آمریکا یک بمب هسته‌ای ۲۴ برابر قدرتمندتر از بمب هیروشیما می‌سازد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده قصد دارد نسخه جدیدی از بمب هسته‌ای B۶۱ را که قدرت تخریبی آن ۲۴ برابر بمب پرتاب‌شده در هیروشیما است بسازد.

آمریکا قصد ساخت یک بمب هسته‌ای جدید با 24 برابر قدرت تخریب بمب پرتاب‌شده بر هیروشیما را دارد.
 
به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده قصد دارد نسخه جدیدی از بمب هسته‌ای B61 را که قدرت تخریبی آن 24 برابر بمب پرتاب‌شده در هیروشیما است بسازد.
 
طبق گزارش راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی روز جمعه گفت که به دنبال دریافت مجوز و بودجه از کنگره برای ساخت این بمب است.
 
در گزاره‌برگی که به همراه این بیانیه منتشر شده آمده است این بمب که B-61-13 نام دارد قدرت انفجاری معادل بمب B61-7 خواهد داشت و قرار است جایگزین این بمب شود.
 
بمب B61-7 دارای قدرت انفجاری حداکثر معادل 360 کیلوتن است که باعث می‌شود این بمب 24 برابر قدرتمندتر از بمب «پسر کوچک» باشد. پسر کوچک بمب 15 کیلوتنی بود که هیروشیما را با خاک یکسان کرد.
 
بمب B61-7 قدرتمندترین بمب هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای آمریکا نیست. قدرتمندترین بمب آمریکا B83 است که قدرت انفجار آن 1.2 مگاتن تی‌ان‌تی است.
 
با وجود این، قدرتمندترین بمب هسته‌ای که تا به حال آزمایش شده توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است. این بمب که در سال 1961 منفجر شد قدرت انفجاری معادل 58 مگاتن داشت که معادل 1500 بمب هیروشیما است.
 
جان پلامپ، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌های فضایی گفت: «اعلانیه امروز نشان‌دهنده تغییر در فضای امنیتی و افزایش تهدیدها از دشمنان بالقوه است.»
 
بیانیه وزارت دفاع آمریکا کمتر از دو هفته بعد از انجام یک انفجار زیر زمینی در سایت آزمایش هسته‌ای آمریکا در نوادا صادر شده است. این آزمایش اولین انفجار اتمی آمریکا از اوایل دهه 1990 بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان