ادعای جنجالی اپل: اندروید یک دستگاه رهگیری عظیم است

باوجود این‌که اپل، اندروید را «دستگاه رهگیری عظیم» توصیف می‌کند، ایمیلی داخلی از سال ۲۰۱۶ درباره‌ی توافق اپل و گوگل نشان می‌دهد که اپل می‌خواست به‌اشتراک‌گذاری داده با گوگل به‌صورت دوطرفه باشد.

بر اساس اسناد فاش‌شده از دادگاه گوگل، مدیران اپل، سال‌ها پیش غول صنعت موتور جست‌و‌جو را به نقض حریم خصوصی متهم کرده بودند.

به گزارش زومیت؛ وزارت دادگستری آمریکا اسناد تازه‌ای از دادگاه ضد رقابتیِ گوگل را منتشر کرده است. یکی از این سندها مربوط به کنفرانسی داخلی است که جزئیاتش به ایمیل ارسالی از طرف یکی از مدیران اپل به تیم کوک در سال 2013 پیوست شده است. سند مورد بحث جزئیاتی درباره نحوه‌ی رقابت اپل با گوگل بر سر حفظ حریم خصوصی را توضیح می‌دهد. برجسته‌ترین نکته در این ایمیل، اسلایدی است که می‌گوید: «اندروید یک دستگاه رهگیری عظیم است.»

ادعای جنجالی اپل: اندروید یک دستگاه رهگیری عظیم است

در اسلایدی دیگر، اپل توضیح می‌دهد که نحوه‌ی نگرشش به حفظ حریم خصوصی بهتر از گوگل است.

اپل ادعا کرده است که تنها زمانی داده‌ها را جمع می‌کند که منجر به خلق تجربه‌ای بهتری برای مشتری شود، در حالی که گوگل داده‌ها را از تمام اپلیکیشن‌ها گردآوری می‌کند. به‌عنوان مثال، جست‌وجوی صوتی گوگل به حساب کاربری شخص در گوگل متصل است، در حالی که داده‌های کاربر در سیری (دستیار هوشمند اپل) تنها به خود دستیار دیجیتال ارتباط دارد.

ادعای جنجالی اپل: اندروید یک دستگاه رهگیری عظیم است

جزئیات این اسلایدها، بخشی از شهادت ادی کیو، قائم‌مقام ارشد اپل، در دادگاه ضد رقابت گوگل در ماه سپتامبر (شهریور) بود. وزارت دادگستری اتهامی علیه گوگل مطرح کرده است مبنی بر این‌که این شرکت با بستن قراردادهای انحصاری با تولیدکنندگان گوشی، بازار موتور جست‌وجو را تحت کنترل خود درآورده تا به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض در محصولات آن‌ها ظاهر شود.

قبلاً اعلام شده بود که گوگل سالانه مبلغی بین 18 تا 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در گوشی آیفون باقی بماند.


باوجود این‌که اپل، اندروید را «دستگاه رهگیری عظیم» توصیف می‌کند، ایمیلی داخلی از سال 2016 درباره‌ی توافق اپل و گوگل نشان می‌دهد که اپل می‌خواست به‌اشتراک‌گذاری داده با گوگل به‌صورت دوطرفه باشد.

در آن ایمیل، مدیرعامل گوگل نوشته بود: «به اپل گفته‌اند که گوگل اطلاعاتی درباره‌ی کلیک‌های کاربران در موتور جست‌وجو به اشتراک نمی‌گذارد.» بااین‌حال، در پاسخ به آن ایمیل، اپل پیشنهادی برای مبادله‌ی داده‌ها مطرح می‌کند که قسمتی از آن سانسور شده است. این پیشنهاد، سؤالاتی درباره‌ی اطلاعاتی که گوگل ممکن است از کاربران خود با اپل به اشتراک بگذارد، برمی‌انگیزد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان