پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به آمریکا: شما هم بس کنید

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به اظهارات اخیر بایدن و هریس خطاب به ایران که تاکید کرده‌اند که ایران بس کند، گفت: من نیز خطاب به آنها می‌گویم بس کنید .

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که حدود 24 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد، گفت: در این حملات ، صهیونیست‌ها از تمامی خطوط قرمز عبور کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری این هفته خود با بیان این که در حملات رژیم صهیونیستی تاکنون 8000 نفر از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، گفت: از این تعداد بیش از  3000 نفر آنها از کودکان بوده‌اند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: داستان جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم اما مقتدر فلسطین داستان دیروز و امروز نیست و رنج 75 ساله‌ای است که به مردم فلسطین تحمیل شده است.
 
کنعانی همچنین با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در ارتباط با فلسطین گفت: سخنرانی ایشان کاملا حقوقی، مستدل و مبتنی بر اصول شناخته شده بود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست مطبوعاتی ادامه داد: ما تاکید داریم که در مورد آنچه که در غزه در حال رخ دادن است باید تحقیق شود. باید در مورد جنایت‌ها و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه یک کمیته حقوقی بین‌الملل تشکیل شود و این کمیته، این جنایت‌ها را به سازمان ملل گزارش کند و جنایتکاران را به محاکم بین‌المللی بکشاند.
 
کنعانی با اشاره به وضعیت فجیع انسانی غزه و محاصره کامل این منطقه توسط رژیم صهیونسیتی گفت: تا این لحظه شرایط در مرز رفح به گونه‌ای است که امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به راحتی امکان‌پذیر نیست و صهیونیست‌ها تمام درخواست‌های منطقه‌ای و کشورهای اسلامی برای گشایش بی قید و شرط را رفح رد کرده‌اند.
 
وی افزود: تاکنون میزان کمکی که به دست  مردم غزه رسیده است، بسیار کم بوده و کمتر از 100 کامیون توانسته از این مرز عبور کند. بسیاری از کمک‌ها در مصر  دپو شده است و امکان ارسال کمک‌ها مهیا نشده است.
 
کنعانی افزود: مقامات کشورهای مختلف برای ارسال کمک به غزه در تماس با مقامات مصری هستند و هر لحظه که امکان ارسال کمک‌ها فراهم شود ، ایران آمادگی دارد که کمک‌های خود را در سریعترین زمان ممکن به مصر ارسال کند تا این کمک‌ها به دست مردم غزه برسد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد ادامه ادعاهای مقامات غربی و آمریکا علیه ایران مبنی بر این که ایران در عملیات طوفان الاقصی جریان مقاومت فلسطین نقش داشته است و آنها به دستور ایران این کار را انجام داده‌اند در حالی که ایران بارها اعلام کرده است که این عملیات توسط جریان مقاومت فلسطین طراحی و اجرا شده است و تهران به جریان مقاومت و حماس دستوری نمی‌دهد و اظهارات اخیر بایدن و هریس خطاب به ایران که تاکید کرده‌اند که ایران بس کند، گفت: من نیز خطاب به آنها می‌گویم بس کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان