اولتیماتوم مالیاتی به ۱۵۰ هزار مالک خودروی لوکس/ محدودیت‌ نقل و انتقال خودروهای لوکس فراری از مالیات

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی، «شاهین مستوفی» با بیان تکالیفی که در قانون بودجه به عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده گفت: بر اساس قانون باید، نسبت به مطالبه مالیات از املاک لوکس و گرانقیمت با ارزش بالای 20 میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس با ارزش سه میلیارد تومان، اقدام به محاسبه و مطالبه مالیات صورت گیرد.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال 1402 با دریافت اطلاعات بالغ بر 151 هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات از مالکین خودروهای لوکس و گرانقیمت مطالبه کرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه‌های لوکس و گرانقیمت گفت: با تکلیفی که برای سازمان امور مالیاتی مشخص شده، از مالکان واحدهای مسکونی گرانقیمتی که بیش از 10 سال در ملکشان ساکن هستند، مالیاتی مطالبه نمی‌شود.

وی بابیان اینکه متاسفانه اطلاعات مالکان خانه‌های لوکس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته گفت: به همین دلیل نتوانسته‌ایم برای سال 1402 مطالبه مالیاتی داشته باشیم، اما در سال 1400، بالغ بر 40 هزار واحد مسکونی لوکس و گرانقیمت شناسایی شده که نسبت به مطالبه یک و یک دهم همت از مالکان این واحدها مطالبه شد.

مستوفی گفت: به مالکان خودرو و خانه‌های لوکس و گرانقیمتی که مالیاتشان را پرداخت نکرده‌اند، اعلام کرده‌ایم که در صورت عدم پرداخت، با محدودیت‌هایی در نقل و انتقال موجه می‌شوند.

وی با اشاره دریافت 800 میلیارد تومان مالیات از مالکان 67 هزار خودرو لوکس در سال گذشته گفت:در بحث خانه‌های لوکس و گرانقیمت نیز درحال بررسی اعتراض مودیان در هیئت حل اختلاف مالیاتی هستیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: درسال 1400 قانون چند خودوریی وجود داشت، اما در قانون بودجه 1041 و 1402، مالیات هر خودرو به صورت مجزا بررسی می‌شود.

وی همچنین گفت: مالکان خوردهای لوکس تا بهمن ماه امسال فرصت پرداخت مالیاتشان را دارند و بعد از پایان این مهلت قانونی، برگه مطالبه بصورت پیامکی والکترونیکی صادر و ابلاغ می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان