دختر مهتاب؛ داستانی فانتزی مناسب بزرگسالان

اگر می‌خواهید برای مدتی از دنیای واقعی فاصله بگیرید و کمی به ذهنتان استراحت بدهید، مطالعۀ کتاب‌های فانتزی را به شما پیشنها می‌کنیم. جادو عنصر اصلی داستان‌های فانتزی است؛ نویسنده با خلق دنیایی جادویی و با کمک جادوگرها، الهه‌ها، اژدهایان و دیگر موجودات جادویی داستان خود را پیش می‌برد و دنیایی مملو از هیجان و غافلگیری را برای خواننده خلق می‌کند.

دختر مهتاب؛ داستانی فانتزی مناسب بزرگسالان

اگر می‌خواهید برای مدتی از دنیای واقعی فاصله بگیرید و کمی به ذهنتان استراحت بدهید، مطالعۀ کتاب‌های فانتزی را به شما پیشنها می‌کنیم. جادو عنصر اصلی داستان‌های فانتزی است؛ نویسنده با خلق دنیایی جادویی و با کمک جادوگرها، الهه‌ها، اژدهایان و دیگر موجودات جادویی داستان خود را پیش می‌برد و دنیایی مملو از هیجان و غافلگیری را برای خواننده خلق می‌کند.

معمولاً تصویر می‌شود که داستان‌های فانتزی مناسب نوجوانان است اما این تفکر اشتباه است. بزرگسالان هم به همان اندازه جذب جادوی داستان‌های فانتزی می‌شوند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ارباب حلقه‌ها و بازی تاج و تخت (نغمۀ آتش و یخ) دو نمونۀ بسیار موفق از داستان‌های فانتزی برای بزرگسالان است.

کتاب دختر مهتاب یکی دیگر از فانتزی‌های مناسب نوجوانان و بزرگسالان است. سال گذشته سو لین تن، نویسندۀ مالزیایی با خلق داستان فانتزی دختر مهتاب به شهرت رسید. لین تن این داستان را با الهام از داستان‌های اساطیر چینی و افسانهٔ الههٔ ماه نوشت. این کتاب که اولین رمان نویسنده بود، در سال 2022 جایزهٔ بهترین کتاب فانتزی سال را از آنِ خود کرد. دختر مهتاب پس از انتشار به 16 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتابِ یواِس‌اِی تودی و ساندی تایمز شد و قلب بسیاری از فانتزی‌خوان‌ها را ربود.

موجودات تخیلی کتاب دختر مهتاب

دختر مهتاب؛ داستانی عاشقانه و فانتزی

شخصیت اصلیِ کتاب «دختر مهتاب» دختری به نام شینگ‌یِن است که بر روی ماه با مادرش زندگی می‌کند. آن‌ها زندگی‌ای آرام دارند و شینگ‌یِن همان‌جا به دنیا آمده و بزرگ شده است. او نمی‌داند پدرش کیست و به تنهایی عادت کرده، غافل از این‌که مادرش او را از چشم امپراتور مخوف افلاک پنهان کرده است. شینگ نمی‌داند که امپراتور مادرش را به دلیل دزدیدن اکسیر جاودانگی تبعید کرده‌ است.

«افسانه‌های بسیاری دربارهٔ مادرم وجود دارد. در بعضی از آن‌ها او به شوهر فانی خود خیانت می‌کند و اکسیر جاودانگی را می‌دزدد تا تبدیل به الهه شود. در برخی دیگر، مادرم قربانی بی‌گناهی است که برای نجات اکسیر از چنگ دزدان ناچار به قورت‌دادن آن می‌شود. مهم نیست کدام‌یک از این افسانه‌ها را باور کنید، مهم این است که چانگ‌ئو، مادرم، نامیرا شد و حالا من هم نامیرا هستم.»

شینگ‌یِن نمی‌داند که قدرت جادویی مادرش را به ارث برده است و وقتی به‌طور اتفاقی از جادویش استفاده می‌کند، امپراتور افلاک متوجهٔ حضور او می‌شود و شینگ مجبور می‌شود مادرش را تنها بگذارد و از خانه فرار کند. او عزمش را جزم می‌کند که هرطور شده برگردد و مادرش را نجات بدهد. او تنها، ناتوان و ترسیده و غافل از توانایی‌های خود، راهی امپراتوری افلاک می‌شود؛ سرزمینی پُر از شگفتی و اسرار.

«شب بدون نور فانوس‌ها چه وهم‌آلود بود. تا همین امروز صبح اصلاً نمی‌دانستم ترس چیست و حالا داشتم از ترس پس می‌افتادم. خوشبختانه کپهٔ نم‌دار ابر زیر پاهایم سفت و محکم بود، انگار که روی زمین باشم؛ با اینکه از همه طرف باد به‌‌شدت می‌وزید. تا دریای جنوب که آن‌سوی امپراتوری افلاک و جنگل‌های خرم پادشاهی ققنوس قرار گرفته راه زیادی بود.»

شینگ‌یِن به سرزمین افلاک می‌رسد و با پنهان‌کردن هویت خود از فرصت استفاده می‌کند و در کنار پسر امپراتور جادو و تیراندازی را می‌آموزد و حتی در این میان رابطه‌ای بین او و پسر امپراتور شکل‌ می‌گیرد.

«پسر اخلاق عجیبی داشت، رفتارش گاهی آزاردهنده بود و در عین‌حال مؤدبانه و مهربان، و من برای اینکه کمکم کرده بود از او سپاسگزار بودم. البته که هنوز در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کردم، اما روحم با اینکه زخم بود شکسته نبود. شاید فقط لازم بود یک نفر دوباره به چشم یک آدم واقعی نگاهم کند؛ یک نفر به من نگاه کند و خودم را ببیند.»

شینگین که حالا بر خود مسلط‌تر شده، برای نجات مادرش وارد یک ماجراجویی خطرناک می‌شود و مجبور می‌شود با موجودات افسانه‌ای خطرناک و شریر در سراسر زمین و آسمان مبارزه کند. تا این‌که جادوئی ممنوعه امپراتوری افلاک را تهدید می‌کند و شینگ‌یِن مجبور می‌شود ملکهٔ افلاک را به چالش بکشد و معاملهٔ خطرناکی انجام دهد. او ممکن است مجبور شود از تمام رؤیاها و آرزوهایش دست بکشد یا شاید هم باعث شود امپراتوری افلاک در هرج‌ومرج فرو برود.

«دختر مهتاب اولین کتاب سو لین تن است و به‌طرز خیره‌کننده‌ای زیبا نوشته شده. شخصیت اصلی آن زنی با قدرت، خرد و شجاعت است که می‌توان او را الگو قرار داد. متن داستان ترکیبی عاشقانه و فانتزی دارد.» آمازون

«سو لین تن اولین رمانش را نفس‌گیر نوشته است و در آن خوانندگان را به ماه می‌برد و برمی‌گرداند. یادم نمی‌آید آخرین باری که کتابی مرا به این اندازه شگفت‌زده و هیجان‌زده کرد، کِی بود. دختر مهتاب رمانی حماسی، عاشقانه و جذاب است. من عاشق این کتاب هستم.» استفانی گاربر، نویسندهٔ مجموعهٔ فانتزی کاراول

چرا باید این رمان را خواند؟

کتاب دختر مهتاب بهترین کتاب فانتزی گودریدز در سال 2022 شد. قهرمان آن دختری با شخصیتی جذاب، متعادل و شجاع است اما از کامل بودن فاصلهٔ زیادی دارد و عزم او تحسین شما را برمی‌انگیزد. او گاهی اوقات با خودخواهی یا کوته‌بینی خود را به دردسر می‌اندازد، در واقع او به این فکر نمی‌کند که کارهایش ممکن است چه تأثیری بر اطرافیانش بگذارد اما در نهایت دنیای خود و اطرافیانش را تغییر می‌دهد.

نشر کتاب مجازی کتاب دختر مهتاب را با ترجمهٔ پگاه خدادادی منتشر کرده است، ترجمه‌ای که شما را به دنیای فانتزی کتاب می‌کشاند و در آن می‌توانید در مسیری جادویی و رؤیایی پر از گل‌های چند رنگ قدم بزنید، بین زمین و آسمان پرواز کنید و همراه با قهرمان داستان سختی‌ها و شیرینی‌های دنیایی جادویی را تجربه کنید.

دربارۀ نویسندۀ داستان دختر مهتاب

 سو لین تن در مالزی به دنیا آمد و در لندن و فرانسه تحصیل کرد و سپس با خانواده‌اش به هنگ‌کنگ نقل مکان کرد. عشق او به داستان‌های اسطوره‌ای با هدیه‌ای از طرف پدرش آغاز شد. پدرش به او یک کتاب فانتزی و اسطوره‌ای هدیه داد و او عاشق داستان‌های اسطوره‌ای و فانتزی شد و بیشتر دوران کودکی‌اش را در این جهان‌های جادویی سپری کرد تا در نهایت با الهام از یک افسانهٔ چینی قدیمی و شخصیت‌ها، قلمروها و موجودات اسطوره‌ای آسیایی توانست دنیای جادویی خودش را خلق کند.

برای مطالعه بیشتر درباره دیگر کتاب‌های ژانر فانتزی و خرید کتاب به سایت فروشگاه کتاب آنلاین 30بوک، بزرگترین کتابفروشی آنلاین کشور مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان