب کنیم تا بتوانیم یک برنامه ملی دفاع از زیرساخت‌ها را داشته باشیم. در این راستا برنامه 30 استان تکمیل و  ابلاغ شده است.
 
وی با اشاره به این‌که «در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بوده‌ایم»، بیان کرد: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات 10 حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم. در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان 300 محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم. امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می‌دهیم و سازمان بین‌المللی منع گسترش سلاح شیمیایی این وظیفه را به عهده ایران گذاشته است. در حوزه زیستی نیازمند تقویت زیرساختی بودیم که با همت این دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح 3 و مجهز ترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال این توفیق را به ما دهد تا بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در حوزه پدافند غیرعامل که تضمین تداوم کارکردها و اعتماد مردم به کارکردها و ایجاد رفاه و آسایش و امنیت برای مردم در برابر تهدیدها است دست پیدا کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان