اولین خودروی الکتریکی سفارشی AMG با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

در سال ۲۰۱۳، مرسدس با معرفی SLS AMG Electric Drive اولین قدم خود (هرچند خجالتی) را به سمت خودروهای الکتریکی با کارایی بالا برد

اولین خودروی الکتریکی سفارشی AMG با 1000 اسب بخار قدرت

در سال 2013، مرسدس با معرفی SLS AMG Electric Drive اولین قدم خود (هرچند خجالتی) را به سمت خودروهای الکتریکی با کارایی بالا برد. با این حال، تنها 9 دستگاه از این خودرو به مشتریان فروخته شد، بنابراین حتی از Audi R8 E-Tron که کمتر از 100 دستگاه از آن ساخته شد، نادرتر است. یک دهه بعد، تیم Affalterbach هنوز یک خودروی الکتریکی AMG کاملاً جدید ندارد، زیرا EQE 53 و EQS 53 به عنوان AMG های سفارشی در نظر گرفته نمی‌شوند.

با این حال، مدتی است که از پلتفرم اختصاصی AMG.EA مطلع هستیم، زیرا مرسدس سال گذشته با یک کانسپت چهار در منحنی شکل، این معماری را پیش نمایش داد. اوایل این هفته، عکاسان جاسوسی ما برای اولین بار از یک نمونه اولیه در حال آزمایش برای اولین بار عکس گرفتند، پیش از عرضه به بازار در سال 2025. در حالی که ستاره سه پر در مورد مشخصات فنی این خودرو سکوت کرده است، مجله Autocar به طور موثق گزارش داده است که اولین خودروی الکتریکی توسعه یافته از ابتدا توسط AMG دارای قدرت فوق العاده ای خواهد بود.

Mercedes-AMG GT4 EV first spy photo

Mercedes-AMG GT4 EV first spy photo

شرکت AMG یک موتور الکتریکی با وزن تنها 53 پوند دارد که 480 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

یاسا، یک تولیدکننده موتور الکتریکی در بریتانیا که توسط مرسدس در سال 2021 خریداری شد، به مجله خودرو بریتانیایی گفته است که AMG از یک موتور الکتریکی با وزن تنها 53 پوند استفاده خواهد کرد که 480 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. با استفاده از یک موتور برای چرخ‌های جلو و یک موتور دیگر برای چرخ‌های عقب، این سدان الکتریکی با کارایی بالا می‌تواند نزدیک به 1000 اسب بخار قدرت داشته باشد.

این قدرت تقریباً به اندازه قدرت هایپرکار AMG One با 1049 اسب بخار قدرت است که دارای یک موتور V6 توربوشارژ 1.6 لیتری با منشاء F1 و چهار موتور الکتریکی است. تا آنجا که به گشتاور مربوط می‌شود، این خودرو می‌تواند به گشتاور عظیم 1000 پوند فوت برسد که به صورت لحظه‌ای مانند هر خودروی الکتریکی دیگری در دسترس خواهد بود. این امر به شتابی در حد خودروهای سوپراسپرت در یک سدان بزرگ و سنگین منجر خواهد شد.

کانسپت Vision AMG که در تصویر زیر نشان داده شده است، دارای موتور Axial Flux یاسا در یک خودروی الکتریکی سریع است که دارای طول 200.8 اینچ و فاصله بین دو محور 118 اینچ است. این خودرو کمی بزرگتر از AMG GT 4-Door Coupe است که امروزه به فروش می‌رسد و قبلاً با یک نسخه هیبریدی پلاگین E Performance با 843 اسب بخار قدرت و 1084 پوند فوت گشتاور برقی شده است.

اگر اعداد بزرگ را دوست دارید، به شما یادآوری می کنیم که رقیب اصلی BMW گفته است که یک خودروی الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت را دارد. با این حال، اولین خودروی M کاملاً برقی بدون موتور احتراق داخلی بعید است که به این اندازه قدرتمند باشد، زیرا منابع آگاه ادعا می کنند که خودروی الکتریکی M3 که در حدود سال 2027 یا 2028 عرضه خواهد شد، حدود 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان