وبلاگ مشرق

توانمندی لجستیک حماس و جهاد به روایت سرلشکر باقری/ روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از معیشت مردم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: همواره یکی از سفارشات ایشان در دیدار با مسئولان عالیرتبه کشور، سفارش نسبت به رفع مشکلات مرتبط با معیشت و گرفتاری‌های مردم است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توانمندی لجستیک حماس و جهاد اسلامی به روایت سرلشکر باقری

توانمندی لجستیک حماس و جهاد به روایت سرلشکر باقری/ روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از معیشت مردم

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، طی سخنانی در همایش ملی پدافند غیر عامل با بیان این‌که "فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است" گفت: از دلایل پایداری مقاومت رزمندگان فلسطینی توجه به پدافند غیر عامل است. در همین بخش شمالی غزه گزارش رزمندگان فلسطینی این است که بیش از 400 کیلومتر تونل احداث کرده‌اند که بعضاً خودرو و موتورسیکلت از آن عبور می‌کند. یک سر تونل‌ها در پشت حصارها و نیروهای صهیونیست است و یک سر آن در نوار غزه.

به گزارش ایسنا، وی افزود: صهیونیست‌ها هم میدان را از دست داده‌اند و هم افکار عمومی جهان را و اگر منطقی عمل کنند باید زودتر آتش‌بس را بپذیرند و با مذاکره، مدتی مهلت بگیرند.

سرلشکر باقری گفت: آن ارتش پولادین و آن امنیت بی‌نظیر و قدرت و شوکت صهیونیست‌ها در 15 مهر فرو ریخت و نشان داد سرزمین غصب‌شده فلسطین جایی برای مهاجران و توسعه زیرساختش نیست. اسرائیل پشتوانه‌ای برای تکیه دادن حکومتهای غیر مردمی در منطقه نخواهد بود.[1]

*اطلاعات ارائه شده از سوی سرلشکر باقری درباره توانمندی لجستیک و تدارکات نظامی حماس به وضوح اثبات می‌کند که اگر عملیات‌های آفند و پدافند حماس و جهاد اسلامی با تدبیر و خردمندی طراحی شود؛ اسرائیل هرگز حریف درخوری برای مقاومت فلسطین نخواهد بود.

این تونل‌ها که ناگفته پیداست خلل و فرج بسیاری دارند و صهیونیست‌ها نیز هرگز قادر به کور کردن تمام آنها نیستند؛ یک امکان بزرگ، تأثیرگذار و فوری در اختیار مقاومت قرار می‌دهد و آن امکان انجام "عملیات‌های استشهادی انفرادی علیه اسرائیل در داخل و خارج از غزه" است.

امکانی که می‌تواند ابزار تعیین‌کننده بازی را در هر لحظه‌ای در اختیار حماس و جهاد اسلامی قرار دهد و شرایط ارضی را برای صهیونیست‌ها؛ از عمق تا پیرامون تبدیل به جهنم کند.

نسخه "عملیات‌های استشهادی انفرادی" که پیش از این توسط حزب‌ا... لبنان نیز تست شده است؛ همچنین قابلیت جلوگیری کامل ندارد و از طرفی بار روانی سنگینی را به دشمن اعمال می‌کند.

به نظر می‌رسد اکنون که اسرائیل مشغول وحشیگری در غزه است؛ وقت آن فرا رسیده که مقاومت حماس و جهاد اسلامی با به‌کارگیری درایت نظامی و اسلامی؛ از نسخه کارای عملیات‌های استشهادی انفرادی علیه اسرائیل استفاده کنند و صهیونیست‌ها را مجبور به انقیاد از خواسته‌های خود سازند.

***

روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از معیشت مردم

توانمندی لجستیک حماس و جهاد به روایت سرلشکر باقری/ روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از معیشت مردم

آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مسائل معیشتی مانند غبار مانع از دیده شدن اقدامات دولت شده و اینکه ایشان چه توصیه‌هایی به مسئولان درباره رفع مشکلات معیشتی مردم داشته و دارند، گفت: همواره یکی از سفارشات ایشان در دیدار با مسئولان عالیرتبه کشور، سفارش نسبت به رفع مشکلات مرتبط با معیشت و گرفتاری‌های مردم است.

رییس دفتر رهبر انقلاب ادامه داد: از مهمترین موضوعات اقتصادی برای ایشان، مسائل معیشت مردم است. در حال حاضر در کشور افرادی داریم که واقعا نیازمند هستند و این افراد کم نیستند و زیادند.

وی گفت: همین افراد نیازمند دست از یاری و فداکاری برنمی‌دارند و این فداکاری‌ها را ما می‌بینیم و همیشه یکی از توصیه‌های حضرت آقا در دیدار با مسئولان درجه یک کشور، توجه به معیشت این مردم و رفع مشکلات معیشتی آنهاست.[2]

*رهبر معظم انقلاب، در دیدار اخیر خود با هیئت دولت، ضمن تعریف و تمجید اما به استیصال مردم از مشکلات اقتصادی هم اشاره و تصریح کردند که این استیصال موجب می‌شود اقدامات دولت دیده نشود.[3]

انتظار این است دولت به این بیانات ناصحانه توجه جدی داشته باشد و اقدامات درخوری انجام دهد و از اظهاراتی نظیر اینکه "اگر هم مردم رشد اقتصادی را لمس نمی‌کنند به دلیل مشکلات اقتصادی دولت قبلی است!" پرهیز کنند و به بلای "مقصر دولت قبل است" گرفتار نشوند.

بدیهیست که این روش و منش به هیچ‌وجه پاسخ مناسبی به دلسوزی پدرانه رهبر انقلاب نیست.

***

پاسخ هوشمندانه آیت‌الله مکارم به استاندار قم

توانمندی لجستیک حماس و جهاد به روایت سرلشکر باقری/ روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از معیشت مردم

آیت‌ا... مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با سیدمحمد آقامیری، استاندار قم گفته است: مردم نسبت به اینکه دربارۀ سفره‌شان گامی برداشته شده یا خیر؟ از دولتمردان انتظار دارند. اگر قیمت مایحتاج ضروری و اقلام خوراکی مردم، کاهشی باشد مردم راضی می‌شوند. اما اگر افزایشی باشد، مثل زمزمۀ گرانی نان؛ در این صورت حرکت معکوس شده است.

به گزارش رسا، وی در پاسخِ استاندار که "ما طبق خواست شما و دیگر مراجع عمل می کنیم" نیز گفت: خواست ما، خواست مردم است. خواست مردم هم این است که در زندگی‌شان تغییری حاصل شود.[4]

*ما قضاوت درباره این گفتگو بین یک مرجع تقلید و یک مقام دولتی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

***

1_ isna.ir/xdPS93

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1412290

3_ https://khl.ink/f/53710

4_ https://rasanews.ir/0037k3

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان