به گزارش خبرگزاری مهر، علیاصغر عمیدیان در این باره گفت: ارزیابی، رتبهبندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزههای ثابت و سیار برای هفتمین سال پیاپی توسط سازمان با مشارکت حداکثری اپراتورها و با تاکید بر معیارهای افزایش رضایت مشترکین، تعامل با رگولاتوری، ایجاد فضای رقابتی سالم، قانونمداری، رعایت الزامات پروانهای و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال 95 انجام پذیرفته است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ضمن تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامهریزی سازمان برای بهبود ارتقای سطح اپراتورها افزود: این ارزیابی بر اساس شش معیار متشکل از سه معیار توانمندساز (برنامه ریزی قانون مدار، فرایندهای سازمانی و بستر سازی ارتقای کیفیت سرویس) و سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکردی) و 21 زیر شاخص شکل گرفته است و در مجموع 1000 امتیاز مثبت و شاخصهای منفی با سقف 200 امتیاز در بازه زمانی دو ماهه انجام شده است.
به گفته وی، در این مدت تعداد 36 اظهارنامه از اپراتورهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت و بیش از 256 نفر روز بازدید میدانی توسط ارزیابان ارشد و ناظرین سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحت سنجی شواهد اعلامی صورت پذیرفته است.
معاون وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند در سالهای آتی و مشارکت اپراتورها حس رقابت و نیل به تعالی در دارندگان پروانه و رضایتمندی مشترکین قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.
به گفته وی، براساس این ارزیابی و نتایج حاصله از آن، در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار شرکت ارتباطات سیار ایران، در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت (FWA)، شرکت ارتباطات مبین نت، در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) شرکت انتقال دادههای آسیاتک و نهایتا در بخش دارندگان پروانه ارائه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) شرکت ارتباطات ماهوارهای سامان حائز رتبه برتر نسبت به سایر شرکتها شدند.
نتایج حاصل از رتبهبندی اپراتورهای SAP، FCP ، FWA و اپراتورهای سیار در اینجا قابل مشاهده است.