فاز بازار ارز تغییر کرد

تخلیه فشار قیمتی دلار

شماره روزنامه: ۵۸۶۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۸/۸ ...

6 copy

تحلیلگران بر این باورند که فشار نهاد بازارساز نیز در کنار افت سطح ریسک‌های سیاسی از جمله عوامل تاثیرگذار بر روند کاهشی جدید دلار است. به عقیده این افراد با توجه به وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور، بازار‌ساز در صورت نیاز می‌تواند با تقویت بخش عرضه در بازار، نوسانات ارزی را کنترل کند. روز گذشته نیز قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات غیر‌رسمی با فاصله گرفتن از کانال 52 هزار تومانی و حدود 650 تومان کاهش نسبت به نرخ روز قبل در رقم 51 هزار و 200تومان به فروش رسید.

همزمان با افت قیمت دلار، سکه طلا نیز نوسانات کاهشی را تجربه کرد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار دیروز 530 هزار تومان افت قیمت را ثبت کرد و در رقم 29 میلیون و 450 هزار تومان به فروش رسید.

 افت تب و تاب در بازار

دیروز یکشنبه 7 آبان روند نرخ ارز‌های شاخص در بازار تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز شنبه برای ساعاتی در کانال 52 هزار تومانی معامله شده بود، در صبح روز گذشته فعالیت خود را با 350 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ نقدی روز شنبه در رقم 51 هزار و 500تومان آغاز کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود، شیب روند کاهشی دلار تندتر شد و نرخ این ارز به پله‌های ابتدایی کانال 51 رسید. در نهایت نیز با حدود 650 تومان کاهش نسبت به نرخ پیشین در سطح قیمتی 51هزار و 200 تومان ثبت شد. علاوه بر دلار، قیمت یورو و پوند نیز در بازار روز گذشته کاهشی ثبت شد. هر برگ یورو در عصر روز گذشته نسبت به نرخ پیشین خود 540تومان ارزان‌تر در رقم 54 هزار و420 تومان معامله شد. پوند نیز در بازار دیروز 650 تومان افت قیمت را تجربه کرد و در نرخ 62 هزار و 400 تومانی ثبت شد. کارشناسان بر این باورند که سخنان وزیر امور خارجه کشور در روز شنبه عامل افت فشار در بازار است. با تشدید درگیری‌های نظامی در منطقه گمانه‌هایی از گسترش جنگ و حضور ایران در آن مطرح شد. اما حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه روز شنبه در یک مصاحبه خبری ضمن اعلام عدم تمایل ایران نسبت به گسترش جنگ، ادعای حضور غیر‌رسمی در این درگیری‌ها را نیز تکذیب کرد.

در نتیجه بازار نیز در واکنش به این سخنان از حالت فشار تقاضا خارج شد. همزمان با افت نرخ‌ها در بازار دلار، بازار سکه و طلا نیز شاهد روند‌های کاهشی بود. علاوه بر افت 540 هزار تومانی سکه طرح جدید در بازار روز یکشنبه، نیم و ربع سکه طلا نیز مشترکا 200هزار تومان افت داشته و در ارقام 15میلیون و 600 هزار تومان و 10میلیون و 600 هزار تومان معامله شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان